Lipsa datelor de audienta precum si modificarea legislatiei pe piata outdoor trag industria in jos Dupa ce piata de publicitate outdoor a inregistrat scaderi semnificative, companiile de profil au lansat studiul „POC”, pentru a veni cu un argument in plus in fata advertiserilor ca mediul aduce rezultate.Cristian Mucichescu, Managing Director OMD Romania, a precizat ca acest studiu reprezinta un pas inainte, dar nu rezolva problema masurarii. Jucatorii spun ca piata este amenintata si de noul proiect de regulament-cadru initiat de ministerul condus de Elena Udrea privind amplasarea mijloacelor de publicitate.Anul acesta ne asteptam ca piata de publicitate outdoor sa ajunga la 35 de milioane de euro, in scadere fata de anul precedent, insa observam o mai mare stabilitate fata de anul trecut, declara Raluca Grigorescu, director general News Outdoor Romania. De asemenea, si oficialii Epamedia (Beta Cons si Euromedia) estimeaza ca in 2010 valoarea pietei se va situa in jurul a 35 de milioane de euro, in scadere cu 17% fata de 2009. Raluca Grigorescu precizeaza ca pana in prezent piata de publicitate outdoor a trecut printr-o „oarecare efervescenta , cu multe campanii programate pe termen scurt si cu un varf in lunile martie-mai. Directorul general al News Outdoor Romania spune ca anul acesta a existat o tendinta a proiectelor speciale pe outdoor. „Multi clienti prefera sa aloce bugete importante pentru proiecte speciale astfel incat sa iasa din peisaj, proiectele speciale sunt foarte populare mai ales in campanii de lansari de produs in combinatie cu formate standard care sa ofere si acoperirea necesara , subliniaza Raluca Grigorescu.Preturi mai miciRaluca Pop, Sales Manager Clear Channel Romania, spune ca prima parte a anului a adus noi scaderi ale preturilor si, mai grav, scaderi considerabile ale bugetelor clientilor. Reprezentantul Clear Channel Romania mai adauga pe lista „problemelor pietei si lipsa reglementarii. „In plus, ne confruntam cu vesnica dificultate, si anume, lipsa unor reglementari coerente si corecte ale afisajului stradal, accentuata si de lipsa, in cel putin ultimii 10 ani, a unor licitatii pentru ocuparea domeniului public , mai spune Raluca Pop. Recent, ministerul condus de Elena Udrea a lansat proiectul „Regulamentul cadru privind amplasarea mijloacelor de publicitate spre dezbatere publica. „Asa cum a fost prezentat proiectul, piata de publicitate outdoor din Romania si, in special, cea desfasurata pe domeniul privat ar fi decimata , subliniaza Raluca Pop.Citeste mai mult in Financiarul