Publicitatea outdoor, in scadere cu 17% fata de anul trecut

Lipsa datelor de audienta precum si modificarea legislatiei pe piata outdoor trag industria in jos Dupa ce piata de publicitate out­door a inregistrat scaderi sem­nificative, companiile de pro­fil au lansat studiul „POC”, pen­tru a veni cu un argument in plus in fata advertiserilor ca mediul adu­ce rezultate.Cristian Mucichescu, Mana­ging Director OMD Romania, a pre­cizat ca acest studiu reprezinta un pas inainte, dar nu rezolva problema masu­rarii. Jucatorii spun ca piata este ame­nin­tata si de noul proiect de regula­ment-cadru initiat de ministerul condus de Elena Udrea privind amplasarea mijloacelor de publicitate.Anul acesta ne asteptam ca piata de publicitate outdoor sa ajunga la 35 de milioane de euro, in scadere fata de anul pre­cedent, insa observam o mai mare sta­bili­tate fata de anul trecut, declara Raluca Gri­gorescu, director general News Out­door Romania. De asemenea, si oficialii Epamedia (Beta Cons si Euromedia) esti­meaza ca in 2010 valoarea pietei se va situa in jurul a 35 de milioane de euro, in sca­dere cu 17% fata de 2009. Raluca Grigo­rescu precizeaza ca pana in prezent piata de publicitate outdoor a trecut printr-o „oarecare efervescenta , cu multe campa­nii programate pe termen scurt si cu un varf in lunile martie-mai. Directorul general al News Outdoor Romania spune ca anul acesta a existat o tendinta a pro­iectelor speciale pe outdoor. „Multi clienti prefera sa aloce bugete importante pen­tru proiecte speciale astfel incat sa iasa din peisaj, proiectele speciale sunt foar­te populare mai ales in campanii de lansari de produs in combinatie cu formate stan­dard care sa ofere si acoperirea necesara , subliniaza Raluca Grigorescu.Preturi mai miciRaluca Pop, Sales Manager Clear Cha­n­nel Romania, spune ca prima parte a anu­lui a adus noi scaderi ale preturilor si, mai grav, scaderi considerabile ale buge­te­lor clientilor. Reprezentantul Clear Cha­n­nel Romania mai adauga pe lista „pro­ble­melor pietei si lipsa regle­men­tarii. „In plus, ne confruntam cu vesnica difi­c­ul­ta­­te, si anume, lipsa unor regle­mentari coe­rente si corecte ale afisajului stradal, accen­tuata si de lipsa, in cel putin ulti­­mii 10 ani, a unor licitatii pentru ocu­parea dome­niu­lui public , mai spune Raluca Pop. Re­cent, ministerul con­dus de Elena Udrea a lansat pro­iectul „Regu­la­mentul cadru privind ampla­sarea mijloa­celor de publicitate spre dezbatere publi­ca. „Asa cum a fost prezentat pr­oiectul, piata de publicitate outdoor din Romania si, in special, cea desfasurata pe domeniul privat ar fi decimata , subli­niaza Raluca Pop.Citeste mai mult in Financiarul