Restaurantele americane au creat retete inspirate din campanie

Unii americani voteaza cu stomacul, potrivit restaurantelor, cafenelelor si patiseriilor, care inventeaza retete dupa imaginea candidatilor si pretind ca pot estima rezultatul alegerilor dupa succesul inventiilor lor, relateaza AFP.La restaurantul Silver Diner, din Rockville, o suburbie a Washingtonului, Sean Collins, un instalator, mananca Obamalette, o omleta cu ingrediente de pizza. creata dupa modelul reconcilierii din Chicago, oras unde si-a inceput cariera politica candidatul democrat Barack Obama. Cand am vazut numele ‘Obama’ am ales-o imediat , spune Sean Collins. Nici nu m-am uitat ce este inauntru , adauga el, marturisind ca omleta rivala, McCainlette , care contine pui, sos barbecue si ierburi, i-ar fi placut mai mult, in alte conditii.In cele 16 restaurante Silver Diner din regiunea Washington s-au vandut aproximativ 2.000 de McCainlete si Obamalete. In fiecare zi, site-ul lantului de restaurante, care invita la vot cu stomacul, face bilantul:1.404 de Obamalete fata de 670 de McCainlete. Situatia nu este prea buna pentru McCain in prezent , spune managerul restaurantului din Rockville, Ype van Hengst.Patiseria cu livrare la domiciliul Busken Bakery a lansat in urma cu o luna biscuitii Obama, glazurati cu zahar albastru, si biscuitii McCain, glazurati cu zahar rosu, culorile partidelor Democrat si Republican. Pana in prezent s-au vandut 5.551 de biscuiti Obama si 2.517 de biscuiti McCain, potrivit site-ului. Conducerea patiseriei afirma ca in trecut invingatorul in sondajul biscuitilor a castigat si alegerile.La scara mai larga, organizatia Brutarii din America (RBA, Retail Bakers of America) a lansat doua prajituri cu chpul candidatilor, distribuite in 50 de brutarii locale din 23 de state.In 2004, cand a fost reales George Bush, vanzarile de prajituri au fost foarte exacte in ceea ce priveste prezicerea castigatorului , a spus Lynn Schurman, care prezideaza federatia brutarilor si patiserilor. In prezent, potrivit acestui sondaj inedit, Partidul Democrat conduce, cu 11.809 de pachete de prajituri vandute, fata de Partidul Republican, cu 8.787 de pachete.In cafenelele 7-Eleven , clientii isi exprima preferintele prin recipientul in care vor sa li se serveasca bautura: o cana albastra cu Obama sau o cana rosie cu McCain. Cei nehotarati pot opta pentru o cana neutra. Canile sunt scanate la casa, care inregistreaza voturile consumatorilor. Clientii nostri au prezis corect rezultatul la ultimele doua scrutinuri. In 2004, am fost la o diferenta de o jumatate de procent , afirma directorul regional al lantului, Scott Loomis.Cu 17 zile inainte de alegeri, site-ul 7-Eleven afisa rezultatele: 59% pentru Obama si 41% pentru McCain, pe un esantion de aproape 700.000 de cafele consumate.