Reteta electronica va inlocui reteta pe hartie. CNP-ul va fi inlocuit cu un Cod unic de asigurare

Adio retetelor de medicamente pe hartie! Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) a aprobat reteta electronica, in pregatire aflandu-se si elaborarea cardului national de sanatate. Totodata, CNP-ul va fi inlocuit cu un Cod unic de asigurare, potrivit ordinului CNAS.Retetele electronice vor fi implementate pana la sfarsitul lunii mai, programul urmand a fi functionabil de la 1 iunie. Ce vrea Casa de Sanatate prin introducerea retetei electronice? Sa stopeze definitiv frauda din sistem. Cel putin asta declara seful CNAS, Lucian Duta. Este sistemul care va opri frauda. Retetele electronice sunt realizate pe baza unui contract pe fonduri europene despre care am vorbit inca de anul trecut. Totodata, lucram si la elaborarea cardului national de sanatate , a spus Lucian Duta.Mondo News va prezinta mai jos Ordinul nr. 24 din 30 ianuarie 2012, prin care a fost aprobata introducerea retetei electronice de la 1 iunie: Ordin nr. 24-30.01.2012 formulare unice pe tara pentru aprobarea documentelor justificative privind raportarea activitatii realizate de catre furnizorii de servicii medicale – formulare unice pe tara, fara regim specialAvand in vedere:- Referatul Directiei Generale Relatii Contractuale nr. DGC/3/30.01.2012in temeiul prevederilor:- Art. 139 din Contractul-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2011-2012, aprobat prin H.G. nr. 1389/2010, cu modificarile si completarile ulterioare;- Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 1723/950/2011, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare in anul 2012 a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2011-2012;- Art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cumodificarile si completarile ulterioare si art. 17 alin.(5) din Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate aprobat prin H.G. nr. 972/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate emite urmatorul ordin:Art. 1. – (1) Se aproba documentele justificative – formulare, unice pe tara, fara regim special care includ desfasuratoarele necesare raportarii activitatii medicilor din asistenta medicala primara, in vederea decontarii de catre casele de asigurari de sanatate a activitatii realizate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale conform anexelor nr. 1 a – 1 j ;(2) Se aproba documentele justificative – formulare, unice pe tara, fara regim special care includ si desfasuratoarele necesare raportarii activitatii medicilor din asistenta medicala ambulatorie de specialitate in vederea decontarii de catre casele de asigurari de sanatate a activitatii realizate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale conform anexelor nr. 2 a – 2 m;(3) Se aproba documentele justificative-formulare, unice pe tara, fara regim special care includ si desfasuratoarele necesare raportarii activitatii medicilor din unitatile sanitare cu paturi, in vederea decontarii de catre casele de asigurari de sanatate a activitatii realizate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale conform anexelor nr. 3 a – 3 k;(4) Se aproba documentele justificative-formulare, unice pe tara, fara regim special care includ si desfasuratoarele necesare raportarii activitatii furnizorilor de servicii medicale de urgenta si transport sanitar, in vederea decontarii lunare si trimestriale de catre casele de asigurari de sanatate a activitatii realizate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale conform anexelor nr. 4 a – 4 d ;(5) Se aproba documentele justificative- formulare, unice pe tara, fara regim special care includ si desfasuratoarele necesare raportarii activitatii furnizorilor de servicii de ingrijiri medicale la domiciliu, in vederea decontarii de catre casele de asigurari de sanatate a activitatii realizate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale conform anexelor nr. 5 a – 5 b;(6) Se aproba documentele justificative-formulare, unice pe tara, fara regim special, care includ si desfasuratoarele necesare raportarii activitatii medicilor din asistenta medicala de recuperare-reabilitare a sanatatii in unitati sanitare cu paturi, in vederea decontarii de catre casele de asigurari de sanatate a activitatii realizate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale conform anexei nr. 6 a – 6b;(7) Se aproba documentele justificative-formulare, unice pe tara, fara regim special, care includ si desfasuratoarele necesare raportarii listei persoanelor cu afectiuni cronice pentru care se organizeaza evidenta distincta la nivelul medicului de familie/medicului de specialitate din ambulatoriu conform anexei nr. 7a – 7b;(8) Formularele mentionate la alineatele (1) ÷ (7) se utilizeaza impreuna cuformularele tipizate de „Factura„ fara TVA, intocmite conform prevederilor Codului fiscal aprobat prin Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare si al Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2226/2006 privind utilizarea unor formulare financiar – contabile de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata.Art. 2. – (1) Anexele 1 – 7 fac parte integranta din prezentul ordin.(2) Formularele cuprinse in prezentul ordin constituie modele tip.Art. 3. – Furnizorii de servicii medicale vor raporta serviciile medicale efectuateconform contractelor de furnizare de servicii medicale in vederea decontarii acestora de catre casele de asigurari de sanatate judetene, a municipiului Bucuresti, Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si de catre Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, potrivit documentelor justificative aprobate prin prezentul Ordin.Art. 4. – (1) Desfasuratoarele cuprinse in prezentul ordin se vor completa separat pentru asigurati, pentru cazurile ce reprezinta accidente de munca si boli profesionale, pentru cazurile prezentate ca urmare a situatiilor in care le-au fost aduse prejudicii sau daune sanatatii de catre alte persoane, pentru persoanele din statele membre ale Uniunii Europene/Spatiului Economic European, titulare ale cardului european de asigurari sociale de sanatate sau beneficiari ai formularelor europene emise in baza Regulamentului CE nr.883 al Parlamentului European si al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate sociala, respectiv in baza Regulamentului CEE nr. 1408/71 al Consiliului din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala in raport cu lucratorii salariati si cu familiile acestora care se deplaseaza in cadrul Comunitatii, dupa caz, precum si pentru pacientii din statele cu care România a incheiat acorduri, intelegeri, conventii sau protocoale internationale cu prevederi in domeniul sanatatii, care beneficiaza de servicii medicale pe teritoriul României de la furnizori aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate.(2) La formularele mentionate la alin.(1) se vor atasa, dupa caz: a) lista cuprinzand distinct pentru fiecare cod numeric personal (CNP) specificarea serviciilor medicale efectuate in cazul persoanelor carora li s-a acordat asistenta medicala pentru accidente de munca si boli profesionale;b) lista cuprinzand distinct pentru fiecare cod numeric personal (CNP) specificarea serviciilor medicale acordate cazurilor prezentate ca urmare a situatiilor in care le-au fost aduse prejudicii sau daune sanatatii de catre alte persoane;c) lista cuprinzand distinct pentru fiecare cod de identificare a persoanei beneficiare, serviciile medicale acordate cu specificarea urmatoarelor informatii: tara – membra a Uniunii Europene/Spatiului Economic European, numele si prenumele, data nasterii, numarul de identificare a institutiei care a emis cardul european de asigurari sociale de sanatate/formularul european emis in baza Regulamentului CE nr. 883 al Parlamentului European si al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate sociala, respectiv in baza Regulamentului CEE nr. 1408/71 al Consiliului din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala in raport cu lucratorii salariati si cu familiile acestora care se deplaseaza in cadrul Comunitatii, numarul de identificare a cardului european de asigurari sociale de sanatate in cazul persoanelor titulare ale cardului european de asigurari de sanatate;d) lista cuprinzand distinct pentru fiecare cod de identificare a persoanei beneficiare, serviciile medicale acordate cu specificarea urmatoarelor informatii: tara, numele si prenumele, data nasterii in cazul cetatenilor statelor cu care România a incheiat acorduri, intelegeri, conventii sau protocoale internationale cu prevederi in domeniul sanatatii;Art. 5. – Pentru asiguratii aflati in evidenta Casei Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, in desfasuratoarele cuprinse in anexele 1 – 7, „CNP – ul” se inlocuieste cu „Cod unic de asigurare”.Art. 6. – La data intrarii in vigoare a prevederilor prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 571 din 27.06.2011 pentru aprobarea documentelor justificative privind raportarea activitatii realizate de catre furnizorii de servicii medicale – formulare unice pe tara, fara regim special, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, 460 si nr. 460 bis din 30 iunie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare.Art. 7. – Casele de asigurari de sanatate judetene, a municipiului Bucuresti, Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.Art. 8. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al României, Partea I.Vezi AICI anexele emise de CNAS la acest ordin.