Rezultate evaluare nationala 2012. Inspectoratele judetene publica rezultatele vineri

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2012 O noua petitie legata de baremul probei de Limba romana de la evaluarea nationala a fost depus, joi, la Ministerul Educatiei, semnatari fiind mai multi parinti care sustin ca propozitia controversata este, de fapt, atributiva si solicita anularea cerintei respective.REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2012 Parintii ai caror copii au dat acest raspuns la proba de luni sustin ca o serie intrega de profesori cu reputatie le-ar fi spus ca varianta atributiva este una ce putea fi acceptata, pe langa cele doua aflate in discutie pana acum – subiectiva si predicativa.Vezi aici primele rezultate la evaluarea nationala 2012
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2012 De altfel, atributiva, subiectiva si predicativa sunt cele trei variante de raspuns dintre care elevii au avut de ales la cerinta ce a generat numeroase controverse. O serie intrega de profesori cu reputatie au considerat si varianta atributiva ca fiind una ce putea fi acceptata ca fiind corecta, pentru a justifica de ce chiar si copii cu rezultate foarte bune la olimpiade au selectat atributiva la subiectul mult controversat de la evaluarea de la Limba romana. Avem fraza «Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoirii». in situatia inversarii frazei in mod logic si a eliminarii emfazei exprimarii, fraza devine: «Dificultatea rasfoirii este ceea ce ma jeneaza».
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2012 Subordonata din fraza e propozitia «ce ma jeneaza», care sta pe langa «ceea» (sau «aceea» sau «problema») si o determina atributiv. Adresam in mod public dorinta noastra de a se anula acest subiect controversat si a se redistribui punctajul sau de a se da maximum de puncte indiferent de raspunsul a), b) sau c). , afirma parintii, intr-un comunicat.REZULTATE EVALUARE NAtIONALa 2012 Potrivit parintilor care au depus petitia, cerinta controversata trebuie eliminata urgent din grila de evaluare, in conditiile in care nici specialistii nu au ajuns la un consens cu privire la felul propozitiei. Cu alte cuvinte, tezele ar trebui notate ca si cum acest subiect nu ar exista , spune unul dintre semnatatii petitiei. Scandalul privind baremul probei de limba romana a ajuns si in atentia parlamentarilor.
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2012 Senatorul PNL Mihaela Popa ii cere ministrului Educatiei, Liviu Pop, ca in ambiguitatile legate de subiectele la Limba si Literatura Romana sa fie de partea elevilor . Controversele privind subiectele la Limba si Literatura Romana din cadrul Evaluarii Nationale 2012 nu trebuie sa afecteze elevii. Atat timp cat profesorii si specialistii au pareri diferite, copiii nu pot fi pedepsiti. ii cer ministrului Educatiei sa isi asume aceasta situatie si sa ia deciziile corecte pentru elevi , spune Popa, intr-un comunicat postat pe pagina personala de internet.
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2012 Ministrul interimar al Educatiei, Liviu Pop, a decis, miercuri seara, schimbarea baremului probei de limba romana de la evaluarea nationala, astfel incat sa fie punctate ambele raspunsuri ( subiectiva si predicativa ) care au generat controversa legata de una dintre cerinte. Decizia, au spus reprezentantii ministerului, se fundamenteaza pe mai multe argumente ale specialistilor in limba romana.
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2012 Una dintre cele mai importante opinii a venit din partea Academiei Romane. Reprezentantii Institutului Lingvistic «Iorgu Iordan – Al. Rosetti », cel mai important for in domeniul normarii gramaticii limbii romane, sustin ca in speta care a facut obiectul dezbaterii raspunsul este ambivalent – atat subiectiva, cat si predicativa, in functie de context sau de intonatie, lucru subliniat de Gramatica Academica a Limbii Romane (GLAR), conform acelorasi surse. La randul lor, cadrele didactice specializate in limba si literatura romana au remarcat aceeasi ambuiguitate a raspunsurilor. Al treilea argument care a determinat decizia a fost procentul aproximativ egal al elevilor care au raspuns pe cele doua variante, respectiv 42% subiectiva si circa 40% predicativa. Acest fapt reflecta indubitabil opiniile formulate de specialisti , s-a precizat intr-un comunicat, miercuri seara, de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (MECTS).
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2012 In urma deciziei lui Pop, la corectarea lucrarilor de la proba de luni, ambele raspunsuri in discutie ( subiectiva si predicativa ) vor primi cate sase puncte, dupa ce, pana acum, baremul probei de romana prevedea ca raspunsul corect este subiectiva .
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2012 Ministrul Pop a sustinut ca nu va permite discriminarea niciunui elev si ca, in orice decizie ministeriala, trebuie sa primeze interesul elevilor si egalitatea de sanse la educatie a acestora, s-a mai aratat in comunicat.
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2012 MECTS precizeaza ca variantele de subiectele pentru proba de limba si literatura romana au fost definitivate si aprobate in luna martie 2012. Conform metodologiei, acestea sunt secretizate pana in ziua desfasurarii probei. Subiectele au fost elaborate in decursul a sase luni de zile, de catre 240 de cadre didactice.Tot Liviu Pop declara, marti, ca Ministerul Educatiei a cerut parerea mai multor specialisti, inclusiv de la Academia Romana, iar 90 la suta dintre acestia s-ar fi pronuntat in favoarea rezolvarii prevazute in barem. Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti din invatamantul Preuniversitar considera ca hotararea Ministerului Educatiei de a modifica baremul probei de limba romana de la evaluarea nationala este una istorica incorecta, luata pe fondul unor presiuni . Aceasta decizie afecteaza credibilitatea Ministerului Educatiei – gestionarul sistemului de educatie din Romania. Baremul de corectare al unor probe nu se stabileste in Piata Universitatii si nici pe strada, in fata ministerului si nici nu tine cont de statistica raspunsurilor date la proba respectiva. Cum va putea ministerul sa oblige profesorii de limba romana sa accepte ca o propozitie subordonata poate fi si subiectiva, si predicativa, in aceeasi structura a frazei? , spune presedintele Federatiei, Mihaela Guna, care sugereaza ca decizia ministerului a fost luata ca urmare a protestelor parintilor adunati in fata ministerului.

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2012 La subiectul II al probei de limba romana de la evaluare, elevii au trebuit sa spuna, printre altele, felul propozitiei subordonate (atributiva, predicatica sau subiectiva) din fraza Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoirii .Aceasta cerinta a impartit elevii si parintii in doua tabere, unii sustinand ca raspunsul corect este propozitie subiectiva, iar ceilalti, predicativa.
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2012 Multi parinti au semnat si o petitie legata de aceasta controversa si de depunctarea elevilor care au raspuns ca propozitia este predicativa. Federatia Asociatiilor de Parinti a afirmat insa ca baremul probei de limba romana a evaluarii nationale a fost corect stabilit si ca nu sustine petitia online cu privire la subiectul care a generat controverse.
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2012 Ministrul interimar al Educatiei, Liviu Pop, a declarat, marti, ca lucrarile la proba de limba romana din cadrul evaluarii nationale sunt corectate in baza baremului deja stabilit, desi unul dintre subiecte a fost ambiguu si a generat controverse.
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2012 Notele de la evaluarea nationala vor conta la admiterea in liceu, care se va desfasura in doua etape. La prima dintre acestea vor participa elevii care au dat evaluarea nationala si care vor avea media de admitere calculata ca medie artimetica dintre media notelor de la evaluare si media generala a anilor de gimnaziu. in a doua etapa se vor inscrie, pe locurile ramase libere, elevii care nu au dat evaluarea, admiterea acestora urmand sa se faca in ordinea descrescatoare a mediilor generale ale anilor de gimnaziu.Sursa foto: Realitatea TV