Romania isi prezinta oferta de turism la WTM, cel mai mare targ international adresat profesionistilor

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) si postul Travel Channel intentioneaza sa continue documentarul Wild Carpathia. Reprezentanti ai postului de telviziune au discutat pe aceasta tema cu secretarul de stat Cristian Barhalescu, prezent zilele acestea la Londra cu prilejul Targului International de Turism World Travel Market WTM 2012.

In acelasi context, demnitarul a avut intrevederi cu reprezentanti ai postului CNN, cu care a discutat despre strategia de promovare a Romaniei, in special cu ocazia viitoarei editii a Festivalului George Enescu, dar si ca destinatie de city-break. In ceea ce priveste reprezentantii Eurosport, acestia s-au aratat interesati de organizarea, in Romania, in primavara anului viitor, a editiei de iarna a Festivalului Olimpic al Tineretului European – FOTE 2013. De asemenea, Romania isi prezinta oferta de turism si se promoveaza la World Travel Market – WTM, manifestare care are loc in perioada 5-8 noiembrie in capitala Marii Britanii.

Standul national, organizat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, gazduieste 36 expozanti. Este vorba de agentii de turism, hotelieri, transportatori, asociatii de promovare si reprezentanti ai autoritatilor publice locale.Prezenta Romaniei la WTM a creat cadrul pentru stabilirea de contacte intre delegatia MDRT, condusa de secretarul de stat Cristian Barhalescu, si profesionistii din domeniu, dar si pentru discutarea unor viitoare parteneriate destinate accentuarii prezentei Romaniei pe piata internationala de turism. In prima zi, secretarul de stat Cristian Barhalescu a avut o intrevedere cu Ivo Marinov, adjunct al ministrului economiei din Bulgaria. Principalele teme de discutie s-au referit la posibila cooperare pentru o promovare comuna a celor doua tari, din perspectiva Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunarii si cu privire la organizarea de circuite turistice care sa includa destinatii din ambele state, destinate in primul rand turistilor din tari mai indepartate, interesati de astfel de produse.

Discutiile secretarului de stat pentru turism cu Ion Jinga, Ambasadorul Romaniei in Regatul Unit al Marii Britanii si al Irlandei de Nord, si cu Alexandru Branea, directorul Institutului Cultural Roman de la Londra, s-au axat pe prezenta Romaniei in Marea Britanie nu doar ca destinatie de turism, ci si din punct de vedere cultural. Activitatea ICR de promovare a culturii romanesti asigura o sustinere consistenta promovarii Romaniei ca destinatie de turism, avand in vedere ca circuitele culturale sunt o componenta importanta a brandului de turism al Romaniei si ca parte din consumatorii de cultura vin in tara ca turisti, iar turistii ajunsi in Romania pentru alte interese intra, intr-un fel sau altul, in contact cu cultura romaneasca. In viitor, birourile din Londra ale celor doua institutii – reprezentanta ICR si biroul de promovare si informare turistica al MDRT – intentioneaza sa deruleze in parteneriat actiuni care sa genereze interes pentru publicul tinta comun.

Aflat la cea de-a 33-a editie, WTM este cel mai mare targ international adresat exclusiv profesionistilor din domeniu. Editia anterioara a avut 4890 expozanti din 189 tari/regiuni, standul Romaniei gazduind atunci 30 de expozanti.Activitatile de promovare a brandului national de turism in cadrul targurilor de turism reprezinta cheltuieli eligibile din fondurile europene alocate Romaniei in cadrul operatiunii de creare a unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica, prin definirea si promovarea brandului turistic national. Operatiunea se deruleaza prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa 5, Domeniul Major de Interventie 5.3 „Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica”.