Romanii sunt cei mai saraci din Europa, dar si cei mai fitosi

Romanii sunt cei mai saraci din Europa, dar si cei mai plini de fite. Studiul Observatoire Cetelem 2011 arata ca desi criza nu a trecut, 89 la suta dintre romani au de gand sa cheltuie mai mult in acest an, in timp ce doar 14 la suta planuiesc sa-si mareasca soldul economiilor.Diferenta este foarte mare intre Europa de Est si cea de Vest. Daca cetatenii din Romania, Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia aleg consumul in 2011, cei din Spania, Franta, Italia, Portugalia, Belgia sau Germania sunt ceva mai rezervati, acordand o atentie mai mare economiilor. Britanicii sunt cei mai zgarciti, 58% dintre ei avand in plan sa puna mai multi bani deoparte.Romanii, ca si ceilalti europeni, vor sa cheltuie cel mai mult pe calatorii. Astfel, romanii vor sa cheltuie cel mai mult pe petrecerea timpului liber si calatorii, si apoi pe renovarea locuintei si pe achizitionarea de telefoane mobile. Astfel, pentru 50% dintre cei chestionati, cheltuielile cu petrecerea timpului liber si calatoriile sunt o prioritate, in timp ce peste 40% dintre acestia vor aloca pe parcursul anului in curs bugete suplimentare pentru achizitia de produse electrocasnice, lucrari de amenajere a locuintei si chiar de telefoane mobile. Obiectele de mobilier, echipamentele electronice sau ustensilele pentru gradina se afla, de asemenea, in topul prioritatilor. Studiul mai arata ca exista insa modificari mari in ceea ce priveste perceptia fata de marca. Daca doar 14% dintre consumatorii europeni sub 30 de ani si 15% in randul celor de peste 50 ani, au declarat ca achizitioneaza intotdeauna aceeasi marca, lucrurile stau cu totul altfel in Romania. Consumatorul roman crede in puterea marcii, 34% dintre seniori si 23% dintre tineri sunt fideli unui brand.