Romtelecom a lansat IPTV-Dolce Interactiv, urmeaza pachete de canale TV in format HD

Romtelecom a lansat in zece orase serviciile de televiziune prin internet (IPTV), urmand ca, in viitorul apropiat, sa introduca si pachete de canale TV in format High Definition. Potrivit unui comunicat de presa remis de operatorul de telefonie, noile servicii se adreseaza in principal clientilor care au un abonament ClickNet de mare viteza, spun oficialii companiei. Preturile pentru Dolce Interactiv sunt cele practicate si pentru serviciile Dolce DTH, care pornesc de la 3,45 euro. Dolce este un succes, cu 94% dintre clientii sai declarandu-se satisfacuti si cu 55% fiind chiar foarte satisfacuti de serviciu. Serviciul a inregistrat cea mai spectaculoasa evolutie in al doilea an de existenta, cu o crestere a numarului de clienti de 65%. Dolce a continuat sa creasca chiar si in aceasta perioada dificila de criza economica din 2009, ajungand in prezent la o baza de clienti de peste 850 000 , se arata in comunicat.”Dolce a fost o experienta foarte buna, atat pentru Romtelecom, cat si pentru piata din Romania, deoarece am reusit sa oferim servicii digitale de calitate la tarife foarte atractive. Si consider ca acesta a fost un moment pozitiv in industria telecom. Publicul nu era obisnuit sa primeasca astfel de servicii de la Romtelecom, la acel moment. Acum avem un numar semnificativ de clienti, aproximativ 850 000. Din testele si studiile pe care le facem intelegem ca toti clientii nostri sunt intr-adevar foarte multumiti cu ceea ce primesc de la noi,” spune Yorgos Ioannidis, director general Romtelecom.Conform studiilor de piata realizate pentru Romtelecom in acest an, exista anumite caracteristici ale consumului de televiziune care au incurajat compania sa introduca IPTV:• Clientii romani sunt interesati sa tina pasul cu noile tehnologii;• Vad televiziunea ca o solutie pentru anumite nevoi – fie de divertisment, fie de relaxare (generatia tanara) sau de informatii de ultima ora (grup de varsta 36 – 45);• Utilizatorii de televiziune cauta diversitate si un continut de calitate, orientandu-se din ce in ce mai mult catre canale specializate, in defavoarea celor de continut general;• Controlul care poate fi exercitat asupra continutului este vazut ca un beneficiu de marea majoritate.Astfel, clientii ofera indicatii precise despre faptul ca asteapta chiar mai mult de la experienta lor cu televiziunea. (O ilustratie a atitudinilor fata de experienta cu televiziunea, aici.)IPTV (televiziune prin protocolul de internet) reprezinta un sistem prin care serviciul de televiziune este livrat pe internet prin reteaua unui operator, pe baza de abonament.