SUA: Danone are reclame exagerate si inselatoare! Activia si Actimel nu au beneficiile specificate in reclame!

Scandal in America cu gigantul Danone. Iaurturile Activia si Actimel nu au beneficiile specificate in reclame, sustine Comisia Federala pentru Comert a SUA, institutia care apara consumatorii americani, transmite Adevarul, care citeaza The Independent.

Institutia mentionata a decis la data de 15 decembrie ca celebra companie Danone are reclame quot;exagerate quot;, quot;inselatoare quot; si a obligat-o sa elimine de pe iaurturi si din reclame orice referire la beneficiile pentru sanatatea cumparatorilor.

Reclama la Danone Activia spune ca quot;este demonstrat stiintific ca o portie zilnica de Activia, care contine Bifidus Regularis, ajuta la reglarea sistemului digestiv in doua saptamani quot;. Comisia Federala pentru Comert contrazice aceasta reclama, precizand ca nu are nicio baza stiintifica care sa demonstreze cele sustinute.

Cea de-a doua reclama la Danone arata ca quot;Activia reduce riscul de raceala si gripa quot;, insa Comisia Federala pentru Comert atentioneaza ca si in aceasta se quot;exagereaza beneficiile medicale quot;.

The Independent mai scrie ca Danone a fost obligata sa plateasca 21 de milioane de dolari in acest caz in care au fost implicati 39 de procurori generali americani. Decizia obliga compania Danone sa elimine din toate tipurile de reclame (de pe TV, Internet sau ziare si reviste) orice referire la cele de mai sus. De asemenea, Danone are interzis sa mai faca vreo afirmatie referitoare la beneficiile produselor sale asupra sanatatii oamenilor daca nu are in spate dovezi stiintifice clare.

In tot acest timp, Danone Romania a precizat pentru Adevarul ca romanii nu trebuie sa fie ingrijorati fata de produsele companiei. “Romanii nu trebuie sa isi faca griji. In Romania avem o sursa imensa de informatii atat in reclama, cat si pe site si leaflet-uri, iar studiile exista. Deci orice doctor, orice medic, le poate consulta. Noi le avem depuse, le avem si la servici, le puteti consulta si pe site-urile noastre. Deci nu au de ce sa isi faca probleme. Reclamele Activa din Romania nu sunt la fel, nu sunt identice si noi functionam sub o alta reglementare, regulamentul 1924 al Comisie Europene quot;, a precizat, pentru Adevarul, Bogdan Ioachim, directorul de comunicare de la Danone Romania.

Sursa foto: Danone