Sistemul electronic de plata online a taxelor si impozitelor este functional


Sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor este in totalitate functional. Ca serviciu in ajutorul cetatenilor, va fi operabil pe masura integrarii institutiilor statului, colectoare de taxe si impozite, in sistem.

Astfel, cetatenii aflati in alta zona sau in alta tara decat localitatea de domiciliu vor putea sa-si plateasca taxele si impozitele aferente, prin cardul bancar, folosind sistemul national electronic de plata.

Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI) a finalizat implementarea pe serverele proprii a Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor (SNEP), acesta fiind nbsp; complet functional si pregatit pentru inregistrarea institutiilor publice.

Precizam ca este pentru prima data cand Romania are un Sistem national electronic de plata online a taxelor si impozitelor (SNEP) sistem nbsp; care poate fi accesat la adresa de internet: www.ghiseul.ro, acesta fiind 100% operational incepand cu luna ianuarie 2011.

Sistemul ajuta fundamental cetatenii romani. Respectiv, cetatenii aflati in alta zona sau in alta tara decat localitatea de domiciliu, vor putea sa-si plateasca taxele si impozitele aferente prin cardul bancar, folosind sistemul national electronic de plata.

In cadrul Centrului National de Management pentru Societatea Informationla (CNMSI), institutie subordonata MCSI, s-a constituit, prin ordin de minstru, un departament, care se va ocupa de migrarea, respectiv inrolarea institutiilor publice in sistem.

Institutiile publice care desfasoara activitati de incasare a taxelor si impozitelor au obligatia sa se inregistreze in SNEP conform calendarului din HG nr. 1235 privind aprobarea realizarii Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor, respectand urmatoarele etape:

Etapa 1: Inregistrarea Municipiilor Resedinta de Judet si a Municipiilor/Oraselor cu populatie mai mare de 150.000 locuitori in termen de 7 luni de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.

Etapa 2: Inregistrarea Municipiilor si Oraselor cu populatie de pana la 150.000 locuitori in termen de 5 luni de la finalizarea primei etape, dar nu mai tarziu de un an de la data intrarii in vigoare a prezentei Hotarari.

Etapa 3: Inregistrarea comunelor si a institutiilor publice nevizate de primele doua etape, in termen de 6 luni de la incheierea celei de a doua etape, dar nu mai tarziu de 18 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei Hotarari.

In cazul in care o institutie publica isi exprima intentia de a se inregistra mai repede in sistem, exista posibilitatea ca, de comun acord cu MCSI, procedurile de inregistrare sa fie accelerate.

In prezent, la nivel national, institutiile publice care utilizeaza sau au testat deja sistemul, sunt pregatite pentru migrarea pe platforma nationala de plati, celelalte fiind in etapa de finalizare a bazelor de date pentru inrolarea in SNEP.