Subiecte evaluare initiala – Subiecte teste initiale 2012

Modelele de subiecte si bareme de corectare pentru clasele a V-a, a VI-a, a VII-a si a VIII-a au fost postate pe site-ul Ministerului Educatiei. Si asta dupa ce, incepand cu anul scolar 2011-2012, cadrele didactice elaboreaza si valideaza, la nivelul colectivului de catedra, teste de evaluare initiala avand ca reper modelele postate pe site-ul ministerului.In anul scolar 2011 – 2012, modelul propus pentru testare initiala la disciplina Matematica este structurat in doua parti. Partea I cuprinde itemi obiectivi de tip alegere multipla (cu un singur raspuns corect) sau itemi semiobiectivi de tip raspuns scurt/ de completare, iar Partea a II-a cuprinde itemi semiobiectivi de tip intrebari structurate si/ sau itemi subiectivi de tip rezolvare de probleme. Timpul de lucru efectiv este de 45 – 50 de minute.La Limba si literatura romana, elevii vor primi pentru rezolvarea corecta a tuturor cerintelor din Partea I si din Partea a II-a se acorda 78 de puncte. Pentru redactarea intregii lucrari se acorda 12 puncte. Din oficiu se acorda 10 puncte. Timpul efectiv de lucru este de 45 de minute.Pentru anul scolar 2011 – 2012, testul initial la Fizica este structurat in doua parti. Partea I poate cuprinde itemi de tip obiectiv si/sau semiobiectivi. Partea a II-a poate cuprinde itemi de tip semiobiectiv si/sau itemi de tip subiectiv. Pentru proiectarea testului este utila trecerea in revista a tipologiei itemilor cu avantajele si dezavantajele utilizarii lor, acesta avand un caracter orientativ.Vezi aici modelele de subiecte pentru evaluarea initialaLa disciplina Geografie, testul este structurat in doua parti. Pentru rezolvarea corecta a acestora, elevii primesc 90 de puncte. Din oficiu se acorda 10 puncte. Timpul efectiv de lucru este de 40 de minute.Testul la Biologie a fost elaborat pentru elevii clasei a VI-a. Competentele generale cuprinse in programa de biologie pentru clasa a VI-a sunt aceleasi cu competentele generale cuprinse in programa de biologie pentru clasa a V-a. Apar unele deosebiri in ceea ce priveste competentele specifice, asociate unor niveluri taxonomice diferite, unor continuturi specifice disciplinei de studiu, ceea ce presupune proiectarea, pentru elevii clasei a VI-a, a unor activita 323;i didactice care sa permita atingerea, de catre elevi, pe parcursul anului de studiu, a acelor competente corespunzatoare nivelurilor taxonomice respective.Pentru clasa a VII-a, competentele de evaluat asociate testului de evaluare initiala la Matematica sunt: aplicarea regulilor de calcul si folosirea parantezelor in efectuarea operatiilor cu numere intregi/rationale pozitive, utilizarea algoritmilor pentru determinarea c.m.m.d.c, c.m.m.m.c a doua sau a mai multor numere naturale, alegerea metodei adecvate de rezolvare a problemelor in care intervin rapoarte, proportii si marimi direct sau invers proportionale, transpunerea unei situatii-problema in limbaj algebric, rezolvarea problemei obtinute si interpretarea rezultatului. interpretarea informatiilor continute in reprezentari geometrice in corelatie cu determinarea unor lungimi de segmente si a unor masuri de unghiuri, exprimarea caracteristicilor matematice ale triunghiurilor si ale liniilor importante in triunghi prin definitii, notatii si desen.Pentru clasa a VIII-a, competentele de evaluat asociate testului de evaluare initiala la Matematica sunt: determinarea regulilor de calcul eficiente in efectuarea operatiilor cu numere rationale, caracterizarea multimilor de numere si a relatiilor dintre acestea utilizand limbajul logicii matematice si teoria multimilor, aplicarea regulilor de calcul si folosirea parantezelor in efectuarea operatiilor cu numere reale, transpunerea unei situatii-problema in limbajul ecuatiilor, rezolvarea problemei obtinute si interpretarea rezultatului, redactarea rezolvarii ecuatiilor si a inecuatiilor studiate in multimea numerelor reale, alegerea reprezentarilor geometrice adecvate in vederea calculelor de lungimi de segmente, de masuri de unghiuri si de arii.Elevii care incep clasa a V-a in anul scolar 2011-2012 vor sta in gimnaziu cinci ani, inclusiv in clasa a IX-a, la sfarsitul acestui ciclu vor sustine evaluarea nationala obligatorie care contine cinci probe, respectiv sase pentru minoritati si admiterea in liceu organizata la nivelul scolii.Afla detalii pe site-ul RTV.