TUI va promova destinatiile turistice romanesti pe piata germana si in 2013

Promovarea destinatiilor romanesti pe piata germana continua, anunta Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT), care mai precizeaza ca la nivelul ministerului se afla in lucru atat actiuni clasice de promovare, cat si actiuni derulate in colaborare cu cei mai mari turoperatori germani, printre care si TUI.

Astfel, turoperatorul german TUI va continua sa promoveze Romania, in anul 2013, pe canale de distributie specifice mediului online. In contextul in care marketingul, ca domeniu general, dar si marketingul turistic se reorienteaza din ce in ce mai mult catre canale de promovare online, canale mai rapide, mai eficiente si mai adaptate la preocuparile actuale de protejare a mediului, ministerul apreciaza ca prezenta Romaniei pe portalurile celor mai mari turoperatori germani ramane un instrument extrem de important de promovare a ofertei nationale de turism. Ca exemplu, concernul TUI a informat MDRT ca a pornit, din acest an, un proces de reducere masiva a volumului de cataloage printate, reorientand catre mediul online un important numar de oferte si destinatii, nu doar pe cele romanesti.

Alte decizii ale turoperatorului, de asemenea independente de MDRT, se refera la includerea in portofoliul de oferte turistice a acelor produse si destinatii romanesti care se potrivesc cel mai bine cu profilul turistilor vizati.Discutiile MDRT cu marii turoperatori germani, printre care si TUI, pentru promovarea destinatiilor romanesti de turism au continuat anul acesta, in conformitate cu analizele proprii ale partenerilor, dar si cu politicile lor comerciale.

Concernul TUI continua sa aduca in tara turisti germani si prin intermediul altor touroperatori din World of TUI, dintre care cel mai important este sistemul de rezervari Hotelbeds, unde apar peste 200 de hoteluri din Romania si care genereaza un volum de vanzari pentru Romania de peste 1 milion de euro anual. De precizat ca cele mai recente plati in contul serviciilor prestate de turoperatorii germani, reprezentand sume restante din anul 2011 in valoare de peste 280.000 euro, au fost efectuate in aceasta toamna. Plata restantelor a reprezentat, la acel moment, un pas important pentru evitarea unui potential risc privind colaborarea in bune conditii cu turoperatorii germani de turism.

Una dintre responsabilitatile MDRT in domeniul turismului este de a gestiona planul national de promovare a destinatiei Romania peste tot in lume, dar mai ales pe pietele tinta si cu accent pe produsele identificate ca fiind prioritare in studiile si documentele strategice realizate pentru minister in ultimii ani de consultantii in domeniu. Ca atare, indiferent de deciziile turoperatorilor de a opta pentru un anumit canal de distributie sau altul, MDRT va continua eforturile de promovare a destinatiei Romania, atat prin intermediul actiunilor derulate in comun cu turoperatorii, cat si prin alte categorii de instrumente si actiuni prevazute in planul national de marketing.