Targul de Turism Winter Holiday s-a incheiat. Cele mai cautate au fost ofertele de Craciun si Revelion la Viena

Targul International de Turism Winter Holiday si-a inchis miercuri portile. Editia 2011a targului a reunit peste 112 expozanti, pe o suprafata de peste 4.500mp, insa vanzarile inregistrate se situeaza sub nivelul editiei de primavara, cand la mare cautare au fost ofertele pentru vacantele de vara.

Cele mai cautate pachete turistice au fost cele pentru Viena, pentru petrecerea Craciunului si a Revelionului. La mare cautare au fost si ofertele pentru Cipru si Spania, in special programul pentru seniori. Potrivit unui comunicat de presa al organizatorilor, printre participanti s-au numarat agentiile de turism membre ANAT, Birourile de Turism si autoritati de turism din Ungaria si Austria, companii aeriene precum Tarom si Skyteam, parteneri straini ai operatorilor romani din tari ca Austria, Ungaria, Bulgaria, Israel, Turcia, precum si toate asociatiile regionale de promovare a turismului: Litoral – Delta Dunarii, Maramures, Bucovina, Brasov, Sighisoara, Sibiu, Prahova, Gorj, cat si autoritati locale din diverse regiuni ale tarii.Ministerul Turismului a participat cu stand propriu, pentru promovarea Brandului Turistic al Romaniei. Targul a oferit si un prilej excelent pentru noi contractari si parteneriate intre operatorii de turism.

Targul a fost onorat si de prezenta ambasadorilor si atasatilor comerciali din Malaezia, Indonezia, Bulgaria, Mexic, Africa de Sud, Franta.De-a lungul celor patru zile de targ s-au derulat evenimente si prezentari atractive, un spectacol de tobe care a facut deliciul tuturor celor prezenti, o tombola pentru publicul vizitator, lansarea asocierii destinatiilor romanesti cu Magiunul de Topoloveni, pentru a promova produse autentic romanesti, desk-uri de informare a consumatorilor, un slogan de Targ care a asociat agentiile ANAT cu protectie si siguranta pentru consumatori de servicii turistice , diplome cu holograma de autenticitate, interviuri si transmisii in direct. Aproximativ 7.000 de vizitatori au trecut pragul si au achizitionat vacante in valoare totala de cateva zeci de mii de euro, un nivel de vanzari mult mai mic fata de cel inregistrat la Targul de primavara, cand se vand vacante de vara, perioada traditionala de concedii a romanilor. Vizitatorii targurilor de turism marca ANAT s-au obisnuit deja sa asocieze placerea de a achizitiona vacante cu prilejul derularii targurilor de profil, cu posibilitatea de a vizita un obiectiv turistic de talie modiala, asa cum este Palatul Parlamentului.

“Prin tinuta si standarde, Targurile ANAT reamintesc publicului consumator de vacante, ca agentiile de turism marca ANAT aduc, incepand din acest an, o 9 atitudine in turism! , titlul Campaniei nationale lansate impreuna cu partenerii nostri A.N.P.C.P.P.S.R., pentru ca noi respectam dreptul la informare al consumatorilor si oferim garantii si siguranta, consultanta si protectie”, a spus Corina Martin, presedinte ANAT. Un nou eveniment alaturi de ANAT, care, ca de fiecare data, are succes si datorita unei atitudini europene, atat din partea echipei ANAT, dar si a membrilor acestei organizatii! “Salut inca o data acest parteneriat singular in realitatea din Romania, intre un patronat si consumatori, la un astfel de nivel si totul cu o 9 atitudine! Aceasta atitudine isi face simtita prezenta tot mai clar in relatia dintre agentiile de turism si consumatorii de turism; sper ca incet-incet, acest domeniu al turismului sa fie un exemplu de urmat si un simbol al relatiei dintre industrie si consumatori pentru toata societatea romaneasca si nu numai! O 9 atitudine! Acest lucru inseamna o schimbare, un suflu de normalitate si respect reciproc si nu in ultimul rand, o atitudine activa care sa inlocuiasca pasivismul societatii romanesti!”, a declarat Sorin Mierlea – Presedinte A.N.P.C.P.P.S.R.

Ce s-a vandut?

Cele mai vandute pachete au fost cele pentru Viena (pentru petrecerea Craciunului si a Revelionului), Cipru, Spania (in special programul pentru seniori).City-break-urile au figurat, de asemenea, printre optiunile publicului cumparator, Viena, fiind in acest sens, cea mai ceruta destinatie pentru sezonul rece.Tarif mediu si vacante solicitate In ceea ce priveste structura bugetelor alocate de catre turisti pentru pachetele de vacanta, aproximativ 65% dintre acestia sunt dispusi sa cheltuiasca intre 350-500 euro pe pachet, in timp ce persoanele care achita pentru o vacanta intre 650 si 1.000 euro se cifreaza la 25%. Doar cinci pana la zece dintre cumparatori isi permit vacante de peste 1.000 de euro, destinatiile cele mai cerute fiind cele exotice, printre care Dubai, Thailanda, India, Nepal, Indonezia.

Schimbarea comportamentului turistului roman?

Asa cum am mentionat pe tot parcursul anului 2011, criza a adus schimbari in comportamentul de consum al oamenilor, care, desi au scurtat pachetele de vacanta, isi pastreaza apetitul pentru calatorii. Cele mai solicitate raman vacantele de Oferta Speciala din Campania Vacanta in tara mea, care ofera cele mai mici tarife pentru destinatiile romanesti, in anumite perioade ale anului si in cadrul unor conditii speciale. Evenimentul, desfasurat sub sloganul o 9 atitudine in turism!, a avut ca parteneri Primaria Municipiului Bucuresti si A.N.P.C.P.P.S.R. (Asociatia Nationala a Protectiei Consumatorului si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania). Sursa foto: ANAT