Tarom intra in faliment prin incompetenta, atrag atentia social-democratii


Social-democratii atrag atentia premierului Emil Boc si noului ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, asupra situatiei dezastruoase in care se afla compania Tarom, care a inregistrat pierderi operationale de 77 milioane de dolari in 2009.

Desi conform bilantului pentru anul 2009, depus la Registrul Comertului de Tarom, compania a inregistrat o pierdere din operatiuni de zbor de 77 milioane dolari, care a fost corectata cu venituri financiare, pana la 56 milioane dolari pierdere, conducerea companiei sustine cresterea numarului de pasageri, indiferent de costurile acestei operatiuni, precizeaza PSD intr-un comunicat de presa.

quot;Motivul pentru care se sustine aceasta crestere nejustificata o reprezinta prevederile contractului de management care mentioneaza drept criteriu de performanta al conducerii, numarul de pasageri. Oriunde in lume, o companie care nu inregistreaza niciun indicator economic pozitiv este o companie falimentara quot;, mai sustin social-democratii.

In comunicat se mai arata ca pierderile mari inregistrate de Tarom au fost corectate, conform raportului de audit intocmit de o societate de audit prestigioasa (KPMG), prin reevaluarea terenurilor, cladirilor, avioanelor in proprietate si a celor in leasing financiar si operational.

quot;Situatia financiara a anului 2009 nu este singulara, conducerea companiei Tarom, reprezentata de directorul Ruxandra Brutaru si de membrii Adunarii Generale a Actionarilor, se poate mandri cu astfel de rezultate si la nivelul anului 2008, cand s-a inregistrat o pierdere operationala de 71 milioane dolari, corectata cu venituri financiare pana la 33 milioade dolari pierdere quot;.

Potrivit social-democratilor, chiar si in aceste conditii, administratia Tarom a dispus noi achizitii de avioane. nbsp;

Desi la nivelul anului 2008, gradul de ocupare al locurilor din avioanele companiei era de 61%, iar in 2009 de doar 55%, s-a dispus achizitia a cinci aparate de zbor, astfel:
– nbsp; nbsp; nbsp;2 ATR-72, din surse proprii, cu valoarea de 38,5 milioane dolari;
– nbsp; nbsp; nbsp;3 BOEING 737 – seria 800, prin contracte de leasing financiar, fara clauza de reziliere, in valoare de 67,2 milioane dolari;

Coroborat cu achizitiile nejustificate, conducerea companiei a dispus si scaderi ale tarifelor, astfel:

– nbsp; nbsp; nbsp;2008 – tariful mediu 178 de dolari;
– nbsp; nbsp; nbsp;2009 – tariful mediu 115 de dolari;
– nbsp; nbsp; nbsp;2010 – tariful mediu 100 de dolari.

La acestea se adauga angajari frecvente de personal, sponsorizari nejustificate, nenumarate deplasari ale conducerii si contracte discutabile din punct de vedere al oportunitatii si necesitatii, se mai precizeaza in comunicatul PSD.