Un angajat de la Registrul Auto din Targu Mures, capul unei retele care pacalea societatile de leasing financiar

Procurorii DIICOT din Targu-Mures au destructurat un grup infractional organizat, care era specializat in savarsirea infractiunilor economico-financiare. Capul retelei era un angajat al Registrului Auto Roman Mures. Membrii gruparii sunt acuzati de inselaciune, fals in inscrisuri sub semnatura privata, evaziune fiscala, spalare de bani, abuz in serviciu contra intereselor persoanelor, constituire, aderare si sprijinire a unui grup infractional organizat.Astfel, la data de 9 septembrie au fost efectuate un numar de 20 de perchezitii domiciliare, iar la aceeasi data s-a pus in miscare actiunea penala fata de inculpatii C.S.R., M.S, C.C., B.O.R si D.D.L.Cei cinci inculpati au fost retinuti pentru o durata de 24 de ore, iar vineri, procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism (DIICOT) au solicitat Tribunalului Mures arestarea preventiva a acestora pentru o perioada de 29 de zile.In fapt, s-a retinut ca incepand cu anul 2008, cei in cauza au constituit, aderat sau sprijinit un grup infractional organizat, a carui activitate s-a axat pe inducerea in eroare a unor societati de leasing financiar, in urma cercetarilor efectuate fiind probate un numar de 25 acte materiale de inselaciune in dauna acestora.De asemenea, s-a stabilit ca in cadrul societatilor comerciale controlate direct sau prin persoane interpuse de catre membrii acestui grup infractional organizat, activitatile comerciale nu au fost evidentiate in documentele contabile, aceste societati sustragandu-se de la plata taxelor si impozitelor aferente, prejudiciul total cauzat astfel bugetului de stat fiind de aproximativ 700.000 Euro.S-a mai constatat ca sumele de bani obtinute in mod ilegal au fost reintroduse in circuitul comercial sau au fost insusite de catre membrii gruparii, realizandu-se spalarea banilor ce constituiau produsul infractiunii.S-a retinut ca inducerea in eroare a societatilor de leasing financiar s-a desfasurat dupa mai multe tipare, dupa cum urmeaza:- cumpararea unor autotractoare uzate din strainatate care erau vandute prin intermediul societatilor comerciale apartinand membrilor gruparii catre societatile de leasing ca masini noi sau aproape noi, dupa care acestea erau preluate, in calitate de utilizatori, in baza unor contracte de leasing financiar, de catre alte societati controlate de catre membrii gruparii, care ulterior nu mai achitau ratele si nici nu restituiau bunurile proprietarului de drept;- dezasamblarea autotractoarelor astfel obtinute si asamblarea pieselor pe sasiurile altor autotractoare achizitionate sau incendiate din strainatate, care erau prezentate de aceleasi societati comerciale controlate de membrii gruparii altor firme de leasing, dupa care erau preluate ca utilizatori de catre alte societati controlate la randul lor, de catre grupul infractional organizat care nu achitau ratele si nu restituiau autovehiculele catre societatile de leasing;- preluarea in leasing de catre firmele controlate de membrii grupului infractional organizat a unor autotractoare noi, in baza unor documente contabile (bilanturi si balante analitice purtand stampila administratiei financiare si numar de inregistrare la aceasta) false, pentru a atesta bonitatea financiara a societatilor comerciale, sau a unor contracte de prestari servicii false care atestau in mod nereal o activitate comerciala desfasurata in cadrul acestor societati, respectiv un venit constant al acestora; nici pentru aceste autotractoare nu au fost achitate ratele contractuale iar bunurile nu au fost restituite dupa rezilierea contractelor de leasing financiar;- prin modalitati asemanatoare membrii gruparii au obtinut pentru folosul propriu posesia si folosinta unor autoturisme de lux (marcile Mercedes si BMW);Totodata, s-a stabilit ca intreaga activitate a fost sprijinita de catre un angajat al Registrului Auto Roman Mures care nu a urmat procedurile legale de omologare – recarosare pentru vehiculele avariate, respectiv pentru celelalte autovehicule in cadrul activitatilor de reinmatriculare UE si autentificare, desi detinea cartile de identitate originale ale autovehiculelor si avea si obligatia de a verifica baza de date proprie a institutiei, a atestat in cartile de identitate romanesti ale autovehiculelor an de fabricatie al acestora mult superior decat cel real, acestea fiind astfel „intinerite” de la 1 la 5 ani.