ACCIDENT AVIATIC IN FRANTA: Co-pilotul ar fi PRABUSIT INTENTIONAT aeronova, potrivit procurorului de caz

Cea mai plauzibila interpretare a faptelor petrecute in cabina avionului Germanwings prabusit marti in Alpii francezi este ca, dupa ce pilotul a iesit din cabina, co-pilotul a refuzat in mod deliberat sa ii deschida si pare ca acesta ar fi PRABUSIT INTENTIONAT aeronava.

Procurorul din Marsilia a aratat, intr-o conferinta de presa, ca sunetele care se aud pe cutia neagra indica faptul ca acesta era in viata si respira pana la impact.

Procurorul a precizat ca numele lui este Andreas Lubitz si ca acesta nu era pe nicio lista de suspecti de terorism. Nu exista motive pentru a se considera ca a fost un atac terorist, a mai spus procurorul. Intrebat daca ar putea fi vorba de sinuciderea acestuia, procurorul Brice Robin a raspuns: “Oamenii care se sinucid de obicei o fac singuri. Nu o pot numi sinucidere”.

Citeste si: ACCIDENT AVIATIC in FRANTA: Comportamentul echipajului era ANORMAL

Ramas singur la controlul avionului Airbus A320, dupa ce capitanul a iesit din cockpit, Lubitz a refuzat sa redeschida usa si a apasat butonul de coborare.

“In mod intentionat, el a refuzat sa deschida usa cabinei comandantului de bord. Apoi a actionat butonul care comanda pierdere de altitudine dintr-un motiv care ne este complet necunoscut insa care poate fi interpretat drept dorinta de a distruge acest avion”, a afirmat procurorul.

El a mai spus ca moartea celor 150 de oameni a fost “instantanee”. “Nu am auzit tipete decat chiar in ultimele momente”.

O sursa apropiata dosarului a dezvaluit AFP ca copilotul a intrat “recent in compania” germana Germawings (filiala a Lufthansa), “la sfarsitul lui 2013, cu cateva sute de ore de zbor la activ”.

Citeste si: ACCIDENT AVIATIC in FRANTA: Unul dintre PILOTI era blocat inafara COCKPIT-ului

“La inceputul zborului, se aude cum echipajul vorbeste normal, apoi se aude zgomotul unuia din scaune care este impins inapoi, o usa care se deschide si se inchide, zgomote care arata ca cineva bate in usa si apoi nu mai este nicio conversatie pana in momentul prabusirii”, a mentionat o sursa care a cunoaste continutul inregistrarilor si a confirmat o informatie publicata de cotidianul american New York Times.

Cei doi piloti vorbeau in germana. La sfarsitul zborului, alarma care indica apropierea de sol izbucneste, a adaugat aceeasi sursa, fara sa fie in masura sa precizeze daca este vorba de comandantul de zbor ori copilotul cel care a parasit cockpitul.