ACCIDENT AVIATIC in FRANTA: Comportamentul echipajului era ANORMAL

ACCIDENT AVIATIC in FRANTA. Coborarea moderata si traiectoria lineara care a condus avionul direct in munti i-a facut pe o serie de experti si piloti sa atraga atentia asupra comportamentului inexplicabil al echipajului avionului de tip Airbus A320 al Germanwings, filiala low-cost a companiei germane Lufthansa, care s-a prabusit marti in sud-estul Frantei, relateaza joi AFP.

ACCIDENT AVIATIC in FRANTA. Avionul a intrat intr-o coborare moderata care exclude o pierdere brutala de altitudine sau o coborare de urgenta. Aparatul a continuat in mod evident sa aiba portanta (forta responsabila cu mentinerea aparatului la altitudine), au explicat comandanti de bord si fosti anchetatori ai Biroului de ancheta si analiza (BEA). 

CITESTE SI: ACCIDENT AVIATIC in FRANTA: Unul dintre PILOTI era blocat inafara COCKPIT-ului 

ACCIDENT AVIATIC in FRANTA. Astfel, coborarea avionului rezulta in mod necesar dintr-o actiune a echipajului. Avionul a ramas pe o traiectorie orizontala. El si-a continuat planul de zbor, cu exceptia altitudinii, potrivit datelor furnizate de Flightradar24.  ‘Ori a inainta in directia muntilor nu avea sens. Toate acestea indica o actiune anormala din partea unor piloti profesionisti, care dispuneau de toate mijloacele, sau o lipsa de reactie din partea echipajului’, explica un comandant al unei mari companii aeriene. 

ACCIDENT AVIATIC in FRANTA. ‘Faptul ca pilotii nu au impiedicat avionul sa se prabuseasca in munti ar putea semnifica ca ei erau fie in stare inconstienta sau morti, fie au decis sa moara, fie au fost fortati sa moara’, concluzioneaza un alt expert pentru AFP. 

ACCIDENT AVIATIC in FRANTA. ‘Una dintre ipoteze este ca a existat o depresurizare lenta si ca masca de oxigen nu a functionat. In acest caz, pilotii puteau sa intre foarte repede intr-o stare de hipoxie (nivel redus de oxigen in sange)’, opineaza numerosi piloti si anchetatori BEA. Ei au reamintit de cazul prabusirii avionului Boeing 737 al companiei cipriote Helios, la 14 august 2005, un accident soldat cu 121 de morti. 

ACCIDENT AVIATIC in FRANTA. In ziua accidentului, mecanicii au avut un test de presurizare si a uitat sa puna maneta de presurizare la modul automat. In timpul ascensiunii sale, avionul nu a fost presurizat si a pierdut oxigen. Pilotii au cazut inconstienti. Avionul care era pe pilot automat s-a prabusit ulterior dupa ce si-a epuizat rezervele de carburant. Avioane de vanatoare care l-au escortat au asistat neputincioase la tragedie. 

ACCIDENT AVIATIC in FRANTA. Pentru moment, nu se poate exclude nici sinuciderea unuia din piloti care si-ar fi putut neutraliza colegul sau interventia unei terte persoane in cockpit, potrivit expertilor, care subliniaza importanta recuperarii datelor din cutia neagra descoperita marti. Desi avariata, informatiile din ea au putut fi recuperate.  ‘Cardul de memorie, similar cu cel gasit in computere, este deosebit de bine protejat. Acest card de memorie este partea utila a CVR (Cockpit voice recorder)’, subliniaza Jean-Paul Troadec, fost director BEA. 

CITESTE SI: ACCIDENT AVIATIC IN FRANTA: Autoritatile franceze au anuntat din ce TARI provin VICTIMELE 

ACCIDENT AVIATIC in FRANTA. Miercuri a fost gasita si cea de-a doua ‘cutie neagra’ — (FDR — ‘flight data recorder’) — a avionului A320 al companiei Germanwings, care s-a prabusit in sudul Alpilor francezi. Site-ul AirLive.net a relatat ca dispozitivul este deteriorat intr-un grad avansat si nu a putut fi gasit colectorul de informatii.  ‘A fost gasita si cea de-a doua cutie neagra, dar fara continut’, a confirmat miercuri seara presedintele francez Francois Hollande, intr-o conferinta de presa comuna cu cancelarul german Angela Merkel si premierul spaniol Mariano Rajoy, impreuna cu care s-a deplasat la locul dezastrului. 

Sursa foto: lemonde.fr