ACCIZA SUPLIMENTARA la carburanti provoaca un MINUS de peste 11 milioane euro lunar la BUGET, in loc sa aduca un plus de 50 de milioane de euro, asa cum era preconizat, se arata intr-un comunicat de presa al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR).
“Cu toate ca prin introducerea ACCIZEI SUPLIMENTARE statul preconzia o crestere a veniturilor la bugetul de stat, acum nu mai exista niciun dubiu ca efectul este exact invers, inregistrandu-se pierderi la bugetul de stat, se spune in comunicat.
Potrivit sursei citate, statul isi propusese sa incaseze 50,6 milioane de euro lunar din ACCIZA SUPLIMENTARA, din care aproximativ 36 milioane de euro din cea la motorina si aproximativ 15 milioane de euro din cea la benzina.
Citeste si: Transporatorii vor primi inapoi o parte din acciza timp de cinci ani
“Statisticile au confirmat ca s-a incasat cu cca. 11 milioane de euro mai putin decat in luna martie, din care trei milioane euro mai putin la motorina si opt milioane euro mai putin la benzina. Astfel, statul roman a incasat cu 61 milioane euro mai putin fata de estimarile avute in momentul introducerii ACCIZEI SUPLIMENTARE. In schimb, statul recupereaza la rata de schimb euro/leu utilizata in 2014, nesocotind articolul 13 din Directiva 96/2003, aplicand o rata originala romaneasca de 1 euro=4,738 lei, in loc de 1 euro=4,462 lei – rata din prima zi lucratoare din luna octombrie 2013, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si care se aplica de la data de 1 ianuarie a urmatorului an calendaristic! Un curs valutar cu 6,2 la suta mai mare decat cel legal”, se mai arata in text.
Citeste si: Klaus Iohannis: Acciza la carburanti va duce la cresterea unor preturi in lant
Conform UNTRR, in cazul declansarii procedurii de infringement de catre Comisia Europeana, aceasta diferenta de 0,276 lei/litru va putea fi recuperata de la statul roman.
Sursa foto: adevarul.ro
HOT DE HOT, DOVEDIT?
Pe directorul general al CFR Călători, Valentin Dorobanțu, atentie,l-au demisionat, miercuri,din funcția de conducere a companiei !!!!!
Această “demisie” ar veni și din cauza faptului că Direcția Națională Anticorupție(DNA) îl investighează pentru prejudicierea companiei cu peste un peste milion jumătate de euro. Din informațiile deținute , Dorobanțu își va continua activitatea la un operator privat de transport călători din zona Brașov, RegioTrans, companie controlată de un apropiat de-al său, Costel Comana.
Carcotasii spun ca nu v-a face “purici” multi pe la RegioTrans si ca o sa fie coleg de celula, cat de curand, cu Relu Fenechiu cel care l-a si numit in functie la CFR Calatori. HOTII STRIGA HOTII?
DACA FURA DIRECTORUL “SMART” DE CE SA NU FURAM SI NOI NASII? JALE MARE LA CFR CALATORI, DIRECTOAREA DE ACHIZITII IN “TOTALITATE LEGALE” ASCUNDE DOSARE DE ACHIZITII DE CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI?
Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap ?
“Cum a sifonat fostul director CFR Calatori subventiile de la stat. De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles. Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic,totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
Dupa mine, potopul!
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care s-a calauzit Valentin Dorobantu.