Adio reclame! După Facebook și Google, Twitter a interzis publicitatea la crypto monede

Twitter Inc. a intezis publicitatea la crypto monede începând de astăzi, anunță Reuters. Twitter a confirmat zvonurile potrivit carora gigantul social media a luat exemplul Facebook si Google de a renunța la promovarea crypto monedelor.

Reprezentanții Twitter au declarat pentru Reuters că interdicția va acoperi publicitatea pentru oferta inițială de monede (ICO) și vânzările de tokenuri. Interdicția va fi aplicată treptat pe parcursul următoarelor 30 de zile și va include, de asemenea, interdicții privind tranzacțiile de crypto monede și serviciile de portofel, cu excepția cazului în care acestea sunt companii publice și sunt listate pe bursele de valori importante.

Twitter a anunțat că va limita publicitatea pentru tranzacțiile de crypto monede din Japonia însă va permite promovarea celor aflate sub jurisdicția autorității naționale de reglementare în domeniul financiar din țara asiatică.

Citește și: DE CE PIAȚA CRYPTO MONEDELOR ESTE ATÂT DE VOLATILĂ. ANALIZĂ

Twitter și-a motivat decizia referindu-se la siguranța utilizatorilor. Twitter a luat deja primele măsuri pentru a împiedica conturile legate de crypto monede să “intre în contact cu potențialii investitorii într-o manieră înșelătoare”. Totodată a lansat un apel la adoptarea și altor măsuri suplimentare în urma interdicțiilor de la Facebook Inc și Alphabet Inc.

Piețele crypto, care se confruntau deja cu o cădere luni, au scăzut și mai mult în urma anunțului de la Twitter. Directorul Zennon Kapron de la firma de consultanță financiară Kapronasia a declarat pentru Reuters: “Odată cu creșterea numărului de ICO care apar pe piață, este o sarcină imposibilă pentru oricine, cu atât mai puțin pentru platforme ca Twitter sau Facebook, de a identifica ICO-urile și crypto monedele reale față de cele false … Deși, cu siguranță, că publicitatea ICO trebuie să fi fost o sursă importantă de venituri pentru Twitter, repercusiunile activităților frauduloase nu merită riscul.

Facebook a restricționat publicitatea la crypto monede în ianuarie anul acesta, în timp ce Google a anunțat o interdicție la începutul acestei luni, care va fi adoptată în iunie 2018.