Adomnitei nu vrea ca PNL sa semneze un acord politic privind infrastructura de transport fara autostrada Targu Neamt – Targu Mures

CRISTIAN ADOMNITEI, NEGARE, PARTICIPARE, ACTIVITATEA INFRACTIONALA, ABILITATE DEOSEBITA, ASCUNDE, ADEVAR, RECHIZITORIU, DNA, FAVORIZAREA FAPTUITORULUI, FALS INTELECTUAL, PRESEDINTE SUSPENDAT, CJ IASI

Vicepresedintele PNL Cristian Adomnitei a anuntat ca va cere conducerii PNL sa nu semneze un acord politic privind infrastructura de transport a Romaniei, daca acesta nu va include realizarea, cu prioritate, a tronsonului de autostrada Targu Neamt – Targu Mures.

Adomnitei sustine, intr-un comunicat de presa transmis marti presei, ca guvernul Ponta si PSD au decis, prin Masterplanul General de Transport (MPGT), ca Moldova nu va avea o autostrada care sa o lege de Transilvania si de Europa, acest lucru aratând, in opinia sa, dispretul guvernului fata de regiunea Nord-Est, transmite agentia Mediafax.

“Problema majora a autostrazii Moldova – Transilvania nu este segmentul Ungheni – Iasi -Târgu-Neamt. Problema majora, de secole, este traversarea Carpatilor Orientali dinspre Europa. Realizarea unei autostrazi care sa traverseze Carpatii este conditia obligatorie pentru a scoate Moldova din izolare si saracie”, considera Cristian Adomnitei.

Vicepresedintele liberal a declarat ca, “daca guvernul Ponta nu este in stare sa faca acest proiect, atunci sa plece”.

Citeste si: Gorghiu despre acordul politic propus de premierul Ponta: Nu este in masura sa initieze angajamente pe 10 ani

Adomnitei a anuntat ca va cere Biroului Politic National al PNL sa ia decizia de a nu semna un acord politic pentru urmatorii zece ani privind infrastructura de transport a României daca acesta nu va include realizarea, cu prioritate, a tronsonului de autostrada care sa traverseze Muntii Carpati (Târgu Neamt – Târgu Mures).

“De asemenea, cer tuturor parlamentarilor din regiunea Moldovei sa nu voteze Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind aprobarea MasterPlanului General de Transport al României in forma actuala, care nu include o autostrada care sa traverseze Carpatii Orientali”, mai spune Adomnitei, in acelasi comunicat.

Primarul Iasiului, Gheorghe Nichita, a declarat, marti, ca lucrarile la autostrada Ungheni – Iasi – Târgu Neamt vor incepe in acest an sau in 2016, in timp ce tronsoanele Târgu Neamt – Ditrau si Ditrau – Târgu Mures vor fi initial drumuri expres, dupa care vor fi transformate in autostrazi.

Gheorghe Nichita a spus, intr-o conferinta de presa, ca autostrada Ungheni – Iasi – Târgu Neamt va fi proiectata in acest an, când va fi facuta si licitatia pentru lucrari.

“Vor fi si bani alocati pentru inceperea lucrarilor in 2015 sau in 2016. Se vor proiecta in aceeasi perioada, tot ca autostrada, portiunile Târgu Neamt – Ditrau si Ditrau – Târgu Mures. Dupa ce se vor proiecta se vor cauta si sursele de finantare pentru a se face drum expres in prima faza, iar apoi, in faza a doua autostrada”, a afirmat primarul Iasiului.

Nichita a precizat ca pe tronsoanele care traverseaza muntii intre Moldova si Transilvania lucrarile se vor face in regim de autostrada, chiar daca titulatura va fi de drum expres.

Citeste si: CE II ACOPERA ROMANIEI COSTURI DE PESTE 300 DE MIL. EURO PENTRU TRONSONUL CERNAVODA – CONSTANTA DIN AUTOSTRADA SOARELUI

Premierul Victor Ponta a declarat ca Master Planul pe Transport trebuie aplicat doar pe baza unui consens pe minimum zece ani intre toate fortele politice, altfel nu are rost ca expertii Ministerului Transporturilor sa se apuce de treaba, deoarece va fi un esec in lipsa garantiilor de finantare pe termen lung.

El a precizat ca documentul va trebui prezentat si presedintelui tarii, inainte de acordul politic.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, care a prezentat, marti, intr-o conferinta de presa, prioritatile de infrastructura rutiera pentru perioada 2015-2016, a spus ca autostrada din Iasi va fi realizata de la Ungheni la Târgu Neamt, iar de acolo se va continua spre Târgu Mures cu un drum expres.

“Ne-am angajat cu totii ca rezolvam si problemele de dezvoltare economica a unor regiuni care astazi sunt in dificultate din cauza ca nu exista o infrastructura rutiera ca suport pentru dezvoltarea economica. si atunci dam drumul la autostrada Ungheni – Iasi – Târgu Neamt si de la Târgu Neamt la Târgu Mures varianta de autostrada fazata, ca-i foarte scumpa”, a spus ministrul.

La inceputul lunii octombrie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat Master Planul general de transport al României in fata comisiilor parlamentare de transporturi, documentul cuprinzand toate interventiile in infrastructura pentru 2014-2030.