ALEXANDRU NAZARE: Solutia pentru AUTOSTRADA COMARNIC-BRASOV este imbinarea fondurilor europene cu cele private

Deputatul PNL ALEXANDRU NAZARE afirma intr-un comunicat remis duminica presei ca solutia realizarii AUTOSTRAZII COMARNIC-BRASOV este imbinarea fondurilor europene cu cele private, dupa un model recomandat de Comisia Europeana.

Potrivit deputatului, tergiversarea concesiunii Comarnic-Brasov este doar “o tentativa de a ascunde esecul si a pasa responsabilitatea”.

“Premierul Ponta ne tot ameninta periodic ca autostrada Comarnic-Brasov e ca si facuta. Ba ca e gata in 2016 — iar daca nu, el nu mai candideaza — ba ca stau sa inceapa lucrarile, ba ca e gata proiectul. Cred ca e evident pentru toata lumea, insa, ca din 2016 premierul Ponta ar trebui sa dispara din viata politica pentru ca autostrada Comarnic-Brasov nu va fi gata. Anuntul ministrului Rus ca va continua discutiile pana in aprilie nu face decat sa tergiverseze o piesa cu final asteptat. Niciun finantator serios nu vine sa investeasca intr-un proiect cu studiul de fezabilitate expirat, fara acord de mediu si cu o valoare incerta”, a declarat ALEXANDRU NAZARE.

Citeste si: IOAN RUS: Actualul proiect al autostrazii COMARNIC – BRASOV trebuie RESTRUCTURAT

Deputatul PNL atrage atentia si asupra faptului ca Guvernul nu valorifica oportunitatea oferita din perspectiva financiara 2014-2020 de a finanta proiectele de investitii si din fonduri europene si din fonduri private prin instrumente financiare.

Citeste si: PROIECTUL AUTOSTRAZII COMARNIC-BRASOV: Cat va COSTA si Ce TAXE VOR Plati SOFERII

“Comisia Europeana incurajeaza statele membre sa maximizeze impactul fondurilor europene prin imbinarea cu fonduri private. Au fost astfel de exemple de succes in mai multe state europene: linie feroviara de mare viteza in Portugalia, autostrazi in Grecia, terminal multimodal in Belgia, infrastructura broadband in Franta si multe altele. Pentru Romania, aceasta solutie ar putea fi aplicata pentru autostrada Comarnic-Brasov, care este pe reteaua TEN-T si deci poate fi eligibila pentru fonduri europene, dar este si atractiva pentru investitorii privati datorita valorilor de trafic. Decat sa platim peste 8 miliarde pentru o concesiune prost facuta, mai bine ar lua guvernul asistenta celor de la BEI pentru a realiza cu adevarat un proiect viabil economic, finantat si cu fonduri europene”, a concluzionat ALEXANDRU NAZARE.

Sursa foto: ziuaconstanta.ro