ALINA BICA si CRINUTA DUMITREAN vor romane in AREST PREVENTIV, dupa ce magistratii au decis ca fostele sefe de la DIICOT si ANRP nu pot fi eliberate. Fosta sefa a DIICOT si fosta sefa ANRP sunt acuzate in dosarul retrocedarilor ilegale, informeaza postul Realitatea Tv.
ALINA BICA, Lacramioara Alexandru, Dragos Bogdan si Emil Nutiu, toti acuzati de ABUZ in SERVICIU privind despagubirile pentru un teren supraevaluat cu 61 de milioane de euro, au fost retinuti in 21 noiembrie si arestati o zi mai tarziu, dupa ce judecatorul de drepturi si libertati de la ICCJ a admis cererea procurorilor DNA si a emis pe numele celor patru mandate pentru 30 de zile.
CITESTE SI: DECLARATIE SURPRINZATOARE a fostei sefe a DIICOT, ALINA BICA, la DNA: NU AM VAZUT raportul de evaluare
BICA, Alexandru si Bogdan au facut parte din Comisia Centrala pentru Stabilirea Despagubirilor din ANRP care in 2011 a acordat o despagubire de 377.282.300 de lei pentru un teren de 13 hectare din zona Plumbuita din Capitala, supraevaluat cu 263.327.559 lei (echivalentul a 62.548.113 euro), iar Nutiu este expertul care a stabilit valoarea terenului.
In acelasi dosar a fost arestata si fosta sefa a ANRP CRINUTA DUMITREAN, presedintele comisiei care a aprobat despagubirea, iar OANA VASILESCU, fost vicepresedinte al institutiei si membru in comisie, este cercetata in libertate sub control judiciar, ambele fiind acuzate de ABUZ in SERVICIU.
Sursa foto: jurnalul.ro
“…Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani…cum ar fi si Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat. Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane. Acum, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, vor fi cedate către operatorii privaţi. Directori de la stat, garantaţi de privaţi. Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, este “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători. “Acum, Secară şi Szenteş au tesut noul mers al trenurilor pentru anul viitor, şi practic, continuă opera de falimentare a companiei de stat începută de Valentin Dorobanţu, eliminând CFR Călători de pe traseele rentabile, pe care, ulterior, le cedează operatorilor privaţi. În mandatului lui Valentin Dorobanţu s-au scos peste 250 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru compania de stat, trasee care, ulterior – cele mai multe – au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători. Dar, atâta timp cât în conducerea companiei vor fi oamenii lui Dorobanţu, adică directorii Carmen Popescu, Elena Miu, etc. CFR Călători va merge numai pe pierderi, dar vor prospera privaţii. În plus, CFR Călători nu are cum să se redreseze financiar cât timp în Consiliul de Administraţie sunt oameni ca Dana Galbeni Rachila, Claudiu Dumitrescu sau George Buruiană care permanent au fost preocupaţi să facă jocurile băieţilor deştepţi de la calea ferată, fie că aceştia se numesc Gruia Stoica sau Costel Comana. De câteva luni bune, în morişca rechinilor feroviari a intrat şi Vasile Secară, care împreună cu directorul de la CFR SA, Macarie Moldovan, au pus la dispoziţia lui Costel Comana peste 20 de rute foarte bănoase ale CFR Călători, deşi legea interzice acest lucru. Mai nou, Secară şi Moldovan au fost de acord să introducă un alt tren privat de mare viteză (Softronic) pe cea mai circulată rută din România, dar nimeni nu le face nimic. Moldovan îl are în spate pe fratele său, Radu Moldovan, care este preşedintele CJ Bistriţa Năsăud, iar Secară este omul susţinut şi garantat de ministrul Ioan Rus. Ca atare, pe ei nu îi interesează că cele două companii de stat au pierderi şi riscă să între în faliment. Atâta timp cât cei doi şi găştile din jurul lor au susţinerea unor lideri PSD îi doare în cot de calea ferată” … Rus, pe urmele lui Boagiu si Fenechiu. Curtea de Conturi a României a constatat anul trecut că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători. Ulterior, şi foştii miniştrii liberali ai Transportuilor, Relu Fenechiu şi Ramona Mănescu, au fost continuat să facă jocurile operatorilor privaţi de transport persoane, iar acum sub mandatul lui Ioan Rus “băieţii deştepţi” continuă să facă legea pe calea ferată continuând opera de falimentare a CFR Călători”