Antena 3, Romania TV si B1 TV, cele mai citate surse media in luna mai

S-a lansat o noua televiziune de stiri

mediaTRUST, unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii de monitorizare, prezinta topul celor mai citate surse media in presa scrisa. Raportul este realizat pe baza a 458 de materiale referitoare la publicatii tiparite, online, posturi radio si TV, care au aparut in perioada 01 – 31 mai 2014 in presa scrisa.

Postul de televiziune Antena 3 ocupa primul loc in topul celor mai citate surse media in luna mai, cu 52 de mentiuni. Locul doi este ocupat de Romania TV, care a inregistrat 49 de mentiuni in presa scrisa. B1 TV este pe locul trei in clasament cu 36 de mentiuni, urmat de Hotnews.ro cu 30 de mentiuni. Digi 24 a inregistrat 28 de mentiuni in presa scrisa, pe parcursul lunii mai. Postul de televiziune Antena 1 este prezent in top cu 21 de mentiuni, urmat de Realitatea TV cu 20 de mentiuni inregistrate. Ziare.com a avut, in perioada 1- 31 mai 2014, 17 mentiuni. Kanal D si Realitatea.net se afla la egalitate, fiecare inregistrand cate 15 mentiuni.

Ziarul Financiar si Forbes au inregistrat cate 13 mentiuni fiecare, fiind urmate in clasament de Evenimentul Zilei cu 11 mentiuni si Cancan.ro cu 10 mentiuni. Paginademedia a avut 9 mentiuni, iar Zf.ro si Reportervirtual.ro au avut cate 8 mentiuni in presa scrisa. Din top mai fac parte: Romania Libera, Wowbiz.ro si DcNews, fiecare cu cate 7 mentiuni, Prima TV si Rtv.net cu cate 6 mentiuni fiecare. Sport.ro, Romania Actualitati, Kiss FM si Wall-street.ro au inregistrat cate 5 mentiuni fiecare in presa scrisa.

 

Ziarul Financiar si Forbes se afla primul loc in topul celor mai citate publicatii print, in perioada 1-31 mai 2014, cu cate 13 mentiuni inregistrate. Evenimentul Zilei este in top cu 11 mentiuni in presa scrisa, urmat de Romania Libera cu 7 mentiuni si Click cu 4 mentiuni. Business Magazin, Adevarul si Libertatea au inregistrat fiecare cate 3 mentiuni, iar Capital este prezent in clasament cu 2 mentiuni.

La categoria celor mai citate posturi de televiziune, locul intai este ocupat de Antena 3 cu 52 de mentiuni. Romania TV este pe locul doi cu 49 de mentiuni inregistrate, iar locul trei este ocupat de B1 TV cu 36 de mentiuni. Digi 24 a inregistrat 28 de mentiuni, pe parcursul lunii mai, Antena 1, 21 mentiuni, iar Realitatea TV a avut 20 mentiuni in presa scrisa. ProTV este pe locul 7 in top cu 17 mentiuni, urmat de Kanal D cu 15 mentiuni. Prima TV a inregistrat in perioada 1-31 mai, 6 mentiuni, Sport.ro 5 mentiuni, iar TVR1 o singura mentiune. 

Radio Romania Actualitati si Kiss FM sunt pe primul loc in topul celor mai citate statii de radio, cu cate 5 mentiuni fiecare. Radio France International a avut 2 mentiuni in presa scrisa, iar Pro FM o mentiune.

In ceea ce priveste cele mai citate publicatii online, Hotnews.ro este sursa cu cele mai multe mentiuni, 31. Ziare.com este pe locul doi cu 17 mentiuni inregistrate in presa scrisa, urmat de Realitatea.net cu 15 mentiuni si Cancan.ro cu 10 mentiuni. Paginademedia a avut 9 mentiuni in presa scrisa, pe parcursul lunii mai. Zf. ro si Reportervirtual.ro sunt in top cu cate 8 mentiuni, urmate de Wowbiz.ro si DcNews cu cate 7 mentiuni fiecare. Rtv.net a inregistrat 6 mentiuni, iar Wall-street.ro a avut 5 mentiuni. Libertatea.ro, Sport.ro si Adevarul.ro au inregistrat cate 3 mentiuni in presa scrisa. Evz.ro, Stirileprotv.ro, Jurnalul.ro si Click.ro sunt clasate pe ultima pozitie cu cate 2 mentiuni fiecare.

Forbes si Ziarul Financiar conduc si in clasamentul celor mai citate publicatii de business, cu cate 13 mentiuni fiecare. Zf.ro ocupa locul doi cu 8 mentiuni inregistrate in luna mai, iar Wall-street.ro este pe locul trei cu 5 mentiuni. Business Magazin a avut 3 mentiuni in presa scrisa, iar Capital, doua mentiuni.

Citarile surselor media s-au facut in materiale care au avut ca principale subiecte: politica interna, mass-media, mondenitati, sport, economie, transport, etc.

Studiul “Cele mai citate produse media din Romania” ofera informatii cu privire la numarul citarilor unor produse in media (print), fara a include si agentiile de presa. Cercetarea a fost realizata in perioada 01 -31 mai 2014.

Analiza include toate materialele din presa tiparita care au citat diferite media (publicatii print, online, radio si TV). Raportul include publicatii care fac referire la articole, comentarii și declaratii ce au aparut in diferite media, cu conditia ca acestea sa nu fie review-uri sau reprintari din alte media. Publicatiile incluse in raport pot fi recunoscute dupa urmatoarele forme:

O declaratie se afla intre ghilimele si sursa este mentionata, in fraze care arata astfel: “Joi, Libertatea a scris ca …”/ “jurnalistii de la Adevarul au notat ca …”/ “Radio Romania Actualitati informeaza despre …”/ “in interviul de la Antena 3 X a spus ca …”/ “potrivit unui studiu condus de saptamanalul Capital …”.

Principalul criteriu conform caruia un anumit material poate fi acceptat, consta in referirea directa asupra unui articol, a unei declaratii sau a unui comentariu publicat in alt ziar (print sau online) sau la un post de radio/TV. Suma referirilor la anumite ziare sau posturi radio/TV nu include citarile mutuale (ale publicatiilor care fac parte din acelasi trust):

Adevarul Holding, Biz Age, Cancan Media, Editura Evenimentul Zilei si Capital, Media Sud Management, Editura Intact, Ringier Romania, M&C Strategy Development, Media Gamma Publishers, Mediafax Group, Intact Interactive, Intact Media Group, Antena TV Group, Antena 3, Ad Evolution, Hotnews.ro, Q2M, Internet Corp, Europe Development International, Grupul Media Camina, Radio XXI, Societatea Romana de Radiodifuziune, PRO TV, Lagardere, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media, RCS&RDS, B1 TV Channel, Dogan Media International, Clas Media, Societatea Romana de Televiziune.

Daca o referire la acelasi ziar, post radio/TV, portal a aparut de mai multe intr-un material, dar in diferite contexte, multiplicitatea citarii, nu cea a referirilor la alt mediu, s-a luat in considerare in analiza finala.

Raportul nu include materiale care:
– fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informatii care reprezinta comentarii ale jurnalistilor, fara ca acestea sa fie corelate cu ceea ce este scris in articolele respective;
– se refera la presa straina;
– sunt numite referinte proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informatii sau articole, sau la cele din publicatii apartinand aceluiasi trust;
– au fost publicate intr-un ziar, al carui continut cuprinde materiale republicate in alte ziare;
– citeaza publicatii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se refera la media care nu mai exista;
– se refera la informatii de pe site-urile unor companii si organizatii;
– sunt repetitii ale acelorasi programe de la un anumit post TV sau radio;
– fac referire la filme difuzate de posturile de televiziune;
– sunt comentarii despre o fotografie sau o coperta
– sunt review-uri publicate in presa sau difuzate la TV sau radio.

Studiul nu include informatii care provin de la agentiile de presa: Mediafax, NewsIn si Agerpres.

Cuvintele cheie luate in considerare pentru aceasta analiza sunt: 13 publicatii tiparite (Adevarul, Biz, Business Magazin, Capital, Click, Curierul National, Evenimentul Zilei, Forbes, Jurnalul National, Libertatea, Money Magazine, Romania Libera, Ziarul Financiar), posturi TV (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Money TV.ro, N24 Plus, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR 1, TVR 2), radio-uri (Bucuresti FM, Europa FM, Kiss FM, Magic FM, PRO FM, Radio 21, Radio ZU, Realitatea FM, Radio Romania Actualitati, RFI) si site-uri (adevarul.ro, antena1.ro, businessmagazin.ro, cancan.ro, capital.ro, click.ro, curierulnational.ro, dailybusiness.ro, evz.ro, gandul.info, hotnews.ro, jurnalul.ro, libertatea.ro, moneymagazine.ro, paginademedia.ro, realitatea.net, romanialibera.ro, rtv.net, stirileprotv.ro, wall-street.ro, zf.ro, dcnews.ro, ziuanews.ro, ziare.com, repotervirtual.ro).

mediaTRUST Romania a fost infiintata in 1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti si straine. Compania este membra din 2004 a FIBEP, principala organizatie internationala a agentiilor de monitorizare, iar din octombrie 2010 este detinuta in proportie de 100% de IMM – Institute of Media Monitoring Polonia. Clientii companiei provin din cele mai diverse sectoare ale pietei, de la domeniul financiar la cel al telecomunicatiilor, IT, farmaceutic, energie, gaze naturale, petrol, educatie, sport, cultura, showbiz, politic.