ANUNT SOC. Serviciul care va falimenta taximetria in Bucuresti. VEZI VIDEO

Sa fie oare sfarsitul erei taximetriei in Bucuresti? Cam acesta este feedback-ul celor intrebati ce parere au despre lansarea serviciului UBER X al companiei americane UBER in Romania. 

Astfel, prin intermediul acestei aplicatii cei care au masini pot oferi servcii de transport. Uber X, produsul lansat astazi in Romania, este descris drept unul de ridesharing, adica impartirea masinii. Totul se face pentru o taxa de 1,39 de lei pe kilometru, ca la taxiurile oficiale. Uber nu are licente de taximetrie, pentru ca soferii nu sunt angajati de ei, ci se folosesc de aplicatie pentru a se conecta cu potentiali clienti.

Rob Khazzam, directorul de lansari internationale la UBER declarat ca „Uber si-a dorit de multa vreme sa vina in Bucuresti si am avut numeroase cereri de la soferi sau oameni obisnuiti. Am simtit nevoia pentru un asemenea serviciu. E prima noastra zi si speram sa dezvoltam sistemul si oamenii sa-si dea seama de avantajele Uber“.
Pentru inceput UBER detine o echipa de 2 oameni n Romania care se vor ocupa cu selectia soferilor si feedback-ul clientilor. 

Pentru cine se intreaba care ar fi criteriile de selectie pentru soferii care ar urma sa presteze acest tip de servicii Khazzam declara ” Soferii nu sunt angajatii nostri. Suntem o platforma independenta pe care soferii pot sa o foloseasca. Soferii trebuie sa aiba minimum 21 de ani, un vehicul de 10 ani vechime sau mai nou si sa aiba toate actele in regula, atat si cazierul. Aceste lucruri iti permit sa fii in sistem. Apoi urmează feedback-ul dupa fiecare cursa. Avem un sistem pus la punct din stele (de la 1 la 5) si opinii practice“. In cazul in care vor exista probleme raportate de clienti, repezentantul UBER a mentionat faptul ca vor avea o stransa legatura cu organele de lege. 

Pentru cei interesati sa foloseasca aceasta aplicatie, compania ofera explicatii simple. Aceasta platforma tehnologica ofera posibilitatea conectarii in timp real a soferilor cu clientii, astfel ca cei din urma pot vizualiza in timp real numele soferului si poza,precum si nr de inmatriculare al masinii. In plus, pasagerii le pot trimite celor dragi o harta online pe care acestia ii urmăresc prin GPS, asigurandu-se, astfel, ca ajung in siguranta la destinatie.

Trebuie sa cream alternative mai bune de transport. Fiecare oras are obligatia de a reduce traficul si sa se adapteze pe mobilitate. Noi am creat un sistem si cooperam cu organele legale. Dar unele legi au fost scrise in anii 70 si nu se mai aplica in era smartphone-ului. În unele zone, statele trebuie să-şi adapteze reglementările“, a spus Rob Khazzam. Tot el mentioneaza ca ajutorul smartphone-urilor si platilor electronice conecteaza oameni si servicii, iar in economia de tip sharing serviciile se impart intre oameni si nu există o relatie centralizata e un produs natural al tehnologiei.

[hdvideo id=1097 ratingscontrol=on views=on title=on]

In schimb, Khazzam nu mentioneaza nimic de procentele care vor intra in bugetul companiei UBER. Compania are un comision de 20% pentru pentru soferii care-si pun masina la dispozitie, insa nu spune nimic despre asteptarile financiare ale UBER.