MISTER DEZLEGAT. Ce s-a intamplat de fapt cu AVIONUL DISPARUT MH370: EL le-a taiat oxigenul

Un an de la disparitia avionului Malaysia Airlines care efectua zborul MH370

Expertul militar in aviatie, Ewan Wilson, sustine ca zborul MH370 apartinand Malaysia Airlines, disparut in luna martie a acestui an, a fost victima “nebuniei” pilotului. Pe numele sau Zaharie Ahmad Shah, pilotul este responsabil pentru moartea celor 239 de pasageri si membri ai ehipajului aeronavei Malaysia Airlines, potrivit expertului, citat de presa internationala.

Astfel, Ewan Wilson sustine ca prabusirea zborului MH370 in Oceanul Indian ar fi putut fi de fapt un act nebunesc al pilotului. Wilson afirma ca toata tragedia a fost planuita de capitanul aeronavei, Zaharie Ahmad Shah. Acesta ar fi reusit sa-l dea afara pe copilot si sa se inchida singur in cabina pe care ulterior ar fi despresurizat-o.

Urmatorul pas a fost sa le taie oxigenul pasagerilor, iar apoi a prabusit avionul in ocean.

Misterul MH370

In ciuda nenumaratelor supozitii, disparitia zborului MH370 ramane un mister, anchetatorii neavand nici pana azi prea multe indicii privind locul in care avionul companiei Malaysia Airlines s-ar fi prabusit.

Mondo News iti recomanda si: Ce se stie despre zborul MH370, la sase luni de la disparitie

O alta ipoteza aparuta in acest caz arata faptul ca avionul si-ar fi putut schimba cursul fara o prealabila informare a controlorilor de zbor. Anchetatorii au sustinut ca aparatul de zbor ar mai fi ramas in zbor o ora din momentul in care el a disparut de pe radar.

Modelul Boeing 777 a intrat pentru ultima oara in contact cu mai multi controlori de trafic aerian in sud-estul Vietnamului, duminica dimineata, la ora locala 01:30. Un reprezentant al oficialitatilor din Vietnam, a carui identitate nu a fost dezvaluita, a spus ca aparatul ar fi ramas pe radar inca 70 de minute, schimbandu-si cursul initial cu sute de kilometri.

Astfel, ultimul semnal primit de la avion a fost inregistrat la ora locala 2:40, el aflandu-se in acel moment aproape de insula Palau Perak. Informatiile au confirmat declaratia sefului fortelor aeriene din Malaezia, generalul Rodzali Daud. El a spus, in prima faza, ca un radar de la o baza militara din regiune a urmarit schimbarea cursului avionului respectiv. Ulterior, Rodzali Daud a negat informatiile pe care el insusi le oferise intr-un interviu acordat ziarului malaezian “Berita Harian”.

CITESTE SI: MALAYSIA AIRLINES a lansat un concurs ciudat: Participantii trebuie sa spuna ce vor sa faca inainte sa moara 

Acelasi general a mai spus ca ultimul semnal primit in jurul orei locale 2:40 a aratat faptul ca avionul se afla langa Palau Perak, spre partea nordica a Stramtorii Malacca, cea care separa coasta de vest a Malaeziei de insula indoneziana Sumatra.

De asemenea, specialistul Ron Bishop, de la o universitate australiana (Central Queensland University), spune ca avionul folosea trei mijloace de comunicare, adica un sistem radio VHF, un alt sistem de emitere a mesajelor denumit ACARS si un transponder ce trimite semnale catre o statie radar.

Este posibil ca niciunul dintre dotarile tehnice de la bordul aparatului de zbor sa nu fi functionat in momentul disparitiei lui. Specialistul australian este de parere ca nu se poate exclude nici posibilitatea ca cineva sa fi intrerupt intentionat semnalele emise de la bordul cursei MH370. Expertul mai mentioneaza faptul ca pilotii puteau fi ocupati cu o situatie de urgenta, caz in care comunicatiile sunt puse pe ultimul plan.

Un alt expert in domeniu, Ron Bartsch, care a lucrat pentru compania australiana Qantas, crede ca pilotii ar fi deviat de la traseul initial fara a-i anunta pe controlorii de trafic aerian. Tot pilotii puteau opri intentionat si mijloacele de comunicare ale aeronavei, adauga el. In acest caz, radarele civile nu au mai interceptat nimic, dar cele militare au continuat sa urmareasca traseul urmat de cursa MH370.

Foto: Antena 3