ATERIZARE RATATA la CLUJ: Contradictii intre BLUE AIR si directorul aeroportului

Compania Blue Air a solicitat directorului Aeroportului din Cluj sa isi ceara scuze pentru dezinformare, mentionand ca aeronava nu se confrunta cu lipsa de combustibil in momentul aterizarii esuate. 

In schimb, David Cideo, directorul aeroportului din Cluj spune ca inregistrarile vor dovedi ca lipsa combustibilului a fost motivul invocat pentru aterizarea de urgenta, informeaza Realitatea TV.

“Au fost conditii bune de aterizare. Angajatii care deszapezeau au dorit sa continue, dar controlorul de trafic a spus ca Blue Air nu are combustil. 

Ne pare bine ca nu au fost victime. Rezultatele vor fi comunicate de comisia de ancheta. Ceea ce spunem noi se va demonstra prin inregistrari. S-a solicitat iesirea de pe pista, deoarece aeronava nu mai avea combustibil.”, a spus la REALITATEA TV, directorul aeroportului din Cluj, David Ciceo.

“In privinta unor speculatii aparute pe parcursul zilei, dorim sa precizam clar pozitia oficiala Blue Air. Avionul a decolat de la Otopeni alimentat cu suficient carburant pentru a efectua misiunea de zbor, pentru a putea survola un timp limitat aeroportul de destinatie si pentru a ajunge la un aeroport de rezerva cu cel putin rezerva minima legala de combustibil. Cantitatea de combustibil ramasa la bordul aeronavei dupa aterizare la Cluj a fost de 3000 kilograme. Precizam ca in niciun moment in timpul zborului echipajul nu a solicitat aterizarea de urgenta din lipsa de combustibil sau orice alt motiv. In aceste conditii, solicitam public ca domnul director general al Aeroportului International Avram Iancu din Cluj, David Ciceo, sa-si retraga declaratiile eronate si incriminante la adresa Blue Air si sa prezinte scuze publice pentru dezinformarea deliberata a publicului si pasagerilor Blue Air. In momentul de fata, exista deschisa o ancheta de catre Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile din subordinea Ministerul Transporturilor si, in masura in care apar concluzii, le vom comunica publicului”, se mentioneaza in comunicatul Blue Air.

CITESTE SI: INCIDENT AVIATIC pe AEROPORTUL din CLUJ. Traficul aerian a fost reluat. RAPORT oficial al BLUE AIR. UPDATE

Potrivit companiei, toti pasagerii programati la zborul Blue Air pe ruta Otopeni — Cluj — Barcelona au ajuns la destinatia finala, incidentul de pe Aeroportul din Cluj neafectand orarul niciunui alt zbor al operatorului aerian programat in cursul zilei de joi.

Blue Air precizeaza ca, din datele pe care le detine pana in prezent, reiese ca aeronava YR-BAS de tip Boeing 737 seria 400 a decolat din Bucuresti la ora 7,05, conform orarului de zbor, cu destinatia Barcelona via Cluj. La bord se aflau 110 pasageri si sase membri ai echipajului, urmand ca de la Cluj sa fie imbarcati alti 45 de pasageri.

Ajuns in apropierea aeroportului Cluj, in conformitate cu procedurile standard de apropiere si aterizare, comandantul avionului a intrat in contact cu serviciul de dirijare a traficului al aeroportului Cluj, primind informatia ca pista este in curs de deszapezire, fiind instruiti sa intre in procedura de asteptare pana la redeschiderea pistei, estimata la ora 7,50. Echipajul a urmat aceste instructiuni si a inceput procedura de asteptare, urmand sa primeasca noi informatii de la controlorii de trafic ai aeroportului Cluj.

Pe parcursul procedurii de asteptare (holding), comandantul a evaluat inclusiv posibilitatea aterizarii pe unul dintre cele doua aeroporturi de rezerva, informandu-se asupra conditiilor meteorologice. La ora 7,51, in conformitate cu instructiunile primite anterior, echipajul a recontactat organul de dirijare a traficului de la care a primit autorizarea de apropiere si aterizare pe aeroportul Cluj.

“Avionul a luat contact cu solul la ora 8,00. Comandantul a sesizat pe parcursul procedurii de decelerare ca aderenta la sol nu este in conformitate cu informarea primita inaintea aprobarii de aterizare, avionul derapand si parasind suprafata pistei cu circa 10 metri”, se mentioneaza in comunicat.

Sursa foto: europafm