AURA ION, inmormantata cu onoruri militare. IMAGINI EMOTIONANTE. Sora Aurei Ion este in stare de soc!

Studenta Aura Ion a fost inmormantata, joi, in Cimitirul Ghencea Militar din Bucuresti cu onoruri militare. Cu lacrimi in ochi familia, prietenii si profesorii si-au luat adio pentru totdeauna de la AURA ION, studenta la Medicina care a murit in accidentul aviatic din Apuseni. 

La inmormantarea tinerei AURA ION au participat sute de oameni. AURA ION a fost condusa pe ultimul drum de familie cu durere in suflet si lacrimi fierbinti. Suferinta, deznadejdea, dorul si ura erau intiparite pe chipul parintilor AUREI ION, care nu-si vor mai vedea vreodata copilul. Sora Aurei cere sa se faca dreptate si se intreaba, retoric, cum au fost ultimele ore de viata ale Aurei.

“Am pierdut cea mai buna sora. A fost un mare ajutor, chiar daca eram sora mai mare. Am pierdut persoana pe care ma bazam, de care eram atat de mandra. Au fost sase ore, eu am stat sase ore si nu mai puteam si ma gandeam oare acele sase ore petrecute in frig, inghetata, oare cum o fi fost?”, se intreaba sora studentei la Medicina decedate in Apuseni, Maria Ion.

Colegii studentei la Medicina, AURA ION, au fost si ei socati sa primeasca vestea mortii si spun ca tanara va ramane mereu in amintirea lor, caun exemplu de daruire si profesionism.

Parintii studentei AURA ION i-au pus in sicriu o jucarie de plus, un soricel, probabil jucaria ei preferata din copilarie. Sau de acum. Pana la urma, chiar si acum era doar un copil!

Sub haina militara, AURA ION a mai luat ceva cu ea pe lumea de dincolo: cateva bancnote. Potrivit superstitiilor romanesti, persoana decedata are nevoie de bani pentru a plati “vamile” si pentru a putea trece podul catre lumea de dincolo. Totusi, intr-o carte tiparita “din initiativa si cu binecuvantarea P.S. dr. CASIAN CRACIUN, EPISCOPUL DUNARII DE JOS”, apare urmatorul citat: “Nu este potrivit si nici ingaduit ca pe icoana ori pe trupul mortului sa se aseze bani de catre rude si cunoscuti”.

Foto: Cancan, Wowbiz

Pilotul Adrian Iovan si studenta Aurelia Ion si-au pierdut viata dupa ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul caruia se afla un echipaj medical a aterizat fortat, luni dupa-amiaza, intr-o zona muntoasa accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita judetelor Cluj si Alba.

in urma accidentului au fost raniti copilotul Razvan Petrescu si patru medici – Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul “Sf. Maria” si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius, judetul Bihor.

Echipa medicala din avion mergea de la Bucuresti la Oradea, unde urma sa preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care a suferit un accident vascular cerebral.

Epava avionului si victimele au fost gasite de un padurar, dupa o cautare de aproximativ cinci ore, la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, politisti, salvamontisti, angajati ai Parcului National Muntii Apuseni si localnici. Pilotul Adrian Iovan a fost gasit incarcerat, iar studenta era in stop cardio-respirator, cu hipotermie severa, nemaiputand fi salvata.

Epava avionului a fost pazita de jandarmi, pe timpul noptii, iar miercuri aceasta a fost taiata si incarcata in mai multe tractoare, urmand sa fie transportata la Bucuresti pentru investigatii.

Raportul vicepremierului Gabriel Oprea, publicat miercuri, releva ca ROMATSA asigura receptionarea semnalelor emise in situatii de urgenta inclusiv pe frecventa de121,5 MHz, pe care a emis avionul prabusit, desi frecventa nu mai e monitorizata prin satelit din 2009.

Astfel, in Raportul citat se precizeaza ca echipamentele de locatie pentru situatii de urgenta (ELT) ale aeronavei nu au functinat pe frecventa de 406 MHz, ci numai pe cea de 121,5 MHz, care “nu era apta sa permita localizarea”.

De asemenea, in Raport se precizeaza ca nu a existat o informare de la Centrul Cospas-Sarsat (Centrul de Cautare-Salvare Satelitara), prin Centrul de la Moscova (MCC).

“Fiind ulterior contactat, de catre ROMATSA, (telefonic si prin e-mail) Centrul de la Moscova nu a comunicat niciun raspuns”, se mentioneaza in Raportul Executivului.

ROMATSA a efectuat aceasta operatiune de contactare a Centrul Cospas-Sarsat in conditiile in care acest centru nu mai monitorizeaza frecventa 121,5 MHz din februarie 2009, aceasta fiind schimbata cu 406 MHz, potrivit www.cospas-sarsat.org. Potrivit sursei citate, incepand cu februarie 2009, doar frecventa 406 MHz este detectata de sistemul satelitar Cospas-Sarsat.

Cu toate acestea, in Raport este citat si articolul 13 din Regulamentul privind gestionarea situatiilor de urgenta generate de producerea unui accident de aviatie civila, aprobat prin HG nr. 741/2008, in care se precizeaza ca ROMATSA asigura receptionarea inclusiv pe 121,5 MHz.

“in acest sens, ROMATSA asigura supravegherea continua a transmisiilor radio receptionate de la aeronavele in pericol si, totodata, receptionarea semnalelor emise de echipamentele de locatie pentru situatii de urgenta( (ELT) pe frecventele 121,5 MHz si 406 MHz. Orice mesaj receptionat pe aceste canale de la aeronave aflate in pericol in FIR -Bucuresti va fi transmis cu operativitate Centrului de coordonare ROMATSA”, se mentioneaza in articolul 13 din Regulament, citat in Raport.

Regulametul prevede ca Centrul de coordonare ROMATSA determina zona de cautare a aeronavei disparute si declanseaza operatiunile de cautare prin unitatile operative de cautare, unitati operative ale Ministerului Afacerilor Interne si unitati operative ale Ministerului Apararii, in a caror zona de responsabilitate se presupune ca ar fi avut loc accidentul.

De asemenea, Regulamentul prevede, la articolul 17, ca dupa identificarea locului producerii accidentului de aviatie, Centrul de coordonare ROMATSA va informa in mod operativ comitetul judetean pentru situatii de urgenta sau, dupa caz, Comitetul municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta, precum si inspectoratul judetean pentru situatii de urgenta din judetul pe raza caruia s-a produs accidentul.

Raportul mentioneaza ca la ora 16.16:26, Serviciul de Urgenta a primit un apel, prin Centrul 112 Cluj/Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), de la numarul 0724 , apelant dr. Radu Zamfir, in care a fost anuntata prabusirea unui avion si ca, dupa identificarea urgentei, conform procedurilor de operare, apelul a fost transferat catre ISU Cluj (ora 16.20), SJA Cluj (16.20), IPJ Cluj (16.20), IJJ Cluj (16.20), COAP/MApN (16.22 – 16.27), ROMATSA (intre orele 16.28 si 16.33), Salvamont Brasov (16.34), Elicopter Targu Mures.

In Raport se arata faptul ca acesta “ar fi trebuit” sa reprezinte momentul declansarii procedurii prevazuta de Regulamentul privind gestionarea situatiilor de urgenta generate de producerea unui accident de aviatie civila, aprobat prin HG nr. 741/2008.

Potrivit articolului 12 din Regulament, alarmarea in caz de accident aviatic se face de catre ROMATSA si/sau de catre Sistemul national pentru apeluri de urgenta (112) .