AVOCATUL POPORULUI sesizeaza CCR cu privire la OUG care stabileste destinatia unor BUNURI IMOBILE CONFISCATE

AVOCATUL POPORULUI (AP) a sesizat Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) cu exceptia de neconstitutionalitate a Ordonantei de urgenta a Guvernului 7/2015 privind stabilirea destinatiei unor BUNURI IMOBILE CONFISCATE, potrivit unui comunicat de presa al institutiei.

In opinia Avocatului Poporului actul normativ vizat este neconstitutional in integralitatea sa intrucat contravine dispozitiilor constitutionale ale art. 115 alin. (4) privind regimul ordonantelor de urgenta si ale art. 1 alin. (4) ce consacra principiul separatiei si echilibrului puterilor in stat.

“Analizand atat preambulul ordonantei de urgenta, cat si nota de fundamentare a acesteia, Avocatul Poporului constata ca situatia extraordinara si urgenta (care ar justifica adoptarea unei ordonante de urgenta) sunt doar proclamate, fara a fi in realitate motivate si fara a fi precizat vreun element cuantificabil prin care sa se demonstreze motivele avand caracter de urgenta si situatia extraordinara in care se afla Guvernul, din cauza carora nu poate asigura indeplinirea functiei de administrare a proprietatii publice si private a statului, cu respectarea principiul economicitatii, eficientei si eficacitatii in utilizarea fondurilor publice si in administrarea patrimoniului”, se arata in comunicat.

Citeste si: VICTOR PONTA a cerut AVOCATULUI POPORULUI sa ATACE o ORDONANTA SEMNATA de el

Autorul sesizarii considera ca motivarea situatiei extraordinare si a urgentei din preambulul ordonantei de urgenta este insuficienta si nu corespunde exigentelor art. 115 alin. (4) din Legea fundamentala.

AP subliniaza ca Motivele expuse nu sunt de natura sa explice caracterul extraordinar al situatiei, ci descriu o situatie de fapt cu care se confrunta institutiile publice (spatii insuficiente), precum si o solutie pentru rezolvarea acesteia (imobilele confiscate intrate in proprietatea privata a statului).

“Or, niciuna dintre aceste imprejurari nu are caracter extraordinar si nu implica o deficienta grava, inopinata, care sa puna in pericol grav un interes public, o situatie de criza, exceptionala care necesita identificarea urgenta a unei solutii. Mai mult, necesitatea adoptarii de masuri legislative si institutionale care sa permita o mai buna administrare a bunurilor sechestrate si confiscate este cunoscuta la nivelul Guvernului de peste 3 ani, reprezentand unul din obiectivele acestuia mentionate in Hotararea Guvernului 215/2012 privind aprobarea Strategiei nationale anticoruptie pe perioada 2012-2015, a Inventarului masurilor preventive anticoruptie si a indicatorilor de evaluare, precum si a Planului national de actiune pentru implementarea Strategiei nationale anticoruptie 2012-2015”, argumenteaza sursa citata.

Citeste si: NOI REGLEMENTARI privind IMOBILELE CONFISCATE, adoptate de Guvern

Potrivit comunicatului, poate fi retinuta ingerinta legiuitorului delegat in atributiile de legiferare ale Parlamentului, ceea ce contravine principiului constitutional al separatiei puterilor in stat, prevazut de art. 1 alin. (4) din Legea fundamentala.

Sursa foto: evz.ro