BICICLISTII bucuresteni organizeaza din nou un MARS DE PROTEST

Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti si Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) vor organiza pe 20 septembrie un nou MARS DE PROTEST, au anuntat reprezentantii celor doua organizatii.

Potrivit sursei citate, motivele protestului sunt neaplicarea masurilor de siguranta rutiera, incurajarea transportului motorizat in timp ce orasul este cea mai poluata capitala europeana, lipsa unei viziuni a administratiei orasului pentru cresterea calitatii vietii, mentinerea in functie a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de receptia ilegala a pistelor pentru biciclete si neaplicarea masurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

“Marsul are ca scop complementar evidentierea unei solutii vitale pentru Bucuresti: odata cu amenajarea pistelor de biciclete pe carosabil vor avea de castigat toti locuitorii Bucurestiului, pietoni, biciclisti sau soferi. Evenimentul se desfasoara in Saptamana Europeana a Mobilitatii.  Din nefericire, administratia orasului descurajeaza mobilitatea durabila, congestiile din trafic fiind efectul acestei atitudini”, afirma sursele citate.

Organizatorii protestului mai arata ca in Bucuresti nu exista nicio strada accesibilizata si nici un plan coerent de realizare de infrastructura pentru biciclete, nefiind alocat buget pentru astfel de lucrari.

Citeste si: BICICLISTII bucuresteni organizeaza un nou mars de PROTEST

Totodata, organizatorii marsului reclama faptul ca in Bucuresti nu exista un sistem coerent de benzi dedicate transportului public. “De aceea, viteza de deplasare zilnica a transportului in comun de suprafata este sub 14 km/h. Din aceasta cauza, costurile RATB sunt de cel putin doua ori mai mari. Daca ar exista o retea de benzi dedicate transportului public, viteza comerciala a vehiculelor RATB ar putea creste la peste 30 km/h. In acest fel, cheltuielile cu parcul auto ar fi de doua ori mai mici, iar consumul de combustibil ar scadea. Amenajarea de benzi dedicate transportului public ar fi mai ieftina decat subventia de 135 de milioane de euro, pe care Primaria o plateste catre RATB in fiecare an”, spun reprezentantii organizatorilor.

OPTAR (Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania) este o asociatie care sustine dezvoltarea mobilitatii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetateni, indiferent cum aleg sa se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.

Citeste si: Peste 9.000 de MOTOCICLISTI si BICICLISTI sunt asteptati sambata la parada “IUBIM 2ROTI”

Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti (CBB) militeaza pentru dezvoltarea unor politici si a unei infrastructuri care sa incurajeze mobilitatea urbana prin aplicarea normelor europene in domeniu in scopul imbunatatirii calitatii vietii.

Sursa foto: b365.ro