BICICLISTII bucuresteni organizeaza un nou mars de PROTEST

Comunitatea BICICLISTILOR din Bucuresti (CBB) va organiza pe 10 mai un mars de PROTEST “fata de inabilitatea Primariei Municipiului Bucuresti de a incuraja mersul cu bicicleta ca mijloc de transport in mediul urban”, anunta un comunicat al CBB.

Potrivit sursei citate, BICICLISTII sunt nemultumiti de faptul ca autoritatile locale, prin proiectele aprobate in cadrul Consiliului General si prin alocarile bugetare de anul acesta, incurajeaza doar transportul cu masina personala, in detrimetrul altor solutii alternative de transport.

“N-ai piste pentru bicicleta, n-ai parcuri, n-ai trotuare pe care sa poti umbla. Oricat ar vrea primarul SORIN OPRESCU, Podul Basarab nu le poate tine locul acestora. Asa ca hai cu bicicleta pe strada si spune-i primarului Oprescu ca vrei un oras pentru oameni”, a declarat Andrei Gaitanaru, reprezentant al CBB.

Citeste si: Sezonul de plimbari cu bicicleta incepe in Bucuresti printr-un tur ciclist

Este al treilea an in care CBB organizeaza marsuri de protest in Bucuresti. “Dupa ce aproximativ 100 de kilometri de piste pentru biciclete au fost desfiintate de catre Politia Rutiera si, deci, peste 10 milioane de euro au fost cheltuiti ilegali, BICILISTII din Bucuresti sunt in continuare nevoiti sa isi negocieze locul in oras. Desi incurajarea transportului nemotorizat este o directie de dezvoltare urbana obligatorie (avand in vedere obligativitatea de a realiza Planurile de Mobilitate Urbana Durabila), Primaria Municipiului Bucuresti nu da semne ca a facut din infrastructura durabila o prioritate”, se mai spune in comunicat.

Potrivit CBB, daca autoritatile locale din Bucuresti ar incuraja mersul pe bicicleta, s-ar crea peste 2.000 de locuri de munca si 132 de vieti ar fi salvate in fiecare an de la moartea prin afectiuni pulmonare provocate de noxe auto, potrivit ultimului raport al Organizatiei Mondiale a Sanatatii.

CBB mai arata ca BICICLISTII sunt dezavantajati in Bucuresti din mai multe puncte de vedere. “In lipsa unei infrastructuri dedicate, BICICLISTII sunt nevoiti sa lupte pentru locul lor in trafic. Legislatia ii trimite pe carosabil fara sa ii protejeze, iar soferii ii trimit pe trotuar, adica pe o infrastructura specifica pietonilor sufocata, insa, de masini parcate”, se arata in text.

Citeste si: Bucurestenii, aseptati din nou la “Prima Evadare”

“Pietonii si utilizatorii mijloacelor de transport in comun sunt, de asemenea, categorii defavorizate ale Bucurestiului: trotuarele sunt, in multe dintre locuri, transformate in parcari, semafoarele sunt prea dese si prea lungi. Toate acestea descriu un oras in care masinile personale au prioritate, iar administratia locala e interesata doar de pasaje subterne si poduri suspendate. Acest protest reuneste vocile cetatenilor refugiati in propriul oras: pietoni, utilizatori ai transportul in comun, BICICLISTII si chiar soferii care doresc sa isi schimbe comportamentul de transport urban. Cu totii vor sa-si recastige drepturile furate abuziv de o administratie locala fara viziune”, mai spun membrii CBB.

Sursa foto: facebook.com