Cadouri de Craciun: Vezi ce buget aloca romanii in 2013 pentru cadourile de sarbatori

Mai sunt cateva zile pana la Craciun, iar romanii au intrat deja in febra cumparaturilor. Un studiu realizat de compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research arata ca 60% dintre romani aloca in acest an pentru cadourile de sarbatori un buget cel putin egal cu cel din 2012, barbatii fiind mai generosi cu partenerele de viata, in timp ce femeile se gandesc mai mult la darurile pentru copii.

Studiul realizat de compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research cu privire la comportamentul de consum in preajma sarbatorilor de iarna a evidentiat faptul ca 70 la suta dintre romani prefera sa ofere cadouri celor dragi, in timp ce 35 la suta vor sa mearga singuri la cumparaturi.

Potrivit studiului, 27,7 la suta dintre barbati sustin ca in 2013 vor achizitiona pentru cei dragi cadouri mai scumpe, in timp ce femeile (40,9 la suta), mai cumpatate, vor aloca aceeasi suma ca si anul trecut. 

Daca ar avea 100 de euro disponibili pentru un singur cadou, 37,1 la suta dintre barbati spun ca ar alege sa il ofere sotiei sau iubitei, in timp ce femeile (48,4 la suta) vor sa isi bucure copiii.

In ceea ce priveste asteptarile cu privire la persoana care le va oferi cel mai frumos cadou, 68 la suta dintre romani spun ca prefera sa isi aleaga singuri cadourile. Cu toate acestea, 53,3 la suta dintre barbati sunt convinsi ca sotia sau iubita le va oferi cel mai frumos cadou, in timp ce 20,9 la suta dintre femei au siguranta ca cel mai frumos cadou il vor primi de la copii.

Barbatii isi doresc de la Mos Craciun electronice (18,9 la suta) si articole vestimentare (11,6 la suta), in timp ce femeile isi doresc schimbarea garderobei (14,8 la suta) si innoirea colectiei de bijuterii si accesorii (11,5 la suta). in schimb, in topul listei de cumparaturi se afla, ca si in anii trecuti, achizitionarea de jucarii pentru copii (49,1 la suta), urmata de achizitionarea de articole vestimentare (46,8 la suta), accesorii personale (28,6 la suta), decoratiuni de casa (23,8 la suta) si electronice (12 la suta).

“Studiul Reveal Marketing Research scoate la iveala faptul ca de Craciun ne dorim sa ii bucuram pe cei dragi, daruindu-le cele mai frumoase cadouri. in 2013, majoritatea romanilor vor aloca pentru cadouri un buget cel putin egal cu cel din 2012, barbatii fiind mai generosi cu partenerele de viata, iar femeile concentrandu-se mai mult pe cadourile pentru copii”, a spus Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.

Studiul a fost realizat in perioada 9-11 decembrie, pe un esantion de 1.006 persoane, cu varsta de peste 18 ani, din mediul urban. Marja de eroare este de plus/minus 3,1 la suta.