Campania electorala pe Facebook se intensifica. Analiza: Ce activitate au candidatii la Presedintie

Candidatii la Presedintie si-au intensificat activitatea pe Facebook in saptamana 15-21 septembrie, in special Monica Macovei, cele mai bune rezultate obtinandu-le in continuare Victor Ponta, care are o activitate eficienta.

Potrivit analizei, in a treia saptamana a lunii septembrie primii cinci prezidentiabili au avut in total 201 postari, care au insumat peste jumatate de milion de like-uri (503.622) si 41.031 share-uri. in saptamana precedenta prezidentiabilii au avut in total 155 postari, care au strans 311.885 de like-uri si 22.692 de share-uri.

In saptamana 15-21 septembrie pagina lui Victor Ponta a depasit 500.000 de fani si Elenei Udrea 200.000 de fani, cresteri insemnate avand si Monica Mavovei si Klaus Iohannis, care insa au pornit de la o baza mica.

Ponta conduce topul prezidentiabililor pe Facebook in saptamana 15-21 septembrie, avand 56 de postari pe wall-ul sau, cu 6 in plus fata de saptamana precedenta, dar care au avut o eficienta mult mai mare, strangand 264.871 like-uri, 20.596 de comentarii si 15.844 share-uri. Cu cele 50 de postari din saptamana precedenta, Victor Ponta adunase 140.309 like-uri, 8.039 de comentarii si 10.424 share-uri.

Citeste si: CORNELIU VADIM TUDOR a intrat, oficial, in cursa pe Presedintie

Ponta este urmat in top de Monica Macovei, cu 55 postari, 60.927 like-uri, 4.034 comentarii si 9.748 share-uri, Klaus Iohannis, cu 35 de postari, 99.619 like-uri, 3.408 comentarii si 7.029 share-uri, Elena Udrea – 31 postari, 77.026 like-uri, 4.411 comentarii si 7.902 share-uri, Calin Popescu Tariceanu – 12 postari, 1.179 like-uri, 74 comentarii si 163 share-uri.

Saptamana precedenta Klaus Iohannis avea 35 de postari, 83.317 like-uri, 2.684 comentarii si 5.216 share-uri, Monica Macovei – 31 postari, 36.764 like-uri, 2.776 comentarii si 3.784 share-uri, Elena Udrea – 18 postari, 49.358 like-uri, 2.347 comentarii si 2.979 share-uri, Calin Popescu Tariceanu – 11 postari, 962 like-uri, 270 comentarii si 100 share-uri.

Astfel, evolutia numarului de like-uri fata de saptamana precedenta arata cresteri la toti candidatii, ordinea fiind: Victor Ponta – 47%, Monica Macovei – 40%, Elena Udrea – 36%, Calin Popescu Tariceanu – 18% si Klaus Iohannis – 16%.

Dintr-un total de 503.622 like-uri, Victor Ponta are 52,6%, Klaus Iohannis – 19,8%, Elena Udrea – 15.3%, Monica Macovei – 12,1%, Calin Popescu Tariceanu – 0,2%.

La numarul mediu de like-uri pe postare, topul este condus de Victor Ponta – 4.730, Klaus Iohannis – 2.846, Elena Udrea – 2.485, Monica Macovei – 1.108 si Calin Popescu Tariceanu – 98.

In ceea ce priveste analiza continutului, dintr-un total de 56 de mesaje distribuite pe pagina lui Victor Ponta, 24 de postari au fost declaratii politice si alte 12 au facut referire la candidatura sa la functia de presedinte. Nu au fost uitate nici evenimentele sportive carora li s-au alocat 7 postari si nici inceputul noului an scolar caruia i-au revenit 4 postari. Desi numai 2 postari au facut explicit referire la propria familie, acestea s-au dovedit a fi printre cele mai productive din punct de vedere al impactului. Ca de obicei, echipa lui Victor Ponta a cautat sa acopere majoritatea evenimentelor ce ar putea fi valorificate mediatic, astfel in alte 7 postari fiind abordate diverse aspecte ale actualitatii. in acest context, Ponta nu uita sa adreseze un mesaj de felicitari fostului partener de alianta Crin Antonescu, cu ocazia implinirii de catre acesta a varstei de 55 de ani. Cea mai apreciata postare a lui Victor Ponta a fost o fotografie din 20 septembrie, in care cei doi copii ai sai ii ureaza “La multi ani!” cu ocazia zilei de nastere. Aceasta postare i-a adus lui Ponta nu mai putin de 33.802 aprecieri, 4.765 comentarii si 722 distribuiri. Un aspect interesant al comunicarii lui Victor Ponta pe Facebook este incercarea de a grupa mesajele dupa “hashtag-uri”. Principalele hashtag-uri intalnite in aceasta saptamana fiind: #Ponta, #Romania, #MandriCaSuntemRomani si #RomaniaPuternica. Sursa cea mai citata in mesajele lui Ponta a fost romaniatv.net, alte surse citate fiind mediafax.ro, agerpres.ro, wtafinals.com, stiri.tvr.ro, ziare.com. Din punct de vedere al continutului mesajele sunt dominate de promisiuni electorale: “…ma angajez sa fiu primul care da exemplul de toleranta…”, “…presedinte care poate sa inlesneasca dialogul si sa construiasca…”, “…vreau sa fiu presedintele romanilor care sunt impreuna …”.

Citeste si: IOHANNIS: IN AL DOILEA TUR NU VOI FACE NICIO INTELEGERE CU ALTI POLITICIENI

Cu 55 de postari Monica Macovei este saptamana trecuta cu numai o postare in urma lui Victor Ponta. in economia comunicarii Monicai Macovei, 24 de mesaje abordeaza teme specifice campaniei electorale si 12 sunt declaratii politice in care nici un adversar politic nu scapa neatacat. Alte 7 mesaje fac referire la vizite in tara si participari la diferite emisiuni radio si TV. Adresandu-se in mare masura celor tineri, 5 postari sunt rezervate problemelor legate de educatie. Mesajul cel mai apreciat de catre fanii Monicai Macovei este un atac la adresa lui Victor Ponta in care este criticata “Grandioasa lansare a campaniei lui Ponta intr-o tara saracita de coruptie …”. Acest mesaj i-a adus 3.505 aprecieri 456 de comentarii si 2.434 de distribuiri. Cele mai citate surse au fost youtube.com, kmkz.ro si macoveipresedinte.ro.

Klaus Iohannis a postat in saptamana 15-21 septembrie 35 de mesaje dintre care 20 au fost declaratii politice, 9 au fost relatari de la vizite in teritoriu si doua postari au facut referire explicita la candidatura sa la functia de Presedinte. Abordari tangentiale la pozitia de candidat au fost continute si in declaratiile politice. Alte 4 mesaje au facut referire la diverse alte evenimente. Anuntul depunerii candidaturii este mesajul care a atras in cea mai mare masura atentia fanilor, acesta contorizand 7.986 de aprecieri, 439 de comentarii si 505 distribuiri. Continutul comunicarii este abstract si eterogen, expresia “alaturi de colegi” parand sa aiba cea mai mare semnificatie in economia mesajului lui Iohannis.

Dintre cele 31 mesaje distribuite de Elena Udrea, 11 postari au relatat diverse vizite in tara, 6 postari au fost declaratii politice cu atacuri la principalii adversari politici si alte 6 mesaje au vizat actiuni de campanie. Nu ai lipsit evenimentele de actualitate, cum ar fi inceperea noului an scolar, caruia i-a acordat atentie in 3 postari si sarbatoarea de Sfanta Sofia mentionata intr-o postare. Cel mai apreciat mesaj de catre fanii Elenei Udrea a fost cel al stringerii a 200.000 de fani pe pagina de Facebook, mesaj insotit de fotografia autoarei. Aceasta postare a strins in total 11.430 de aprecieri, 466 comentarii, dar numai 39 de distribuiri. Cea mai citata sursa in mesajele postate de Udrea a fost youtube.com, alaturi de mediafax.ro, adevarul.ro, hotnews.ro. Identificandu-si cu precizie targetul, Elena Udrea abordeaza in mesajele sale probleme concrete legate de locurile de munca si mai ales de agricultura: “…acestia nu au nici pe departe sprijinul pe care l-ar merita…” (n.r. agricultorii),”„… agricultura va fi una dintre prioritatile economice ale viitorului …”.

Calin Popescu Tariceanu a avut in saptamana precedenta 12 postari pe Facebook, dintre care 5 declaratii politice, 2 referitoare la participari la emisiuni televizate si 2 relatari de la vizite in tara. in alte 2 postari Tariceanu face referire la educatie si la “Zilele Bucurestiului”, iar prin intermediul unei postari transmite un mesaj de felicitari Regelui. Cea mai populara postare a lui Tariceanu este urarea adresata Regelui cu prilejul implinirii a 91 de ani. Postarea a strans 129 de aprecieri 8 comentarii si 31 de distribuiri. Desi canditat la sresedentie, continutul mesajului lui Calin Popescu Tariceanu este orientat cu precadere pe calitatea sa de presedinte al Senatului.

Evolutia numarului de fani fata de saptamana anterioara arata cresteri la toti prezidentiabilii: Monica Macovei – 11,2%, Klaus Iohannis – 8%, Victor Ponta – 4,2%, Elena Udrea – 2,8%, Calin Popescu Tariceanu – 1,1%.

In ceea ce priveste asumarea mesajului de catre fani, cel mai bine sta Monica Macovei, 12% dintre dintre fani distribuind mesajele acesteia. Urmeaza in top Klaus Iohannis – 3%, Victor Ponta – 2%, Elena Udrea – 2%, Calin Popescu Tariceanu – 1%.

Evolutia numarului de fani in ultimele cinci saptamani arata o crestere mare la Klaus Johannis, care tot nu o depaseste pe Elena Udrea si are de peste trei ori mai putini ca Victor Ponta. Monica Macovei inregistreaza la randul sau o crestere mai accentuata a numarului fanilor, dar are de patru ori mai putini ca Elena Udrea. Victor Ponta depaseste 500.000 de fani si Elena Udrea 200.000, dar ei au de mai mult timp activitate intensa pe Facebook. in topul fanilor conduce Victor Ponta – 508.742, urmat de Elena Udrea – 203.530, Klaus Iohannis – 161.707, Monica Macovei – 54.798, Calin Popescu Tariceanu – 14.250.