Cand vor avea loc EVALUARILE NATIONALE la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a

Evaluarile Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor avea loc in perioada 23 mai – 10 iunie, dupa cum prevad calendarul si metodologia de organizare si desfasurare a Evaluarilor Nationale pentru aceste clase, publicate miercuri pe site-ul Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, informeaza Agerpres. 

Conform calendarului, evaluarile vor avea loc dupa cum urmeaza:

* clasa a VI-a: 23 mai — Limba si comunicare, 24 mai — Matematica si stiinte,

* clasa a IV-a: 30 mai — Limba romana, 31 mai — Matematica, 2 iunie — Limba materna,

* clasa a II-a: Limba romana — 6 iunie (scris) si 7 iunie (citit), Limba romana pentru minoritatile nationale — scris/ citit — 7 iunie, Matematica — 8 iunie, Limba materna — 9 iunie (scris) si 10 iunie (citit).

Subiectele vor fi elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare si vor fi formulate clar, precis si in stricta concordanta cu programele scolare in vigoare pentru fiecare disciplina de studiu.

“Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemanator cu cel al evaluarilor internationale administrate elevilor in varsta de 10 — 12 ani. La clasa a II-a, responsabilitatea administrarii testelor apartine administratorului de test — invatatorul/ institutorul/ profesorul pentru invatamantul primar de la clasa. La clasele a IV-a si a VI-a, administratorul de test va fi un cadru didactic diferit de cel care preda in mod obisnuit la clasa. Pe toata durata administrarii testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu preda la clasa respectiva si care are rolul de a sustine procesul de administrare a instrumentelor de evaluare”, precizeaza MENCS intr-un comunicat remis presei.

Potrivit sursei citate, salile in care se sustin evaluarile nationale la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a sunt, de regula, salile in care elevii isi desfasoara activitatea in mod curent. Acestea vor fi adaptate in prealabil, dupa caz, in functie de testul planificat, prin eliminarea oricaror materiale didactice care i-ar putea influenta pe elevi.

Durata alocata rezolvarii subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Nationala la clasa a II-a, de 60 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Nationala la clasa a IV-a si tot de 60 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Nationala la clasa a VI-a.

“Testele vor fi evaluate in cadrul unitatilor de invatamant de cadrele didactice care predau in respectivele scoli. In cazul in care numarul de cadre didactice dintr-o unitate de invatamant este insuficient, presedintele Comisiei de organizare si de administrare a evaluarilor din respectiva unitate de invatamant solicita comisiei judetene/ a municipiului Bucuresti nominalizarea unor cadre didactice din alte scoli. Inainte de inceperea procesului de evaluare, presedintele din centrul de evaluare are obligatia de a asigura o sesiune de instruire pentru evaluatori”, prevede metodologia.

Totodata, fiecare test este evaluat de catre doua cadre didactice, pentru fiecare disciplina in parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum si alte informatii referitoare la evaluare sunt cuprinse in Caietul cadrului didactic.

Rezultatele obtinute la aceste evaluari nu se vor inregistra in catalogul clasei si vor fi valorificate la nivelul unitatii de invatamant prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, consemnarea in portofoliul educational al elevului, respectiv informarea parintilor/ reprezentantilor legali ai elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.

 Sursa foto: romaniatv