Care sunt cele mai citate surse media in presa scrisa – Raport mediaTRUST

mediaTRUST, unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii de monitorizare, prezinta topul celor mai citate surse media in presa scrisa. Raportul este realizat pe baza a 446 de materiale referitoare la publicatii tiparite, online, posturi radio si TV, care au aparut in perioada 01 – 30 aprilie 2014 in presa scrisa.

Astfel, Hotnews.ro ocupa primul loc in topul celor mai citate surse media din luna aprilie, cu 47 de mentiuni. Locul doi este ocupat de Realitatea TV cu 44 mentiuni. Postul de televiziune Digi 24 este situat pe locul trei in clasament cu 41 de mentiuni. Antena 3 a inregistrat, in perioada 1-30 aprilie 2014, 40 de mentiuni, urmat de Romania TV cu 38 de mentiuni.

ProTV ocupa locul cinci in topul general al celor mai citate surse media, cu 32 de mentiuni. B1 TV a inregistrat 19 mentiuni si este urmat de Antena 1 cu 18 mentiuni. Evenimentul Zilei este prezent in top cu 14 mentiuni. Postul de televiziune Kanal D a inregistrat 11 mentiuni, ocupand astfel locul zece in top, urmat de Ziare.com cu 9 mentiuni. Ziarul Libertatea este la egalitate cu Sport.ro si Rtv.net, fiecare inregistrand cate 8 mentiuni. Din clasament mai fac parte: Romania Libera, Kiss Fm, Ziarul Financiar, Forbes si Zf.ro, cu cate 7 mentiuni fiecare, TVR 1 si Realitatea.net cu cate 6 mentiuni, Jurnalul National, Prima TV si Wowbiz.ro cu cate 5 mentiuni fiecare. 

CITESTE SI: RAMONA MANESCU, in topul celor mai vizibili candidati la europarlamentare in online. MONDO NEWS, in topul surselor

Evenimentul Zilei conduce in topul celor mai citate publicatii print, cu 14 mentiuni inregistrate in perioada 1 – 30 aprilie 2014. Locul doi este ocupat de Libertatea cu 8 mentiuni, urmata de Forbes, Ziarul Financiar si Romania Libera, fiecare inregistrand cate 7 mentiuni. Jurnalul National este prezent in top cu 5 mentiuni, urmat de Click cu 4 mentiuni si Adevarul cu 2 mentiuni. 

La categoria cele mai citate posturi de televiziune, Realitatea Tv ocupa primul loc cu 44 de mentiuni. Locul doi este ocupat de Digi 24 cu 41 mentiuni, urmat de Antena 3 cu 40 de mentiuni. Romania TV este in top cu 38 de mentiuni, iar Pro TV a inregistrat 32 de mentiuni. B1 TV a inregistrat in luna aprilie 2014 19 mentiuni, iar Antena 1, 18 mentiuni. Kanal D este in clasament cu 11 mentiuni, TVR 1 a inregistrat 6 mentiuni, Prima TV are 5 mentiuni, iar TVR 2 a inregistrat 2 mentiuni.

Kiss FM este cel mai citat post de radio cu 7 mentiuni inregistrate in luna aprilie. Locul doi este ocupat de Radio 21 cu 3 mentiuni. Magic FM, Europa FM si RFI au inregistrat fiecare cate 2 mentiuni.

Hotnews.ro conduce si in topul celor mai citate publicatii online cu 47 de mentiuni. Ziare.com ocupa locul doi in top cu 9 mentiuni, urmat de Rtv.net si Sport .ro, fiecare inregistrand cate 8 mentiuni. Zf.ro este in top cu 7 mentiuni, Realitatea.net are 6 mentiuni, iar Wowbiz.ro a inregistrat 5 mentiuni. Libertatea.ro, Click.ro si Cancan.ro au inregistrat acelasi numar de mentiuni, 4. Paginademedia.ro si Evz.ro au inregistrat cate 3 mentiuni fiecare. Gandul.info, Adevarul.ro, Dailybusiness.ro si Jurnalul.ro au inregistrat cate 2 mentiuni. stirileprotv.ro si Wallstreet.ro au inregistrat fiecare cate o mentiune.

Forbes, Zf.ro si Ziarul Financiar sunt cele mai citate publicatii de business in luna aprilie, fiecare inregistrand cate 7 mentiuni. Dailybusiness.ro este in top cu 2 mentiuni, iar Capital, Business Magazin si Wall-street.ro au inregistrat cate o mentiune fiecare.

Citarile surselor media s-au facut in materiale care au avut ca principale subiecte: politica interna, mass-media, mondenitati, sport, economie, transport, etc.

Metodologie
Studiul “Cele mai citate produse media din Romania” ofera informatii cu privire la numarul citarilor unor produse in media (print), fara a include si agentiile de presa. Cercetarea a fost realizata in perioada 01 -30 aprilie 2014.

Analiza include toate materialele din presa tiparita care au citat diferite media (publicatii print, online, radio si TV). Raportul include publicatii care fac referire la articole, comentarii și declaratii ce au aparut in diferite media, cu conditia ca acestea sa nu fie review-uri sau reprintari din alte media.

Publicatiile incluse in raport pot fi recunoscute dupa urmatoarele forme:
O declaratie se afla intre ghilimele si sursa este mentionata, in fraze care arata astfel: “Joi, Libertatea a scris ca …”/ “jurnalistii de la Adevarul au notat ca …”/ “Radio Romania Actualitati informeaza despre …”/ “in interviul de la Antena 3 X a spus ca …”/ “potrivit unui studiu condus de saptamanalul Capital …”.

Principalul criteriu conform caruia un anumit material poate fi acceptat, consta in referirea directa asupra unui articol, a unei declaratii sau a unui comentariu publicat in alt ziar (print sau online) sau la un post de radio/TV.

Suma referirilor la anumite ziare sau posturi radio/TV nu include citarile mutuale (ale publicatiilor care fac parte din acelasi trust):

Adevarul Holding, Biz Age, Cancan Media, Editura Evenimentul Zilei si Capital, Media Sud Management, Editura Intact, Ringier Romania, M&C Strategy Development, Media Gamma Publishers, Mediafax Group, Intact Interactive, Intact Media Group, Antena TV Group, Antena 3, Ad Evolution, Hotnews.ro, Q2M, Internet Corp, Europe Development International, Grupul Media Camina, Radio XXI, Societatea Romana de Radiodifuziune, PRO TV, Lagardere, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media, RCS&RDS, B1 TV Channel, Dogan Media International, Clas Media, Societatea Romana de Televiziune.

Daca o referire la acelasi ziar, post radio/TV, portal a aparut de mai multe intr-un material, dar in diferite contexte, multiplicitatea citarii, nu cea a referirilor la alt mediu, s-a luat in considerare in analiza finala.

Raportul nu include materiale care:
– fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informatii care reprezinta comentarii ale jurnalistilor, fara ca acestea sa fie corelate cu ceea ce este scris in articolele respective;
– se refera la presa straina;
– sunt numite referinte proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informatii sau articole, sau la cele din publicatii apartinand aceluiasi trust;
– au fost publicate intr-un ziar, al carui continut cuprinde materiale republicate in alte ziare;
– citeaza publicatii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se refera la media care nu mai exista;
– se refera la informatii de pe site-urile unor companii si organizatii;
– sunt repetitii ale acelorasi programe de la un anumit post TV sau radio;
– fac referire la filme difuzate de posturile de televiziune;
– sunt comentarii despre o fotografie sau o coperta
– sunt review-uri publicate in presa sau difuzate la TV sau radio.

Studiul nu include informatii care provin de la agentiile de presa: Mediafax, NewsIn si Agerpres.

Cuvintele cheie luate in considerare pentru aceasta analiza sunt: 13 publicatii tiparite (Adevarul, Biz, Business Magazin, Capital, Click, Curierul National, Evenimentul Zilei, Forbes, Jurnalul National, Libertatea, Money Magazine, Romania Libera, Ziarul Financiar), posturi TV (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Money TV.ro, N24 Plus, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR 1, TVR 2), radio-uri (Bucuresti FM, Europa FM, Kiss FM, Magic FM, PRO FM, Radio 21, Radio ZU, Realitatea FM, Radio Romania Actualitati, RFI) si site-uri (adevarul.ro, antena1.ro, businessmagazin.ro, cancan.ro, capital.ro, click.ro, curierulnational.ro, dailybusiness.ro, evz.ro, gandul.info, hotnews.ro, jurnalul.ro, libertatea.ro, moneymagazine.ro, paginademedia.ro, realitatea.net, romanialibera.ro, rtv.net, stirileprotv.ro, wall-street.ro, zf.ro, dcnews.ro, ziuanews.ro, ziare.com).

Despre mediaTRUST
mediaTRUST Romania a fost infiintata in 1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti si straine. Compania este membra din 2004 a FIBEP, principala organizatie internationala a agentiilor de monitorizare, iar din octombrie 2010 este detinuta in proportie de 100% de IMM – Institute of Media Monitoring Polonia. Clientii companiei provin din cele mai diverse sectoare ale pietei, de la domeniul financiar la cel al telecomunicatiilor, IT, farmaceutic, energie, gaze naturale, petrol, educatie, sport, cultura, showbiz, politic.