“Cartita” Varvara intra, vineri, in statia Orizont. Termen devansat cu doua saptamani

TMB Cartita „Varvara” – echipamentul care sapa primul tunel al metroului din Drumul Taberei (Tunnel Boring Machine – TBM), urmeaza sa atinga, vineri, peretii statiei Orizont. Ulterior, TBM-ul va intra practic in prima statie de pe traseul sau la 45 de zile de cand si-a inceput forajul si cu aproape doua saptamani mai repede decat se asteptau autoritatile. Recordul de viteza: 19 inele pe zi, adica un avans de mai bine de 28 de metri.

TBM-ul botezat de catre autoritati “Varvara” va atinge vineri peretii mulati ai statiei Orizont – prima statie de pe traseul sau – dupa ce forat aproape 358 de metri in cele 45 de zile de cand si-a inceput misiunea din statia Academia Militara.

Intrarea in statia Orizont va avea loc cu aproape doua saptamani mai devreme decat se asteptau autoritatile. Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, impreuna cu directorul Metrorex, anuntau pe 23 octombrie ca “Varvara” va junge la Orizont pe 18-19 noiembrie.

Odata intrat in statie, constructorul va incepe procedura de translatare a utilajului prin statia Orizont spre capatul celalalt, punct din care TBM-ul isi va continua forajul spre urmatoarea statie: Favorit.

Potrivit informatiilor publicate pe pagina dedicata lucrarilor la Magistrala M5 de pe forumul de specialitate forum.metrouusor.com, recordul de viteza al TBM-ului a fost de 19 inele pe zi, adica mai bine de 28 de metri. 

In perioada imediat urmatoare, dupa cum au precizat autoritatile, ar urma sa-si inceapa misiunea si cel de-al doilea TBM, cartita botezata “Filofteia”. Autoritatile anuntau ca pe 20 noiembrie este data fixata pentru ca cel de-al doilea TBM sa-si inceapa forajul. 

Sursa foto: forum.metrouusor.com