Potrivit unui sondaj, 90% dintre respondenţi consideră că este mai important să cunoască istoricul de daune înainte de achiziţie şi nu istoricul de kilometri aşa cum s-ar fi aşteptat toată lumea.
Potrivit unui sondaj realizat de platforma InspectorAuto.ro, 90% dintre respondenţi consideră că este mai important să cunoască istoricul de daune înainte de achiziţie şi nu istoricul de kilometri aşa cum s-ar fi aşteptat toată lumea.
Şi totuşi, în România, încă se pot vinde lejer maşini care au avut daune majore pentru că majoritatea cumpărătorilor nu verifică maşina înainte de cumpărare, reiese din sondajul InspectorAuto. 55% dintre respondenţi au recunoscut că nu au făcut o verificare tehnică şi de daunalitate înainte de cumpărare, în timp ce 45% au spus că au cumpărat maşina doar după ce au verificat-o.
“Foarte mulţi cumpărători nu au cunoştinţe tehnice despre maşini sau despre legislaţie şi se rezumă la a evalua cum arată maşina, ce dotări are şi cât de frumoasă este povestea vânzătorului. Nu ştiu ce este acela un certificat de autenticitate şi ce rol are sau ce acte să ceară vânzătorului. Din păcate am observat că mulţi cumpărători încă se încred în cărţile de service deşi acestea se pot falsifica cu 100-200 lei”, a adăugat Mihai Cune.
O altă problemă semnalată de respondenţii sondajului a fost că nu ştiu ce să facă în cazul în care constată că “au luat ţeapă” cumpărând o maşină cu probleme ascunse. Mulţi se resemnează cu idea, alţii “dau ţeapa mai departe”, iar alţii încearcă să îşi facă dreptate apelând la instanţele de judecată. Din păcate legislaţia nu îl ajută foarte mult pe cumpărătorul de maşini pentru că vânzarea maşinilor cu kilometrajul modificat sau cu daune ascunse nu sunt expres prevăzute în vreo infracţiune ci se merge pe drept comun. De aceea este foarte important ca toate verificările să se facă înainte de cumpărare, înainte să dai banii pe maşină.