Cea mai mare bancă din Japonia confirmă lansarea propriei monede digitale

După luni de speculații cu privire la data lansării propuse, cea mai mare bancă din Japonia, Mitsubishi UFJ Financial Group Inc. a anunțat în cele din urmă planul de lansare al monedei sale digitale. Japan Times raportează că președintele grupului, Mike Kanetsugu, a dezvăluit săptămâna aceasta că firma intenționează să lanseze moneda înainte de sfârșitul anului 2019.

Potrivit lui Kanetsugu, MUFJ va miza pe afaceri, inclusiv magazinele de desfacere si restaurante, pentru a adopta moneda digitală denumită deocamdată simplu Coin. De asemenea, a aratat că, Coin va permite diverselor afaceri participante sa afle informații despre bazele clienților, pentru a le servi mai bine.

MUFJ, care este în prezent cea de-a cincea cea mai mare bancă din lume în 2018, și-a anunțat planul de a lansa o monedă digitală în acest an pentru a rezolva o serie de probleme operaționale care afectează compania. Motivul dezvoltării și al lansării a fost că cheltuielile legate de procurarea, stocarea și transportul monedelor și bancnotelor fizice deveneau nesustenabile în economia japoneză, care era în mod evident dependentă de numerar.

Reamintim că, în februarie, CCN a raportat că JP Morgan și-a lansat propria monedă digitală numită JPM Coin, în scopul de a plăti plățile zilnice între clienți în valoare de peste 6 trilioane de dolari.

Spre deosebire de JPM Coin, Coin are intenția mult mai mare de a schimba fundamental modul în care consumatorii japonezi interacționează cu banii. Vorbind la lansare, Kanetsugu și-a exprimat încrederea deplină în capacitatea monedei digitale de a realiza ceea ce intenționează să facă într-un domeniu aglomerat

În ceea ce devine o temă în Japonia, în condițiile în care țara încearcă să modifice obiceiurile de consum în afara banilor înainte de Jocurile Olimpice de la Tokyo 2020, MUFJ a decis că monedele digitale reprezintă o modalitate de a reduce costurile asociate cu monedele fizice și de a încorpora o serie de noi funcții beneficii. Kanetsugu consideră că greutatea absolută a infrastructurii financiare a MUFJ va fi suficientă pentru a convinge companiile să adopte moneda.

Începând din septembrie 2018, banca a lansat o monedă test la un magazin convențional pentru angajați, care s-a dovedit a avea succes. Conceptul financiar a indicat anterior că această Coin va avea “capacități de transfer instantanee”, precum și capacitatea de a procesa microplățile în creșteri de zecimale.

În plus față de funcționalitatea sa unică ca monedă digitală garantată de bancă, Coin va fi integrată și cu noua aplicație mobilă MUFJ, care va permite utilizatorilor să-și gestioneze toate cardurile de credit într-un singur loc. Aplicația smartphone va permite, de asemenea, utilizatorilor să gestioneze serviciile punctelor de recompensă, precum și să efectueze o varietate de alte funcții manageriale și este de așteptat să fie lansată până la sfârșitul lunii iunie 2019.

Potrivit lui Kanetsugu, lansarea a MUFG Coin este în concordanță cu obiectivul său de a construi “o organizație care se bazează și are încredere la nivel global și reprezintă inovația”. În timp ce la suprafață, adoptarea monedei digitale poartă acest sentiment, este, de asemenea, că MUFG nu este în niciun caz prima instituție financiară majoră care să examineze cel puțin posibilitatea de a lansa un simbol digital în numerar digital.

Până acum, în ciuda optimismului și a promisiunilor, rămâne de văzut dacă  monedă digitală va fi integrată cu succes, cu sprijinul deplin al sistemului financiar existent și al autorităților de reglementare. Acest lucru este subliniat în special de realitatea descurajantă a culturii corporatiste și de consum a Japoniei.