Cel de-al doilea pod al PASAJULUI MIHAI BRAVU ar putea fi deschis circulatiei peste aproximativ o luna

Primarul general al Capitalei, SORIN OPRESCU, a declarat miercuri, cu ocazia unei vizite pe santierul de la pasajul Mihai Bravu, ca spera ca circulatia pe cel de-al doilea pod al acestuia sa poata fi deschisa peste aproximativ o luna.

“Speram ca intr-o luna, o luna si jumatate sa putem circula pe el (…) Dupa ce terminam urmeaza sa stam foarte atenti pe trecerea de la Big Berceni la Piata Sudului si in felul acesta inelul principal de circulatie este sigilat, se poate depasi Oltenitei fara sa mai stai la stop”, a spus Oprescu.

Potrivit municipalitatii, structura podului metalic este terminata integral, se lucreaza la turnarea betonului de panta. Saptamana aceasta se executa hidroizolatia, iar saptamana viitoare va fi turnat betonul asfaltic de poduri si va fi definitivata vopsitoria arcelor metalice. Marti au inceput testele de incercari pentru viaduct si podul metalic. Atat viaductul, cat si podul metalic vor fi incarcate cu diferite convoaie si vor fi masurate caracteristicile podului ce trebuie sa fie in limitele proiectului.

Primul pod pe sensul de circulatie Vacaresti – Mihai Bravu a fost finalizat si dat in folosinta pe 1 iunie. Patru mari cartiere cu peste 600.000 de locuitori — Berceni-Oltenitei, Balta Alba, Pantelimon si Colentina — vor fi legate intre ele, vor avea conexiune cu zona de nord a orasului (Aeroport Otopeni, Valea Prahovei), dar vor avea si alternative fata de inelul interior reprezentat de Mihai Bravu, Stefan cel Mare, fapt care va duce si la descongestionarea zonei centrale.

Municipalitatea sustine ca necesitatea realizarii pasajului a derivat din circulatia din ce in ce mai dificila cu blocaje frecvente in aceasta zona, fiind realizat pe directia inelului principal de circulatie. Pasajul Mihai Bravu rezolva subtraversarea a doua puncte esentiale — Splaiul Unirii si Dambovita pe de-o parte, iar pe de cealalta parte intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand continuitatea traficului in corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piata Sudului.

Citeste si: Primul pod al pasajului MIHAI BRAVU-SPLAIUL UNIRII a fost inaugurat astazi de Sorin Oprescu

Obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare a traficului cu posibilitatea realizarii unui pasaj rutier suprateran prin care sa se realizeze o legatura rutiera mai rapida intre Soseaua Mihai Bravu si Splaiul Unirii. Scopul proiectului il reprezinta descongestionarea traficului din zona intersectiei Soseaua Mihai Bravu — Splaiul Unirii — Calea Vacaresti.

Citeste si: Lucrarile la PASAJUL SUBTERAN de la PIATA SUDULUI incep in aceasta saptamana

Proiectul presupune realizarea a doua poduri supraterane paralele pe directia inelului principal de circulatie (Soseaua Mihai Bravu, Calea Vacaresti) de cate doua benzi pentru fiecare sens. Primul pod (Calea Vacaresti-Mihai Bravu) are o lungime de 675,40 m, iar cel de-al doilea pod 687,70 m (Mihai Bravu-Calea Vacaresti). Latimea celor doua poduri este de 7,80 m. Cele doua pasaje rutiere vor supratraversa Splaiul Unirii/Raul Dambovita, precum si intersectia Prelungirea Soselei Mihai Bravu cu Calea Vacarestilor.

De asemenea, prin acest proiect se vor reconfigura intersectiile tronsonului inelului principal de circulatie cu Splaiul Unirii, precum si cu Calea Vacaresti, cu asigurarea realizarii relatiilor de stanga dintre cele doua artere de circulatie in conditii de siguranta si confort.

Sursa foto: Primaria Capitalei