Cele mai valoroase 10 marci auto in 2013

Compania de consultanta Interbrands a intocmit clasamentul pe 2013 al deja cunoscutului top ”Best Global Brands”.

Topul arata situatia si din domeniul auto, prezentand cele mai valoroase marci auto in 2013 şi de ce. In topul general sunt, scrie promotor.ro, nu mai putin de 13 marci auto din cele 100 de branduri ale ”Best Global Brands 2013”, cateva dintre ele situand-se foarte sus in TOP 100.

Iata care este TOP 10 marci auto in 2013:

Toyota: 35,34 miliarde USD (+7%) – locul 10 general
Mercedes-Benz: 31,90 miliarde USD (+6%) – locul 11 general
BMW: 31,84 miliarde USD (+10%) – locul 12 general
Honda: 18,49 miliarde USD (+7%) – locul 20 general
Volkswagen: 11,12 miliarde USD (+20%) – locul 34 general
Ford: 9,18 miliarde USD (+15%) – locul 42 general
Hyundai: 9,0 miliarde USD (+20%) – locul 43 general
Audi: 7,76 miliarde USD (+8%) – locul 51 general
Porsche: 6,47 miliarde USD (+26%) – locul 64 general
Nissan: 6,20 miliarde USD (+25%) – locul 65 general
KIA: 4,70 miliarde USD (+15%) – locul 83 general
Chevrolet: 4,57 miliarde USD (nou) – locul 89 general
Ferrari: 4,01 miliarde USD (+6%) – locul 98 general

In urma analizei topului, reiese ca Toyota este pentru al doilea an consecutiv prima intre marcile auto in clasamentul Interbrands. Mercedes-Benz conduce in fata BMW cu un avantaj foarte mic, producatorul bavarez laudandu-se in contrapartida cu o mai buna crestere procentuala. Cele mai mari evolutii le-au inregistrat in 2013 producatorii generalisti Volkswagen, Hyundai si Nissan. De la acestia din urma se asteapta o crestere si pentru anii viitori.

O alta concluzie este aceea ca Porsche sta cel mai bine, avand o valoare cu 50% mai mare decat a celuilalt producator exclusivist din acest top, Ferrari, iar alte idee desprinsa din top este ca Hyundai si KIA reprezinta o surpriza interesanta, conform promotor, depasind asteptarile in ce priveste cresterea valorica.

Sursa foto: promotor.ro