Clasamentul celor mai mari retaileri din Romania

Clasamentul celor mai mari retaileri din Romania, intocmit de economica.net pe baza rezultatelor financiare ale anului 2013 publicate de Ministerul de Finante, aduce o serie de modificari in randul ocupantilor primelor locuri. Desi ocupantul locului 1 ramane neschimbat, 

Principala modificare survenita fata de anul 2012 este ocuparea locului 2 de catre Auchan, salt devenit posibil dupa preluarea magazinelor Real de catre marele comerciant francez.

Liderul clasamentului a ramas Kaufland, compania care apartine grupului german Lidl&Schwarz, alaturi de discounterul Lidl, raportand afaceri nete de 7,2 miliarde de lei. Cu un plus de cinci magazine fata de anul precedent, Auchan a inregistrat un profit de 4,5%.

Numarul doi devine insa Auchan, care a devansat Metro ca urmare a preluarii celor 20 de magazine Real de la Grupul german de retail Metro. Coroborand rezultatele financiare ale Auchan Romania SA, care au operat magazinele Auchan, cu cele ale real,-Hypermarket Romania SRL, care opera unitatile Real, business-ul francezilor ajunge la 45,7 miliarde de lei, din care Auchan Romania a raportat 2,3 miliarde de lei. Ambele firme au avut pierderi, de 90,5 milioane de lei Auchan si 303,7 milioane de lei real Hypermarket Romania SRL.

Cele patru unitati nepreluate de Auchan de la Metro ( Arad, Constanta Nord, Oradea Episcopia si Suceava ) au trecut pe o noua societate, Real Hiper Magazine SRL, care a raportat pentru 2013 afaceri de 75,4 milioane de lei si o pierdere neta de 18,4 milioane de lei. 

Potrivit oficialilor companiei, business-ul Auchan include cele 11 magazine istorice plus cele 7 magazine Real de la data de la care au fost redeschise sub brandul Auchan, in timp ce business-ul real,-Hypermarket Romania SRL include, pana in luna august, vanzarile celor 24 de magazine Real. Dupa luna august, business-ul societatii a fost format din cele 20 de magazine preluate de Auchan,din care s-a scazut treptat vanzarile celor 7 unitati care s-au rebranduit.

Pozitie incerta pentru Carrefour
Cum datele financiare ale Metro Cash& Carry nu s-au publicat, pozitia Carrefour in clasamentul companiilor din comertul alimentar este incerta. Astfel, daca luam in calcul cifra oferita de Metro pe site-ul oficial, de 977 de milioane de euro, si calculam la cursul mediu al anului 2013 de 4,41 de lei, rezulta un business pentru retailerul german de 4,3 miliarde de lei, ceea ce plaseaza compania pe pozitia a treia. La mica distanta insa de Carrefour, care, din datele Ministerului de Finante a avut in 2013 afaceri de 4,28 miliarde de lei, aproape la fel comparativ cu 2012. Profitul net al Carrefour a fost de 144 milioane de lei.
Urmeaza Selgros, un business de 3 miliarde de lei anul trecut, in scadere fata de 2012 cand a raportat 3,4 miliarde de lei. Compania a avut un profit net de 53,9 milioane de lei.

Mega Image SRL, parte a grupului belgian Delhaize, a inregistrat afaceri de 2,3 miliarde de lei, cu 33,1% mai mult decat in 2012. Profitul companiei a fost de 55 de milioane de lei.

Rewe Romania, care opereaza magazinele Penny Market si XXL Mega Discount, a finalizat anul cu 2,1 miliarde de lei, cu 13,8% mai mult decat in 2012. Compania a reusit sa treaca pe profit, de la un minus de 4,4 milioane de lei la un plus de peste 550.000 de lei.

Urmeaza Profi Rom Food, cu 1,4 miliarde de lei si Billa Romania cu 1,3 miliarde de lei cifra de afaceri.

Mentionam ca datele financiare aferente companiilor Metro Cash&Carry, Lidl Discount SRL si Romania Hypermarche (Cora) nu au fost publicate pe site-ul Ministerului de Finante.