CNA: Cate televiziuni si posturi de radio au reflectat CAMPANIA pentru TURUL II al PREZIDENTIALELOR

Campania pentru cel de-al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidentiale este reflectata de 193 de televiziuni si radiouri, informeaza Consiliul National al Audiovizualului (CNA).

Astfel, 115 televiziuni si 78 de radiouri au informat CNA privind intentia de a reflecta campania pentru alegerea presedintelui Romaniei, potrivit unui bilant publicat de CNA pe site-ul sau. Listele sunt insa in curs de actualizare de catre Consiliu, astfel ca este de asteptat sa creasca numarul total al televiziunilor si radiourilor care reflecta campania.

Radiodifuzorii au avut obligatia sa transmita CNA, cel tarziu pana pe 7 noiembrie, lista cu emisiunile destinate campaniei electorale, precum si programarea lor, pe zile si ore, pe intreaga durata a campaniei pentru turul al doilea de vot.

CITESTE SI: CNA interzice difuzarea EMISIUNILOR ELECTORALE pana la anuntarea organizarii TURUL II de scrutin 

Printre televiziunile care difuzeaza emisiuni electorale in campania pentru al doilea tur de scrutin se numara Antena 3, B1 TV, Digi 24 (statia centrala si cele locale), Realitatea TV (statia centrala si statiile locale), The Money Channel, Romania TV, Nasul TV, Neptun TV, Look TV, Look Plus. Acestora li se adauga Societatea Romana de Televiziune (statiile centrale si studiourile regionale).

Si posturile de radio si-au declarat intentia de difuzare a unor emisiuni electorale in campania pentru turul al doilea de vot, intre acestea numarandu-se RFI Romania, Realitatea FM (statia centrala si cele locale) si posturile Societatii Romane de Radiodifuziune.

Toate aceste posturi de televiziune si radio sunt monitorizate de specialistii CNA pe toata perioada campaniei electorale. Consiliul va monitoriza si alti radiodifuzori, prin sondaj si daca va primi reclamatii. Potrivit Legii numarul 370/2004, campania electorala pentru al doilea tur de scrutin a inceput oficial de la data cand s-a adus la cunostinta publica organizarea unui nou tur de scrutin.

In termen de doua zile de la deschiderea campaniei electorale, birourile permanente reunite ale celor doua Camere ale Parlamentului, impreuna cu reprezentantii serviciilor publice de radio si televiziune si cu participarea candidatilor au avut obligatia sa stabileasca calendarul pentru desfasurarea acesteia la serviciile publice de radio si televiziune si repartizarea timpilor de antena.

CITESTE SI: CNA dezminte orice implicare in decizia Pro TV de a anula o emisiune online cu Monica Macovei 

Pentru candidatii la functia de presedinte al Romaniei, accesul la serviciile publice si private de radio si televiziune este egal si gratuit. Campania electorala pentru primul tur de scrutin a insemnat implicarea a 324 de televiziuni si radiouri, care si-au anuntat oficial intentia la CNA ca o vor reflecta in emisiuni specifice.

CNA si-a incheiat activitatea la sfarsitul lunii octombrie si o va mai putea relua abia dupa ce Parlamentul va numi patru noi membri (in locul celor ale caror mandate au expirat, respectiv Narcisa Iorga, Cristina Trepcea, Radu Calin Cristea si Christian Mititelu), fapt care este de asteptat sa se intample fie in ultima parte a acestui an, fie in prima parte a anului viitor. Pana atunci, aplicarea oricaror sanctiuni nu va mai fi posibila. 

Directia de Monitorizare a CNA isi va continua insa activitatea si va monitoriza televiziunile si radiourile si in perioada in care Consiliul nu are cvorum pentru a putea functiona, perioada care a inclus atat primul tur al alegerilor prezidentiale, din 2 noiembrie, si ce va include si cel de-al doilea tur de scrutin, pe 16 noiembrie.

Sursa foto: realitatea.net