CNADNR a obligat constructorul Autostrazii Orastie sa REFACA zonele pe care au aparut FISURI

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a impus constructorului autostrazii Orastie – Sibiu, Salini Impregilo, sa refaca portiunea de 200 – 300 de metri din corpul de autostrada unde au aparut degradarile, prin demolare si reconstructie in conformitate cu proiectul tehnic aprobat, informeaza, miercuri, compania, transmite Agerpres.

“Decizia demolarii a fost luata pentru a identifica exact cauza aparitiei fisurii, mai ales avand in vedere ca antreprenorul (Salini Impregilo — n. r.) a avut si calitatea de proiectant in cadrul contractului de lucrari. Lucrarea este inca in garantie si, astfel, valoarea de remediere a defectelor va fi suportata in totalitate de catre antreprenor. In ultima vreme, acest proiect atat de discutat a generat aparitia in spatiul public a numeroase idei, observatii, comentarii si chiar acuze, toate indreptatite in mare parte, pentru ca este vorba despre un proiect important, este vorba despre siguranta cetateanului. Este un proiect inceput inca din 2011 — 2012”, a declarat directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.

CITESTE SI: PNL cere infiintarea unei COMISII DE ANCHETA pentru AUTOSTRADA SIBIU-ORASTIE

Seful companiei a precizat ca, de-a lungul timpului, CNADNR a cerut realizarea proiectului conform contractului si a sesizat de fiecare data cand au aparut erori.

“Asumarea realizarii proiectului este, insa, a antreprenorului. CNADNR, beneficiar, a urmarit si a sesizat de cate ori a fost nevoie aparitia unor eventuale erori. Chiar si in acest moment, noi, CNADNR, am ajuns pana in punctul de a cere chiar demolarea unei portiuni pentru a fi siguri ca proiectul se va finaliza in conditii de maxima siguranta. Sunt constient de presiunea care exista. Dar rezolvarea situatiei actuale nu se poate face decat printr-o decizie drastica, potrivit standardelor de calitate si siguranta. Chiar daca in timp au fost acumulate mai multe tensiuni, chiar daca am vrea ca peste noapte sa rezolvam aceasta problema, CNADNR, in toate actiunile pe care le desfasoara in acest proiect, trebuie sa respecte atat prevederile contractuale, cat si legislatia in vigoare’, a adaugat Neaga.

CITESTE SI: CNADNR I-A INTERZIS ACCESUL IN SEDIU DIRECTORULUI ALIN GOGA DUPA CE ACESTA DEZVALUIT ILEGALITATILE DIN COMPANIE

In ceea ce priveste aparitia unor fisuri la pozitia km 60+660 Calea 1 de pe Autostrada Orastie — Sibiu, Lot 3, km 43+855 — km 65+965, CNADNR mentioneaza, intr-un comunicat de presa, ca investigatiile au aratat ca fisurile sunt de natura superficiala si nu afecteaza stabilitatea corpului autostrazii si siguranta traficului rutier.

“Referitor la remedierea defectelor aparute atat in perioada de executie a lucrarilor, cat si in perioada de garantie (4 ani), precizam ca responsabilitatea revine in totalitate antreprenorului, conform prevederilor contractului ‘Proiectare si Executie Autostrada Orastie — Sibiu, lot 3, km 43+855 — km 65+965’. In acest sens, mentionam ca lucrarile de remediere vor fi executate pe riscul si cheltuiala antreprenorului, fara costuri suplimentare pentru CNADNR SA. In prezent se investigheaza cauzele care au determinat producerea acestor fisuri in vederea stabilirii masurilor de remediere necesare. Antreprenorul si consultantul aplica un program permanent de monitorizare zilnica, urmarind astfel evolutia acestui fenomen in vederea remedierii defectelor constatate”, se spune in comunicat.

Potrivit sursei citate, numai in ultima perioada, CNADNR a solicitat, pe baza rapoartelor reprezentantilor companiei, inca trei expertize de specialitate independente. Concluzia la care s-a ajuns confirma nerespectarea proiectului tehnic aprobat si greseli de executie.

 Sursa foto: zf