In ciuda faptului ca toata lumea se plange de lipsa infrastructurii rutiere, CNADNR a cheltuit doar 40% din banii pe care ii avea alocati pentru drumuri in S1. Cheltuielile de capital ale companiei de drumuri, adica sumele alocate catre investitii, au atins in primul semestru al lui 2014 minimul ultimilor 7 ani, ridicandu-se la doar 1,3 miliarde de lei (292 mil. euro), arata o analiza a Ziarului Financiar pe baza datelor de la Ministerul Finantelor.
Constructiile, sector ce ar fi trebuit sa fie un motor pentru economie, se afla intr-un declin continuu de la inceputul anului, in conditiile in care statul a decis sa directioneze banii catre salarii si pensii in detrimentul investitiilor.
CITESTE SI: CNADNR va REZILIA contractul cu Romstrade pentru TRANSALPINA
Cheltuielile de personal ale statului au crescut cu 3,4% in primul semestru al acestui an, la 23,9 mld. lei (5,4 mld. euro), in timp ce cheltuielile cu investitiile s-au ridicat 9,6 mld. lei (2,2 mld. euro), in scadere cu 21% potrivit datelor de la Finante. In acest context, lucrarile ingineresti (de infrastructura) s-au prabusit cu aproape 27% in primele sase luni.
CITESTE SI: TAXA de POD de la Cernavoda, ELIMINATA la sfarsit de saptamana pana la 31 august
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), cel mai mare furnizor de lucrari de infrastructura din Romania, cu un buget anual de 1,5 miliarde de euro, a cheltuit in prima jumatate a anului doar o cincime din banii pe care ii are la dispozitie pentru investitii anul acesta.
Sursa foto: realitatea.net