CNAS: CARDUL DE SANATATE nu a creat PROBLEME pacientilor in primele ore de functionare

CARDUL DE SANATATE nu a creat PROBLEME pacientilor in prima zi de functionare a sistemului, in conditiile in care un numar redus de asigurati s-au adresat caselor de asigurari pentru a solicita eliberarea CARDULUI DE SANATATE sau a adeverintei de inlocuire a cardului, se arata intr-un comunicat remis vineri presei de CNAS.

“In primele ore de functionare a sistemului, cardul de sanatate nu a creat probleme pacientilor. In prima zi de functionare a cardului national de sanatate, casele de asigurari s-au organizat pentru a urmari modul in care functioneaza acest sistem si pentru a raspunde solicitarilor venite din partea asiguratilor si a furnizorilor de servicii medicale”, se spune in comunicat.

Presedintele CNAS, VASILE CIURCHEA, a afirmat ca adresabilitatea pacientilor este mai mica in aceasta perioada, adaugand ca CNAS va monitoriza foarte atent modul in care furnizorii de servicii medicale utilizeaza CARDUL DE SANATATE.

Citeste si: Ministrul Sanatatii a ordonat verificarea, in teren, a CITITOARELOR de CARDURI

“Adresabilitatea pacientilor, asa cum era de asteptat, este mai mica in aceasta perioada. Cu toate acestea, vom monitoriza in continuare foarte atent modul in care furnizorii de servicii medicale utilizeaza cardul de sanatate, pentru a ne asigura ca pacientii au acces neingradit la serviciile de care au nevoie. Casele de asigurari vor raporta periodic sau ori de cate ori au de semnalat o problema, pentru a gasi rezolvarea in cel mai scurt timp, fara a crea disconfort pacientilor”, a declarat presedintele CNAS.

Potrivit CNAS, la nivelul fiecarei case de asigurari exista personalul necesar pentru a elibera cardurile de sanatate.

“In functie de numarul de carduri ramase nepredate, sunt deschise unul sau mai multe ghisee de eliberare a cardurilor, precum si a adeverintelor de inlocuire a cardului de sanatate pentru asiguratii care solicita card duplicat sau refuza cardul de sanatate din motive religioase ori de constiinta”, se precizeaza in comunicat.

De asemenea, pentru a da posibilitatea asiguratilor sa depuna cereri pentru eliberarea unui card duplicat, sunt deschise casieriile unde asiguratii pot efectua plata, in cazul in care solicitarea unui nou card este cauzata de pierderea sau deteriorarea cardului initial.

Citeste si: MEDICII DE FAMILIE, NEMULTUMITI de sistemul informatic al CARDULUI DE SANATATE. REACTIA CNAS

Furnizorii pot apela oricand la helpdesk-ul pregatit sa preia si sa rezolve in cel mai scurt timp orice problema intampinata in modul de functionare a sistemului. Asiguratii au la dispozitie atat numarul de telefon inscriptionat pe cardul de sanatate, cat si numerele de telefon ale caselor de asigurari, pentru a cere relatii despre cardul de sanatate.

“Pana la orele 12.00, un numar redus de asigurati s-a adresat caselor de asigurari pentru a solicita eliberarea cardului de sanatate sau a adeverintei de inlocuire a cardului. In medie, o casa de asigurari a eliberat 20 de carduri. Exceptie face CASMB, care pana la orele pranzului a eliberat 44 de carduri”, se mai spune in comunicat.

Reprezentantii caselor de asigurari au fost prezenti in judet la furnizorii de servicii medicale si farmaceutice pentru a se asigura ca introducerea cardului national de sanatate nu creeaza probleme asiguratilor.

De asemenea, la spitale au fost efectuate internari validate cu CARDUL DE SANATATE, dar si in urma verificarii asiguratului in sistem, in cazul in care acesta nu a intrat in posesia CARDULUI DE SANATATE.

Potrivit CNAS, serviciile medicale care nu vor fi validate cu CARDUL DE SANATATE vor fi monitorizate separat pentru a le analiza si a accelera predarea cardurilor catre asigurati.

CARDUL DE SANATATE a devenit de vineri instrumentul de validare si decontare a serviciilor medicale prevazute in pachetul de baza, pentru persoanele asigurate cu varsta de peste 18 ani, insa asiguratii care nu au intrat inca in posesia lui pot beneficia de servicii medicale decontate de CNAS si dupa data de 1 mai.