Codul Rutier, amanat de la raport pana pe 27 ianuarie

Codul Rutier a fost amanat de la raport pana in ianuarie. Astfel, comisiile speciale ale Parlamentului au decis, marti, amanarea de la raport a Codului Rutier pana indata de 27 ianuarie 2014.

Noul Cod Rutier prevede sanctiuni mult mai aspre pentru soferi. Modificarile la noul Cod Rutier vizeaza, in principal, pe vitezomani, care se vor alege cu permisul suspendat in cazul in care vor produce accidente grave, accidente soldate cu pagube materiale sau nu vor respecta culoarea rosie a semaforului. Modificarile la Codul Rutier au fost aprobate de Guvern sub forma unui proiect de lege si transmise spre dezbatere in Parlament. 

Senatorii din Comisia de Aparare si din Comisia de Administratie ar putea propune o serie de amendamente care ar putea reduce amenzile propuse de Guvern prin noul Cod Rutier, amenda maxima fiind de 9.600 de lei. 

Noul COD RUTIER prevede suspendare permisului auto dupa cum urmeaza: – 2 ani in cazul accidentelor grave;  – 1 an in cazul accidentelor soldate numai cu pagube materiale; – 60 de zile in cazul nerespectarii culorii rosii a semaforului. Totodata, amenda maxima din NOUL COD RUTIER este in cuantum de 9.600 de lei.

Proiectul OUG care modifica si completeaza Codul Rutier este postat pe site-ul Ministerul Afacerilor Interne. “Forma revizuita a proiectului de act normativ a fost redactata in baza propunerilor, sugestiilor si opiniilor primite pana in prezent din partea cetatenilor, societatii civile, a diferitilor parlamentari care au avut luari de pozitie publica sau organizatii non-guvernamentale, ca urmare a supunerii documentului initial in dezbatere publica”, anunta ministerul.

De precizat ca noul COD RUTIER stabileste sanctiuni mai mici decat forma propusa in prima faza de autoritati.

Potrivit RTV, s-a eliminat prevederea potrivit careia permisul auto va fi suspendat pentru soferii care nu isi achita amenda de circulatie. Prima varianta a proiectului de OUG, supusa dezbaterii publice acum 10 zile, stabilea ca, daca nu se face dovada achitarii amenzii in termen de 30 de zile, dreptul de a conduce autovehicule va fi suspendat de drept.

Totodata, a fost scoasa si dispozitia care stabilea amenzi de pana la 16.000 lei si permis suspendat pentru 2 ani pentru conducatorii auto care nu respecta culoarea rosie a semaforului, precum si cea care prevedea amenda de 10.000 lei si permis suspendat pe 120 de zile pentru soferii care nu acorda prioritate de trecere pietonilor angajati in traversare prin locuri special amenajate, Astfel, cei care nu acorda prioritate de trecere pietonilor vor fi sanctionati ca si pana acum, cu amenda de pana la 40 lei si permis suspendat pentru 30 de zile.

Astfel, soferul care comite accidentul sau are dosar penal primeste de la procuror o prelungire a dreptului de a conduce pana cand se da o hotarare definitiva. Conform noilor propuneri, insa, procurorul sau judecatorul va putea prelungi dreptul de a conduce numai daca nu exista niciun pericol pentru circulatia pe drumurile publice. “Sincer, cred ca multi procurori si judecatori nu-si vor asuma raspunderea sa lase un criminal sa mearga in continuare cu masina sau, daca si-o asuma, ai niste cai de atac”, a mentionat primul-ministru in cadrul unei emisiuni televizate.

Referitor la plata amenzilor, se va face un cont unic la Trezorerie, astfel ca indiferent unde se plateste amenda, banii vor intra in acel cont, dupa care ajung la primarii. “Politia va avea acces in contul de la Trezorerie, vede ca nu este platita amenda si va trimite soferului instiintare ca i se suspenda permisul pana plateste amenda”, a precizat premierul Victor Ponta. “Nu se strange niciun leu din amenzi la buget, orice amenda se duce la autoritatile locale. Deci pe mine nu ma intereseaza in acest caz cu banii, ma intereseaza, insa, ca miile de oameni care au murit sa nu ii contabilizam doar la cifre. Ci vreau sa luam o masura care se ia in toate tarile europene, de toleranta zero fata de infractiunile din domeniul rutier”, a continuat sa explice Ponta.

Noul COD RUTIER prevede sanctiuni mai mici pentru cei care consuma o cantitate mica de alcool. Mai exact, potrivit declaratiilor primului-ministru, de la 0,2/1000 concentratia alcoolului pana la 0,5 va fi contraventie si se va sanctiona cu suspendarea permisului si amenda. In cazul in care concentratia alcoolului depaseste 0,5, va fi infractiune, aceasta in conditiile in care in momentul de fata este infractiune de la 0,8/1000 concentratia alcoolului. “In toata Europa este 0,5 si, intr-adevar, o persoana care are 0,6-0,7 e un pericol”, sustine Ponta.

COD RUTIER: Proba practica si cea teoretica a examenului pentru permisul auto vor fi filmate

MAI a inclus si in forma revizuita a proiectului de OUG dispozitiile potrivit carora proba teoretica si practica a examenului pentru permisul de conducere vor fi filmate, pentru asigurarea si verificarea legalitatii examenului. Conform documentului citat, inregistrarea se stocheaza de catre serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor care organizeaza examenul de obtinere a permisului de conducere pe o perioada de cel mult 6 luni de la data desfasurarii acestuia. Accesul la aceste materiale va fi permis numai serviciului public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor care a organizat examenul de obtinere a permisului de conducere, precum si Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor.

COD RUTIER: Centuri de siguranta minorilor

Proiectul, in varianta revizuita, pastreaza si obligatia conducatorilor de autovehicule de a se asigura ca persoanele minore poarta centurile de siguranta sau sunt transportate numai in dispozitive omologate.

“Conducatorii de autovehicule avand locuri prevazute prin constructie cu centuri de siguranta au obligatia sa se asigure ca, pe timpul conducerii vehiculului, persoanele minore poarta centurile de siguranta sau sunt transportate numai in dispozitive de retinere omologate in conditiile prevazute de regulament”, se precizeaza in documentul supus dezbaterii publice a doua oara.

Conform notei de fundamentare, clarificarea acestei proceduri este necesara intrucat actuala norma nu permite sanctionarea conducatorului de vehicul pentru savarsirea faptei de catre o persoana minora, in realitate acestuia revenindu-i obligatia de a se asigura ca minorul este transportat in conditii de siguranta. “Norma propusa instituie un mecanism concret de responsabilizare a conducatorului auto care transporta persoane minore”, sustine MAI.

Sursa foto:  realitatea.net