ROMANIA va avea la dispozitie aproape 9,5 miliarde de euro de la Comisia Europeana (CE), in perioada de programare 2014-2020, in principal pentru sosele si retele de utilitati publice, prin noul Program Operational Infrsatructura Mare (POIM), care a fost adoptat de executivul comunitar.
POIM este un pachet major de investitii, de aproape 9,5 miliarde de euro din fondurile regionale ale UE, bani ce vor fi investiti in proiecte de mediu, energie si transporturi, a precizat Comisia Europeana (CE), intr-un comunicat remis, vineri, presei. Banilor europeni li se adauga o cofinantare nationala, care face ca programul sa aiba o valoare totala de 11,8 miliarde de euro.
CITESTE SI: ROMANIA, LIDER IN UE LA CRESTEREA PRETULUI LA LOCUINTE, IN PRIMUL TRIMESTRU DIN 2015
Programul reprezinta aproape jumatate din cele 23 de miliarde de euro alocate Romaniei prin politica de coeziune a UE. Luand in calcul si cofinantarea de la bugetul national, programul valoreaza peste 11,8 miliarde de euro dedicati cresterii economice si crearii locurilor de munca.
“Invit autoritatile sa inceapa implementarea proiectelor cheie de infrastructura si din domeniul resurselor naturale, care vor contribui decisiv la dezvoltarea Romaniei”, a declarat comisarul european pentru politica regionala, CORINA CRETU.
Programul va pune in practica MASTER PLANUL de TRANSPORT, strategia pentru urmatorii ani a sectorului romanesc al transporturilor, a precizat CE.
“Pentru ca transporturile reprezinta un domeniu cheie pentru crestere si competitivitate, MASTER PLANUL evalueaza necesitatile specifice, identifica blocajele si verigile lipsa, si stabileste obiective clare si realizabile pentru proiectele viitoare. MASTER PLANUL isi propune sa imbunatateasca infrastructura deja existenta, sa dezvolte un sistem de transport urban sustenabil si prietenos cu mediul si sa definitiveze reteaua centrala TEN-T in ROMANIA”, arata sursa citata.
CITESTE SI: Autostrada PITESTI – SIBIU: Contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate a fost SEMNAT
Cresterea eficientei energetice, protejarea resurselor naturale si incurajarea prevenirii riscurilor in ceea ce priveste schimbarile climatice reprezinta alte obiective importante ale POIM 2014-2020. Programul va sustine, de asemenea, capacitatea Romaniei de a-si indeplini obligatiile din domeniul mediului, in special in ceea ce priveste gestionarea resurselor de apa si a deseurilor, cu un impact pozitiv asupra calitatii vietii cetatenilor.
“La sfarsitul saptamanii trecute, a avut loc un accident de circulație destul de grav pe drumul național 1 C Baia Mare – Satu Mare, pe raza orașului Tăuții Măgherăuș. La volanul bolidului de lux înmatriculat în județul Cluj era Radu Șofron, directorul Regionale Cluj CFR Călători.
Alături de el în mașină (dar și într-un alt bolid de lux aflat în urma autoturismului VW implicat în accident) s-au mai aflat: Iosif Szentes, director general CFR Călători, Robert Niță, director exploatare CFR Călători, Vasile Secară, nasul lui Radu Șofron, fost președinte al Directoratului CFR Călători, trimis în judecată de DNA anul acesta pentru santaj, dar si fost coleg de clasa cu fostul ministru al Transporturilor Ioan Rus.
Secretarul de stat Dragoş Titea, paralel cu calea ferată
Aceștia au fost la Gara CFR Baia Mare unde au discutat cu administrația publică locala detalii despre programul de reabilitare al clădirii, dar imobilul apartine de CFR SA. La întâlnire a fost prezent și secretarul de stat, Dragoș Titea, care nu are nicio legatura de serviciu cu calea ferata, dar, in schimb, a fost parasutat politic la Ministerul Transporturilor, iar de anul trecut s-a mutat din nordul tarii in Capitala, tragandu-si o vila de vreo 700 mp in zona Cotroceni din Bucuresti.
Imediat dupa aceasta intalnire, directorii de la CFR Calatori si secretarul de stat Dragos Titea au plecat din Baia Mare spre Valea Măriei (județul Satu Mare), unde ar fi trebuit să participe la un chef. Insa, limuzina de lux a CFR Călători condusa de catre, finul lui Vasile Secara, a fost distrusa după ce directorul Regionalei Cluj a efectuat o depășire neregulamentară și s-a izbit de o mașină care circula regulamentar din sens opus. Ulterior, Politia a confirmat ca accidentul s-a produs din vina lui Radu Șofron.
Iosif Szenteş, dirijorul băieţilor deştepţi de la CFR
Numirea ca director general a lui Iosif Szentes de catre Ioan Rus este practic bomboana de pe coliva falimentarii companiei de stat CFR Calatori. De ce? Pentru ca Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori, in special a mersului cadentat, care au prins viteza in mandatul lui Radu Berceanu si Anca Boagiu. Trebuie precizat ca in 2012, odata cu venirea in fruntea Ministerului Transporturilor a lui Ovidiu Silaghi, la conducerea CFR Calatori a fost impus tandemul garantat si sustinut de controversatul Gruia Stoica, adica Stefan Roseanu- Valentin Dorobantu, iar Iosif Szentes a devenit consilierul acestora.
Ulterior, Roseanu a fost inlocuit la sefia CFR Calatori cu Valentin Dorobantu, iar Szentes a ramas pe pozitie.In acea perioada, Roseanu, Dorobantu si Szentes au „tesut” mersul trenurilor de asa natura incat sa devalizeze compania de stat, dar sa prospere operatorii privati de transport feroviar de calatori. Ulterior, in 2013, Dorobantu si Szentes au repetat reteta aplicata in 2012 care a pagubit la greu CFR Calatori. Acum insa, procurorii DNA ancheteaza o speta în care prejudiciul s-ar ridica la peste 5 milioane euro.
Mai trebuie precizat ca Iosif Szentes detine un PFA pe are nu l-a mentiionat in declaratia de avere, iar la alegerile parlamentare din 2009, a candidat, fara succes, pe lista UDMR pentru un loc de deputat in judetul Vrancea. Potrivit informatiilor furnizate de catre niste baieti cu oachesi, la ora actuala, Iosif Szentes in calitate de director general al CFR Calatori si Valentin Dorobantu ajuns sef la operatorul privat Regiotrans Brasov si-au dat mana ca sa devalizeze compania de stat prin cedarea unor rute rentabile catre firma privata.
Naşul şantajist, consilierul finului care a distrus bolidul de lux al CFR Călători
Fostul presedinte al Directoratului CFR Calatori, Vasile Secara, a fost pus sub control judiciar, fiind acuzat de santaj, de catre procurorii DNA Brasov, in dosarul in care este cercetat si fostul director al Sucursalei Regionale de Transport Feroviar de Calatori Brasov, Gheorghe Radulescu. Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Serviciul Teritorial Braşov au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale şi luarea măsurii controlului judiciar pe o durată de 60 de zile, începând de la data de 3 februarie 2015 şi până la data de 3 aprilie 2015, inclusiv, faţă de inculpatul SECARĂ VASILE, preşedintele directoratului SNTFC „CFR CĂLĂTORI S.A”, la data faptelor, cercetat pentru infracţiunea de șantaj. Ulterior, controlul judiciar a mai fost prelungit cu inca 60 de zile. Din ordonanța de dispunere a controlului judiciar întocmită de procurori a rezultat că există date şi indicii temeinice potrivit cărora:
Începând cu luna august 2014, în calitate de director al SNTFC „CFR CĂLĂTORI S.A”, în baza unei înțelegeri prealabile cu inculpatul RĂDULESCU GHEORGHE – directorul SRTFC BRAȘOV (cercetat în aceeaşi cauză în stare arest la domiciliu), a efectuat acte de constrângere morală (ex. convorbire telefonică din care rezultă amenințarea cu evacuarea din locuința de serviciu și cu desfacerea contractului de muncă) asupra unui angajat al SRTFC Brașov, cu scopul de a-l determina pe acesta din urmă să renunțe la un litigiu de muncă înregistrat la Tribunalul Brașov, prin care solicita să fie repus în funcția de director al SRTFC Brașov. În felul acesta, Secară Vasile urmărea să-l ajute pe Rădulescu Gheorghe să-și păstreze funcția în care tocmai fusese numit, evitând astfel o posibilă reintegrare în funcția de director al SRTFC Brașov a persoanei șantajate.
Dupa ce a fost pus sub control judiciar, Vasile Secara a devenit consilier al directorului Sucursala Regionala de Transport Feroviar de Calatori Cluj – Virgil Radu Sofron. Insa, Virgil Radu Sofron este chiar finul lui Vasile Secara si a fost pus pe aceasta functie de catre Secara. Acum, finul Sofron a intors serviciul nasului Secara, si astfel nasul il consilieaza pe fin, chiar daca se afla sub control judiciar si ar fi trebuit suspendat din companie. Ca atare, acum finul Sofron l-a luat pe nasul Secara la Baia Mare, in ce calitate nu se stie, pentru ca ulterior sa chefuiasca la Valea Măriei in județul Satu Mare”
DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori? Ar fi interesant si nu numai… Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca, sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat in acest moment), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS privat), Carmen Maria Popescu(director achizitii), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(jurista sefa),Claudiu Dumitrescu(inculpat), Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(director general), etc? Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie? Numirea pesedistului Alexandru Petrescu in fruntea CA de la CFR Calatori vine dupa ce Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes. Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.