Complex de Servicii de Recuperare – o sansa la integrare pentru copiii cu dizabilitati din Sectorul 6

Experienta de peste 11 ani a Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 6 in activitatea de protectie a copiilor cu dizabilitati arata ca stigmatul social si riscul de excluziune cu care se confrunta cei care sunt ”altfel decat noi” pot fi combatute numai prin masuri complexe si adaptate nevoilor reale ale comunitatilor locale, potrivit unui comunicat al PRIMARIEI SECTORULUI 6.

Este motivul pentru care peste 100 de copii cu dizabilitati din sector au fost integrati pe parcursul anului trecut in programe de terapie psihologica, terapie individuala si de grup, kinetoterapie, logopedie, terapie educationala, stimulare senzoriala, terapie asistata cu animale, sport adaptat, arte combinate, consiliere parinti/grup de suport si fizioterapie.

“Copilul si adultul cu dizabilitati vor fi recuperati pentru societate numai atunci cand oamenii ii vor primi in mijlocul lor si ii vor trata ca pe ceilalti membri ai comunitatii. Plecand de la acest principiu, am dezvoltat in Sectorul 6 un program de servicii complexe pentru aceasta categorie sociala, care include, pe langa Complexul de Servicii de Recuperare, un Compartiment de Consiliere si Asistenta Specializata pentru copii cu Autism, un Centru de Zi pentru Copii cu Dizabilitati si un Compartiment de Recuperare prin Hidroterapie”, a declarat primarul Sectorului 6, RARES MANESCU.

Serviciile sunt acordate in incinta Complexului de Servicii de Recuperare, unul dintre cele mai mari programe de acest tip din Romania, dotat cu facilitatile si personalul calificat necesar. In afara recuperarii si ameliorarii starii de sanatate a beneficiarilor, activitatile individuale si de grup contribuie la cresterea gradului de integrare sociala si a stimei de sine, valori fundamentale, de care copiii cu handicap sunt de cele mai multe ori privati.

La randul lor, parintii sunt sprijiniti si informati de catre specialisti cu privire la drepturile pe care le au ei si copiilor, sunt ajutati sa constientizeze si sa accepte dizabilitatea copilului lor, pentru a depasi barierele de comunicare, intelegere si integrare, prin schimbul de informatii cu alti parinti care trec prin aceeasi experienta.  Proiectul are la baza conceptul de servicii integrate, punand accent pe elaborarea planului de servicii in urma evaluarii complexe a copilului, a monitorizarii evolutiei acestuia si adaptarii permanente a serviciilor la situatia sa concreta.

 Sursa foto: discriminare.md