CONCURENTA FACE VICTIME: Trei lanturi de HIPERMARKETURI DISPAR din ROMANIA

CONCURENTA face VICTIME pe piata de RETAIL ALIMENTAR din ROMANIA si, in perioada urmatoare, trei lanturi de HIPERMARKETURI vor renunta la magazinele detinute. Piata romaneasca de retail a intrat in era consolidarilor, iar numarul jucatorilor din piata va scadea, anunta analistii unei reputate companii de consultanta. Trei nume puternice ar putea decide sa isi vanda magazinele competitiei, potrivit unui raport PMR Consulting, citat de Economica.

Pe lista lanturilor de HIPERMARKETURI care ar putea parasi ROMANIA in urma unor preluari se numara BILLA, REAL si CORA. “Numarul jucatorilor importanti este de asteptat sa scada pana la finele decadei (perioada 2015-2020). Tranzactia prin care grupul Auchan a preluat 20 de magazine REAL de la Metro Group, pentru un sfert de miliard de euro nu va fi ultima de acest gen, avand in vedere relatarile potrivit carora achizitia supermarketurilor BILLA (detinut acum de grupul german Rewe) de catre retailerul francez Carrefour este pe cale sa se incheie. Exista, de asemenea, zvonuri, potrivit carora ca cele patru magazine REAL ramase in portofoliu Metro Group (dupa tranzactia cu Auchan n.red) si 11 HIPERMARKETURI CORA sunt potentiale targeturi pentru cei care doresc sa se extinda prin achizitii”, se arata in raportul PMR Conhsulting.

In momentul de fata, PIATA de RETAIL alimentar din ROMANIA este impartita intre opt mari jucatori, iar competitia dintre ei a devenit extrem acerba. In acest context, PMR sustine ca batalia se va muta treptat si in mediul rural unde au inceput deja sa apara magazine moderne ale marilor lanturi, dar si in mediul online a carui importanta in piata este momentan destul de mica, dar in crestere.

Sursa foto: economica