Reteaua de autostrazi din Romania, care numara 700 de kilometri in prezent, va fi extinsa cu 80 – 90 kilometri de autostrada in acest an, a declarat directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.
“Saptamana trecuta am fost pe santiere si va pot spune, cu certitudinea saptamanii trecute si vazand la fata locului situatia reala, ca Nadlac – Arad va fi in totalitate gata in 2015, Timisoara – Lugoj lotul al doilea in totalitate gata in 2015, desi contractual trebuie sa se termine in 2016. Surpriza a venit de la un constructor de pe Lugoj – Deva lotul 2, care va finaliza in acest an 17 kilometri”, a spus seful CNADNR, informeaza Mediafax.
“In aceste conditii, in acest an vor fi deschisi circulatiei aproximativ 80-90 de kilometri de autostrada“, a adaugat seful CNADNR.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, estima la jumatatea lunii ianuarie ca Romania va finaliza 250 de kilometri de autostrada in perioada 2015 – 2016.
CITESTE SI: CONTRACTUL PENTRU ZECE KILOMETRI DIN AUTOSTRADA BRASOV-ORADEA A FOST SEMNAT
CNADNR a inaugurat 50 de kilometri de autostrada anul trecut (22 de kilometri intre Orastie si Sibiu, respectiv 28 de kilometri intre Nadlac si Arad), mai putin de jumatate fata de nivelul din 2013.
In forma actuala, Master Planul de Transport prevede constructia a 1.300 kilometri de autostrada, in valoare 13,7 miliarde euro, pana in anul 2030. In plus, pentru sectorul rutier documentul strategic include realizarea a 1.825 kilometri de drumuri expres (9,9 miliarde euro), 2.874 kilometri de drumuri TransRegio (1,69 miliarde euro) si 343 kilometri de drumuri TransEuro (190 milioane euro).
DE RASUL LUMII SAU DE RASUL CURCILOR?
DL. RUS , “FELICITARI” AVETI SANGE IN INSTALATIE !
SCHIMBARI MASIVE IN CONDUCEREA CFR CALATORI ?!
PROTAGONISTII AFACERILOR “IN TOTALITATE LEGALE” DE LA ACESTA SOCIETATE DE STAT, AU RAMAS IN FUNCTII… IOSEF SZENTES, CARMEN MARIA POPESCU, ALEXANDRINA GATEJ, CLAUDIU DUMITRESCU, DANA RACHILA GALBEN, MIU ILEANA, MANTESCU CRISTINA, LILIANA CONSTANTINESCU, ZAHARIA ADRIAN, NITA ROBERT, TIMIS BOGDAN, BERINDEAN NICOLAE,PROTOPOPU GABRIEL TELU, GAVRIS DORU, ETC. LA CARE SE ADAUGA DEMISIONATII DOROBANTU VALENTIN SI SECARA VASILE ?
RUSINE …
“Auditorii de conturi au recomandat foarte clar companiei CFR Calatori „inventarierea si înregistrarea în evidenta cadastrala a tuturor imobilelor aflate în proprietatea/folosinta SNTFC – „CFR Calatori” SA, evaluarea si înregistrarea acestora în evidenta contabila”, dar si „efectuarea punctajului între evidenta tehnico-operativa a terenurilor si evidenta contabila a acestora pentru toate sucursalele societatii”.
Mai mult, se cere „efectuarea punctajului între evidenta tehnico-operativa a terenurilor si evidenta contabila a acestora pentru toate sucursalele societatii”.
In plus, Curtea de Conturi a descoperit haosul institutionalizat privind contractele de inchiriere si achizitiile publice .
Ca atare, se recomanda „calcularea, facturarea, evidentierea în contabilitate si încasarea veniturilor din penalitati conform clauzelor contractuale, pentru toate contractele de închiriere derulate în perioada 2012-2013″ si totodata a se „analiza cauzelor nerespectarii prevederilor legale privind achizitiile publice si luarea masurilor necesare pentru respectarea regulilor de estimare si de stabilire a valorii contractelor”.
Artizanii acestui faliment programat cu buna stiinta sunt fostii directorii Valentin Dorobantu si mai nou Vasile Secara.
Insa, ceea mai mare vina pentru jaful de la CFR Calatori o au ministrii Transporturilor care s-au perindat la butoanele acestei institutii, adica Anca Boagiu, Alexandru Nazare, Ovidiu Silaghi, Relu Fenechiu,Dan Sova si Ioan Rus.
De la finele lui 2012, presedintele Consiliului de Administratie de la CFR Calatori este foasta consiliera a lui Traian Basescu, Alexandrina Gatej, iar permanent in acest bord au fost protejata lui Radu Berceanu- Dana Galbeni Rachila, si jolly joker-ul feroviar, directorul general Claudiu Dumitrescu intrat de curand in vizorul DNA pentru spagi in dosarul Regiotrans Brasov.
Ioan Rus impune omul UDMR în fruntea CFR Călători.
Ca sa fie sigur ca CFR Calatori va fi trasa pentru totdeauna in depoul falimentului, Ioan Rus, l-a impus in fruntea companiei pe omul UDMR-ului- Iosif Szentes, cel care impreuna cu Valentin Dorobantu, a tesut mersul trenurilor, in 2012 si 2013, astfel incat compania de stat sa fie adusa in pragul falimentului, iar operatorii privati de transport sa prospere din subventiile uriase acordate cu generozitate de Ministerul Transportuilor.
Mai mult, Szentes habar nu are de ce insemna management feroviar nici macar intr-o gara ca Chitila sau Peris, intrucat el a fost parasutat politic in bordul CFR Calatori de catre UDMR fiind adeptul mersul de tren cadentat, adica cel practicat acum de Regotrans.
In 2009, Iosif Szentes a candidat in colegiul nr. 4 Vrancea pentru un fotoliu de deputat pe lista UDMR, si a refuzat sa-si depuna declaratia de avere pe site-ul companiei”