CONSILIUL CONCURENTEI a solicitat opinia COMISIEI EUROPENE referitoare la introducerea pragului maxim de 30% din volumul de masa lemnoasa din fiecare specie ce poate fi achizitionat de o companie, in proiectul LEGII de MODIFICARE a CODULUI SILVIC.
Potrivit unui comunicat al autoritatii de concurenta, remis marti presei, mentinerea unei limitari la achizitia de masa lemnoasa ar putea reprezenta o incalcare a Tratatului privind Functionarea Uniunii Europene (UE) in ceea ce priveste libera circulatie a marfurilor, ce poate avea ca posibila consecinta declansarea procedurii de infringement impotriva Romaniei.
‘Nu ne opunem acestei legi si nici masurilor de limitare a taierilor ilegale. Noi avem obiectii referitoare la unele masuri punctuale, care, desi introduse cu bune intentii, risca sa incalce legislatia europeana si pot atrage sanctiuni din partea Comisiei Europene’, a declarat BOGDAN CHIRITOIU, presedintele CONSILIULUI CONCURENTEI.
CITESTE SI: CODUL SILVIC intra, din nou, in dezbatere in PARLAMENT
BOGDAN CHIRITOIU a precizat, totodata, ca institutia pe care o reprezinta a transmis si sefului statului o informare prin care atrage atentia asupra unor prevederi ale proiectului de lege de modificare a Codului Silvic care pot incalca legislatia comunitara.
‘Avand in vedere ca a fost trimisa spre promulgare o forma a legii ce contine prevederi care pot incalca legislatia comunitara in domeniul concurentei, inclusiv al ajutorului de stat, conform atributiilor noastre, am transmis Presedintelui Romaniei o informare, atragand atentia asupra acestui aspect’, a precizat BOGDAN CHIRITOIU.
Potrivit comunicatului citat, CONSILIUL CONCURENTEI si-a exprimat, inca din iunie 2014, punctul de vedere privind toate proiectele de modificare a CODULUI SILVIC transmitand obiectiile sale atat Guvernului (Departamentului pentru Ape, Paduri si Piscicultura), cat si Parlamentului (Comisiei parlamentare pentru agricultura, silvicultura, industrie alimentara si servicii specifice, Comisiei pentru mediu si echilibru ecologic, Comisiei juridice, de disciplina si imunitati din Camera Deputatilor).
Pe de alta parte, reprezentantii CONSILIULUI CONCURENTEI amintesc, in document, ca legislatia in domeniul concurentei, care este similara legislatiei Uniunii Europene (UE), contine instrumente pentru depistarea si sanctionarea abuzului unei companii aflate in pozitie dominanta. ‘De altfel, CONSILIUL CONCURENTEI a sanctionat compania KRONOSPAN, activa pe piata prelucrarii lemnului, cu 3,5 milioane lei pentru abuz de pozitie dominanta. Sanctiunea a fost confirmata de Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ)’, subliniaza comunicatul citat.
De asemenea, in perioada urmatoare autoritatea de concurenta va finaliza analiza derulata pe piata lemnului si va face recomandari pentru imbunatatirea regulilor care guverneaza sectorul si functionarea ROMSILVA, precizeaza sursa citata.
Premierul Victor Ponta a anuntat in data de 9 mai, la Targoviste, ca proiectul de Cod silvic intra marti (12 mai — n.r.) in dezbaterea comisiei de specialitate din Camera Deputatilor. La randul sau, ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, GRATIELA GAVRILESCU, a declarat, recent, ca spera ca in aceasta saptamana CODUL SILVIC sa treaca de Camera Deputatilor, presedintele KLAUS IOHANNIS sa il promulge si apoi documentul ‘sa-si intre in drepturi’. Oficialul a precizat ca ministerul are deja pregatite normele metodologice de aplicare a CODULUI SILVIC.
In data de 27 aprilie, Senatul a respins cererea de re-examinare pe care presedintele KLAUS IOHANNIS a transmis-o Parlamentului cu privire la legea care modifica CODUL SILVIC, adoptand astfel propunerea legislativa in forma trimisa spre promulgare.
Sursa foto: realitatea.net
Va mai amintiti?
Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor: Prejudiciu de 5 milioane de euro…care ar reprezenta doar “parandaratul” ?
Insa, prejudiciul real, spun carcotasii, se ridica la aproximativ 160 milioane de euro?
“Comana Ctin(alaturi de Iorgu Ganea, in arest preventiv) era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov( dar si la alte multe firme) societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
De necrezut la Transporturi , directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi.
Pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private.
Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana, era în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Comana(decedat intre timp?) era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana.
Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara. In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori.
Numirea lui Iosif Szentes, ca Director General la CFR Calatori, este practic bomboana de pe coliva falimentarii companiei de stat CFR Calatori, intrucat acesta este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor privati de transport feroviar de calatori.”
PS:
INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători – 1.539.435.720 lei datorii !
MAI NOU, A FOST NUMIT DE CATRE IOAN RUS IN FRUNTEA C.A. CA PRESEDINTE AL CFR CALATORI UNUL ALEXANDRU PETRESCU CARE A FOST MEMBRU MARCANT AL C.A. CFR CALATORI SI PANA IN PREZENT , CA DE OBICEI NICI USTUROI N-A MANCAT NICI GURA NU-I MIROASE!
NE INTREBAM CAND ERA PERFORMANT ALEXANDRU PETRESCU , CA SIMPLU MEMBRU IN C.A. SAU ACUM CAND MISTERIOS CONDUCE C.A. AL CFR CALATORI ???
RUSINE SA VA FIE !